צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית
טלפון 08-9400070
 

יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵנוּ וְשַׁלְוָה בְּיִשְׂרָאֵל

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.41 ₪

500GB

0.27

1TB

0.19

2TB

0.16

3TB

0.18

4TB

0.19

5TB

0.20

6TB

מחירי SSD ל 1GB

2.99

60GB

1.92

120GB

1.85

240GB

1.99

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה





























 

עברנו את פרעה?


מי צריך את פסח - חג החירות? מי צריך את יום המשפחה? מי צריך את יום השואה ואת יום הזיכרון? כולנו בטוחים שגם בלי הימים המיוחדים הללו, איש לא יכול לשכוח כמה יקר החירות, כמה חשובה המשפחה, כמה נורא האובדן...
אבל עובדה, כולנו עסוקים, רצים כל הזמן למען פרנסה והתחייבויות וכן, שוכחים. אז אחת לשנה מגיע מועד מוסכם ומבקש שנתרכז, שנתכוונן ונתחזק בתחום אחד צר.
יום השואה ויום הזיכרון הם מאורעות לנפש, חינוכיים ורק סמליים, כל הטקסים שנערוך בהם לא יחזירו לנו את הנספים. יום המשפחה, יום האוהבים ועוד כאלה, הפכו מסחריים למדי ומעודדים אותנו בעיקר לצרוך.
 

גם יום הגיבוי, ב- 31 במרץ של כל שנה, הומצא כיוזמה שיווקית של יצרני פתרונות גיבוי. בטענה ש"לא תרצו להיתפס כקורבנות מתיחה של האחד באפריל" (April fools), הם החלו לציין את המועד יום אחד לפניו.

האם גיביתם לאחרונה את המידע שלכם?
אם לא לקראת ה- 1 באפריל, אולי תעשו זאת באופן יסודי לקראת ה- 7 באפריל הקרוב, יום בו הבטיחה קבוצת אנונימוס להפיל "שואה אלקטרונית על

ישראל". עברנו את פרעה, נגבה בחכמה ונעבור גם את זה.

פעם הינו אומרים ש-"מדי יום אנשים, עסקים וארגונים מאבדים כמויות של מידע חשוב עקב תקלות, שגיאות, אסונות טבע". חלפו אותם ימים רחוקים בהם רק אחוז קטן של האנושות הממוחשבת דאג לגיבויים סדירים, כיום מעל %60 מבעלי ההתקנים הממוחשבים (מחשבים, שרתים, ניידים וסמארטפונים) דואגים לגבות אותם. כיום אנחנו אומרים ש"מדי יום נאבדות כמויות של מידע חשוב עקב תקלה... בגיבויים!"
יום הגיבוי הבינלאומי הוא תזכורת לגבות את הקבצים למי שנוהג לעשות זאת לעיתים, והזמנה לבדוק ולנתח את תוצאות הגיבוי למי שמקפיד על גיבוי סדיר ותדיר.
כיום 29% מכל האירועים המסתיימים באובדן מידע, מקורותיהם ב"תאונות". אחד מתוך 10 מחשבים בעולם נגועים בתוכנה זדונית, סיבה נוספת לאובדן מידע לצמיתות.
בארה"ב לבדה, נגנבים 113 טלפונים ניידים בדקה, ומרביתם מכילים מידע שלא גובה או שגיבויו אינם עדכניים.
מאז תחילת האלף אנו עוסקים בגיבוי נאור של מידע ממוחשב. נראה איפה כי כבר ראינו את כל התקלות האפשריות. ועדיין יש מקרים שמפתיעים אותנו.



כיצד נעלם ושוחזר "צעצוע של סיפור2"
 

לפני שנים רבות, הגיבוי היה ידני. מנהלי סיסטם היו מזינים קלטות, מעתיקים אליהן את המידע העדכני, מוציאים קלטת מהכונן, ושמים אותן בארונית. כנ"ל הגיבוי על גבי דיסקטים, תקליטורים, ואפילו דיסקים קשיחים.
הגיבוי האוטומטי הביא לארגונים רובוטים שנחשבו לפאר היצירה מפני שידעו להחליף קלטות. הגיבוי האוטומטי כולל גם תוכנות מתוזמנות מראש המבצעות את פעולות הגיבוי ללא התערבות אדם.
בגיבוי המקומי מעתיקים את הקבצים למחשב או מצע חלופי הנמצא באותו אתר או בניין, אפילו באותו חדר יחד עם מערכות המקור.
הגיבוי המרוחק שומר את ההעתקים הרחק ממערכות המקור ומספק רובד חשוב של בטיחות למקרה של אסון. אבל ההרחקה נעשתה תחילה בדרך הישנה: אדם עם מזוודה או משאית הובילו את ההעתקים למקום מרוחק. הגיבוי המקוון שולח את ההעתקים למקום מרוחק באמצעות קווי רשת. גיבוי בענן אינו אלא גיבוי מקוון במערכת אחסון מרוחקת. במצב האופטימאלי, המערכת המרוחקת הינה בבעלות יוצרי המידע. מטעמי חיסכון או בשל העדר מומחיות, ניתן לשכור את שירותי הגיבוי בענן, פשרה פחות רצויה עבור מידע מסווג.
כפי שאנו חוזרים ואומרים תמיד, הגיבוי עצמו אינו חשוב לאיש. אחזור הקבצים בעת הצורך, להתאוששות מאובדן המידע היא הנקודה הרלוונטית, המטרה של כל מערכת מנע.
לכל יוצר, לכל עסק ולכל ארגון יש צרכי שרידות שונים, אשר ניתן לספק עם תמהיל ייחודי של טכניקות והגדרות גיבוי. טיב הגיבוי נמדד על ידי פרמטרים מקצועיים של איכות: זמינות, תקפות, עדכניות.
כמו גם בתחומים אחרים, בנושא גיבויים התעשייה מתפתחת, ועדיין עקרונות איתנים מגדירים את דרך העבודה הנכונה העמידה בפני שגיאות. כבר לפני עשור שנים שאלנו את מנהלי הרשתות את עשרת השאלות הבאות:

1. האם אתה יכול להחזיר למשתמש גרסת מסמך אשר נכתבה לפני 30 דקות?
2. האם אתה יכול להחזיר בקלות ובמהירות מסמך אשר נמחק בטעות?
3. האם מערכת הגיבוי מדווחת לגבי מסמכים אשר נמחקו או נעלמו?
4. האם כל משתמש מסוגל לשחזר מידע המשתייך לו ללא מעורבות של גורם טכני?
5. האם המידע שנוצר במהלך יום עבודה ניתן לשחזור עוד במהלך אותו היום ממערכת הגיבוי הקיימת?
6. האם ניתן לשחזר מידע שגובה ע"י תוכנת גיבוי במידה ותוכנת הגיבוי אינה תקינה?
7. האם ניתן לחזור למידע העדכני לנקודת הזמן שטרם המועד בו ארע הנזק, במהירות, בקלות ובעלות סבירה?
8. האם ביכולתך לאחזר מידע מיומן הפגישות, דואר אלקטרוני שהתקבל ומשימות, כל עוד מערכת הדואר האלקטרוני אינה פעילה?
9. האם ניתן לשלוף במהירות ובקלות מידע שגובה לפני חודשים? לפני שנים?
10. האם המחשבים הניידים מגובים באופן שוטף בהיותם מקושרים לרשת המקומית ובעת פעילותם במנותק מהרשת?

במידה והשבתם "לא" לחלק מן השאלות הללו, סיכוי סביר שתפישתנו תוכל לעזור לכם. תפישת צ'יף להתאוששות מבוססת על התמקדות בתהליכי שחזור הנתונים ומתייחסת לתהליכי ומוצרי הגיבוי השונים כאמצעים בלבד. כשם שמערכת מחשב תקינה לחלוטין אינה המטרה אלא השירותים שהיא מספקת, כך גם מערך הגיבויים אינו המטרה כי אם אמצעי להמשכיות הפעילות העסקית.
בכדי לספק המשכיות שירות עלינו לספק פתרונות שחזור מהירים, אמינים, וזולים המלווים בתהליכים, נהלים והנחיות ה"תפורים" לארגון על פי מידתו.
פתרונות הגיבוי וההישרדות חייבים להיות מותאמים לארגון על פי צרכיו, יכולתו,והאיומים החלים עליו.
בתנאי הסביבה של הארגון המודרני חלון זמן הגיבוי הולך וקטן ואיכות ומהירות השחזור - חיוניותם גוברת. לפיכך, יש לבנות מערכות גיבוי והתאוששות מתאימות, המאפשרות גיבוי מידע מדי מספר שעות ולפעמים אף מדי מספר דקות. הפתרון חייב לאפשר שחזור המידע על דורותיו השונים באופן מיידי.

השירות שאנו מציעים, כולל:
סקר ומיפוי צרכי האישוש השוטפים.
בחינת מערכי אבטחת המשכיות פעילות עסקית (BCP) קיימים, שדרוגם ושיפורם.
ליווי ופיתוח נהלי המשכיות פעילות עסקית.
ליווי ופיקוח על ניסויי מערכי האישוש.
הדרכת צוות המחשב באיתור ואפיון בעיות שרידות מידע ובפתרונן.
תכנון ויישום פתרונות יצירתיים לבעיות שרידות המידע.
כפועל יוצא מפעילותנו, מקבל הארגון:
תמונת מצב שרידות הארגון.
המלצות לשיפור השימוש במערכות הגיבוי הקיימות.
פתרונות לאלמנטים במערכת אשר אינם מקבלים מענה בכלי הגיבוי הקיימים.
השלמה לאלמנטים אשר המענה הניתן להם בכלים הקיימים הנו חלקי.
התאמת תוכנת אישוש.
נהלי אישוש המידע בארגון.

יישום ההמלצות מבטיח את שרידות המידע בארגון ואישושו (היקף, איכות, עלות ומשך הזמן לחזרה לפעילות).

תוכנת BOS הינה המענה המשלים למערכות הגיבוי הקיימות בארגון ובאמצעותה ניתן להגיע לאישוש מיידי ובעלויות מזעריות.
המערכת מכסה את תחומי הגיבוי והאישוש שאינם מקבלים מענה הולם במערכות הגיבוי הקיימות ובשרתי אחסון ארגוניים. מערכת BOS מאפשרת שחזור מידע נקודתי או מלא, בהתאם לצרכי הארגון ובעלויות סבירות.

בסיום הפרויקט יתקבל דו"ח המסכם את כל הממצאים וההמלצות כפי שפורטו לעיל.
 

 
      
 

בוטני קלקר


בוטני קלקר מכונים גם פתיתי קלקר או "קלקרים במבות", הם משמשים למילוי של אריזות לצורך הגנה מפני רעידות בעת השינוע. צורותיהם מאפשרת להם להתחבר כאשר דוחסים אותם ולזרום חופשיים כאשר הם לא דחוסים. כל פתית הוא בערך בגודל בוטן על קליפתו, והם עשויים מקצף פוליסטירן.
 

בוטני הקלקר פותחו על ידי Tektronix, שגם רשמו עליהם פטנט, כאשר Dow Chemical הוציא אותם לשוק המסחרי בסביבות 1965. מאז שנות ה-1990 הם מיוצרים מפוליסטירן ממוחזר. לעיתים קרובות הצורה והגודל מספרים מי ייצר אותם ומאיזה חומר גלם. בדרך כלל, הירוקים מכילים מעל %70 פוליסטירן ממוחזר. לורודים הוסיפו חומר אנטי-סטטי (מומלץ לבידוד דיסקים קשיחים ומצעים מגנטיים אחרים). ניתן לעשות בפתיתים שימוש חוזר פעמים רבות.
בשנות ה- 90 המוקדמות פותחו פתיתים מבוססי עמילן הידידותיים יותר לסביבה. העמילן מגיע מגידולי שדה לעומת הפוליסטירן המבוסס על תוצרי דלקים, והוא

קלקר במבה

לא רעיל. לאותם פתיתים המתכלים בשיטות ביולוגיות אין מטען אלקטרוסטטי אבל הם כבדים יותר (6.5 עד 13 גרם לליטר, לעומת 3 גרם לליטר אצל הפתיתים הפלסטיים)
את הפתיתים המבוססים עמילן ניתן להמיס במים, בעוד המיוצרים מפוליסטירן רק נמסים באצטון.
כיום רק %10 מכל הפתיתים שמיוצרים זוכים למחזור. כאשר משתמשים בבוטני קלקר למילוי קרקע הם יכולים גם לסנן כימיקאלים מסוכנים כגון מתכות כבדות.

ב-23 במרץ השנה, במפגש של ה-American Chemical Society נחשף שימוש מועיל של בוטני הפוליסטירן. כאשר אופים ושוברים אותם, הפתיתים העשויים עמילן או פוליסטירן הופכים לשברים בלתי אחידים של מיקרו -גיליונות  וננו-חלקיקים עשירים בפחם. כאשר דוחסים אותם  לקוטב השלילי של סוללת ליתיום-יון, החלקיקים הזעירים מספקים שטח פנים עשיר למגע עם נוזלי הסוללה המכילים יונים, מה שמגדיל את הביצועים במהלך הטעינה והריקון.
בניסוי סוללות אב-טיפוס, נמצא כי הבוטנים האפויים צמצמו את זמן הטעינה, וגם הגבירו ב- %13 את המטען שסוללה יכלה לצבור, בהשוואה לקיבולת המרבית של סוללות ליתיום-יון מסחריות המשמשות בגראפית.
אז הקלקר-במבות יזכו לחיים שניים כאלקטרודות של סוללות, דבר שיצמצם את השפעתם כמזהמי הסביבה.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
    
 


נתונים או מידע?


נתונים הם פרטי מידע הנכנסים כקלט לתוך מערכת מידע המעבדת את הנתונים ומפיקה פלט.
 


"נתון משמעו הגדרת ערך למשתנה. לדוגמה : המספר 10 הוא ערך. הגדרת המספר 10 כערך של משתנים שונים תהפוך אותם לנתונים. השעה: 10. הגיל: 10. המרחק: 10. עשר יכול גם להיות הערך של משתנה מצב הרוח. לרוב מלבד המשתנה נדרשת גם הגדרה של יחידת המידה. לדוגמה: המחיר 3 הוא נתון שלשם הבנת משמעותו יש לציין גם את יחידת המטבע הרלוונטית (3 אגורות, 3 שקלים, 3 דולרים). להגדרת הנתון שעה, נוסף על יחידת המידה יש לרוב לציין גם אם מדובר בשעת בוקר או אחר הצהריים, וכן יש לציין את המיקום הגאוגרפי. המילה כלנית היא ערך. כנתון, כלנית יכולה להיות הגדרה של: סוג פרח, שם, שם רחוב."
 


בתחום המחשוב נעשית לרוב הבחנה בין נתונים גולמיים למידע, כאשר נתונים מוגדרים כמספרים, אותיות וסמלים, ומידע מוגדר כנתונים שעברו עיבוד.
במקרים רבים יש בתהליכי עיבוד שלבים רבים, כך שתוצר העיבוד של שלב אחד הופך לנתון גולמי של תהליך העיבוד הבא.
כמו כן, במקרים רבים המידע המבוקש מן המערכת, הוא נתון שקיים בה, והעיבוד שנעשה הוא הגישה למערכת והוצאת הנתון.

ניתן לאחסן את הנתונים בזיכרון המחשב באופנים שונים, לצורך ניהול ושליפה מהירה. לשיטה שבה הנתונים מאוחסנים, מבנה נתונים, יש חשיבות עבור אלגוריתמים שונים. אחת השיטות הנפוצות ביותר לאחסון כמות רבה של נתונים היא מסד נתונים או בסיס נתונים. אוסף גדול של מסדי נתונים מוגדר כמחסן נתונים.

לקוחות הפונים לצ'יף מבקשים "להחזיר את הקבצים" או את הספריות, ולשם כך עלינו לקרוא את הנתונים ולתקן את השיבוש שהם עברו במרבית המקרים. רק לאחר שהצלנו את הנתונים ניתן להחזיר את המידע. אך בפועל חל טשטוש בין נתונים ומידע.
 

 
    
  

וגאלתי אתכם בזרוע נטויה

Actuator arm

 
    
  

קישורים


■   עונש על תנאי ליוצר קשר אינטרנטי למטרות מיניות עם שוטר שהתחזה לקטינה

■    לקראת 1 באפריל מגזין Nature פרסם מאמר "מדעי" המאשר את קיומם של... דרקונים!
 

 
      
 

מעבדים


חברת אינטל השיקה מעבד חדש למשפחת Atom, דור חדש לדגם Bay Trail, המכונה Cherry Trail. הוא בנוי להגיע ל-2 ואט ללא קירור על ידי מאוורר. כדי להמחיש את המהירות, המשפחה החדשה תכונה x3, x5 ו- x7 , כל היחידות יגיעו עם 4 ליבות פיזיות ו-4 תהליכונים, cache של 2MB L2, ותתמוך במערכות הפעלה ווינדווס ואנדרואיד כאחד.
X3 יועד לסמארטפונים בסיסיים וטאבלטים, x5 ו- x7 יועדו לטאבלטים יותר מתוחכמים, אשר להם תהיה וירטואליזציה של 64 ביט, AES, וטכנולוגיה של הגנה על הזהות
תהליכון אחד לכל ליבה עשוי לשפר את הביצועים ואת ניהול הכוח בהשוואה למעבדים של 2 ליבות עם hyperthreading  (שני מעבדים לוגיים על כל ליבה)
המעבד המגיע בטאבלט החדש Surface3 תומך ב8GB RAM דו ערוצי, וזיכרון DDR3 1600MHz.
הסיסטם-על-שבב (SoC )  כולל גם PCI-e 2.0, USB 3, SDIO 3, eMMC 4.51, NFC, Wi-Fi AC, טעינה אלחוטית וממשקי I/O מסורתיים.
החברות הגדולות - Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo  ו-Toshiba כבר הכריזו על מוצרים מבוססים הסיסטם על שבב הזה.
אם השימוש מחוץ למעבדה יוכיח את טיב הסיסטם על שבב, צפוי שהמחיר יתחיל לרדת, לשמחת המשתמשים.
 

 
      
 


שוק "תן ו-אל תקח"


עוד לפני שבארצות מתורבתות החלו להשתמש באירו, הדודה המסוגננת שלנו הייתה מציגה לראווה, מעת לעת, חפצים ובגדים שכמותם לא נראו אצל אף אחד שהכרנו. "קניתי בזיל הזול, בשוק פשפשים של...(בירה מתוירת כלשהי)". זה היה בעינינו שיא השיק לפני שגילינו את הקניות באינטרנט.
"באינטרנט אין את חוויית הפשפוש בערמות המוצרים הצבעוניות", אומרת גיסתי. באינטרנט גם אין את ריח ה"פשפוש" של שוק הפשפשים, תודה לאל.
אבל, כפי שמנוסחות המודעות הרבות שתמצאו היום באינטרנט: "הגיע הזמן להתחדש, להצטרף למהפכה האקולוגית ולתרום לקיימות של כדור הארץ". לא חשתי שאני ממלא יעודים כה נעלים מעצם החלפת הזבל שלי - שבימים כתיקונים היה מוצא את דרכו למזבלה המוניציפאלית או ממלא שברי קרקע כהכנה לבנייה ציבורית - בזבל של מישהו אחר.
בשאיפה אצילית לתרום לעתיד האנושות ארזנו לקראת פסח את כל החפצים המיותרים. או לפחות, מה שאשתי היקרה הגדירה ככאלה.
נעליים ורודות שקטנות על ילדה? בסדר.
ספרים שכבר קראת ולא היו שווים? בכיף.
בגדים שלא נלבשו שנתיים? אני מסכים באנחה - למרות שזה רק עושה בארון תירוץ לגיהוצים חדשים של כרטיס האשראי.
רק תסבירו לי למה, למה צריך להעיף מטענים של פלאפונים ישנים? חלקים של מכשירים שהתפרקו? ג'אנט של רכב שנמכר, או מקטרת של קרוב רחוק שהלך לעולמו? אולי עוד נצטרך אותם!
בסוף אני נכנע. במטרה לתרום לכדור הארץ אנחנו שורפים דלק מיותר בחיפוש אחר פינה שכוחת אל במושב, בגינה עירונית, או בחצר פרטית. אני מזיע להיכנס לחניה צפופה, כי רבים מבקשים באותו יום להשתתף ב"חגיגה של התחדשות".
מסיבת ההחלפות מתקיימת על גבי מספר שולחנות, מתלים או יריעות פלסטיק פרושות על הרצפה. המארגנים מברכים אותנו בחום, מזמינים אותנו בנדיבות לתה או למים, מכוסות רב-פעמיות שהשד יודע מאיזה מזבלה נצלו.
בצייתנות, אהובתי פורשת את אוצרותינו על פי המיון המֻסְכָּם: בגדי נשים, בגדי גברים, בגדי ילדים, צעצועים, כלים ו-"שונות".
מיד אני שם לב לשונות. לא לקטגוריה, אלא לאותן גברות שונות מאוד מן המקובל במשפחתי. הן עד כדי כך אקולוגיות שוויתרו על אביזר קפיטליסטי ידוע, מזהם ביותר: החזייה.
פגיעת צלעותיי במרפק אשתי שתחייה מזכיר לי לשם מה בעצם באנו: להתחדש, כמובן. כֶּלֶב הגִישׁוּשׁ שבי אץ לנבור בעצמים המוצגים, מפעיל את חוש הצייד המחודד. מיד מתמכר למשימה ושוכח את הכול.
בינתיים, בקטגורית "בגדי נשים" מתנהל קרב תרבותי מאוד בין יריבות שחפצות באותו פריט. הכול בחיוכים  ובנימוס, כמו שרק בני ישראל הנאורים מסוגלים.
בשולי ה"שוק" מסתובבים גברים שלא נסחפו למטלה ורק מאחלים שזה כבר יגמר. מדי פעם הם מזכירים לצאצאים בלחש שאימא אמרה רק-לא-נעליים. כלומר, אפשר לקחת ולהכניס הביתה "כל דבר שתרצו, רק לא נעליים משומשות של מישהו אחר כי מי יודע איזו מחלות יש בהן, איכס!". אבל בשקט, כי זה לא נעים למי שתרם נעליים. No offense taken.
שמח וטוב לב אני מסיים את סיבוב הציד שלי עם שקית מלאה במחברים אלקטרוניים שאולי תקינים, מעיל אופנוענים משנות השמונים ומכנסי ניילון לגשם (את שניהם רציתי אז כשהיה לי אופנוע), צנצנות ריקות שבוודאי יועילו מתישהו, ופסל קטן אדום של דרקון שמזכיר לי את משחקי הכס. שתחייה מזכירה לי שאת הדרקון אנחנו הבאנו, אבל נורא חבל לי להשאיר אותו שם. היא מוותרת.
עמוסי שקיות ממוחזרות אנו חוזרים לבית שהולך ומתנקה לקראת פסח. השקיות יוצרות אי של זוהמה על שולחן האוכל.
אבל היי, התחדשנו או לא?
 

      
 

הומור

היכן איש המחשבים?


ביום שאתרי האינטרנט באמת יתכוונו לתנאים שלהם, והם גם יהיו חכמים...


אילו שמות נתתם לשרתים שלכם?

flower corner

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין. תנאי השימוש

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
   

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2015