גיליון מספר 30 שנה XI יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

 "אנו הופכים לברי סמכה ולמומחים בעולמות המעשיים והמדעיים
על ידי כל כך הרבה מעשים ושעות עבודה.
אם מישהו מעסיק את עצמו ביעילות בכל שעה של יום העבודה,
הוא יכול לשמור את התוצאה הסופית לעצמו. הוא יכול לצפות בוודאות להתעורר יום אחד בהיר ולמצוא את עצמו אחד האנשים הכשירים בדורו...
בשקט, בין כל פרטי עיסוקו, כושר השיפוט... יבנה בתוכו"
William James

 
    
 

הצטרפו אלינו בפייסבוק

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.11
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.244 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
10/08/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.31

500GB

0.26 ₪

750GB

0.21 ₪

1TB

0.19 ₪

1.5TB

0.17 ₪

2TB

0.22 ₪

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

קטינים


על הטרנד של הגבלת הכניסה של ילדים למסעדות וכו', שמעתם?
אולי בתגובה, העוללים החליטו כנראה להאיץ את קצב ההתבגרות. רק השבוע, לא היה איש טכנולוגיה אחד במדיה שלא התפתה לכתוב על הסנסציה של כנס-DefCon Kids הראשון, שמתקיים השנה בלאס וגאס לצד DefCon ה-19. שם קיבלה האקרית בת 10 את הבמה. הילדה האמריקנית החמודה הסבירה לקהל של כ-100 איש, כיצד היא אהבה לשחק בפארמוויל ולטפח את חוותה הוירטואלית. וכיצד האיטיות שבהתפתחות המשחק בזמן אמת די שעממה אותה. עד סביבות ינואר השנה, כאשר היא מצאה דרך לזרז את התקדמותו. שיטתה מנצלת חולשה בהגנה על שעון במערכות ההפעלה iOS ו-Android, עובדה שאושרה כבר על ידי מומחי אבטחה ידועים.
הסתבר כי לרוב המשחקים יש תלות בשעון המערכת המקומי - במיוחד במערכות הפעלה מתוצרת Apple. קידום שעון המערכת המקומי משפיע על המשחק כאילו עברו אותן השעות במציאות. למרות הגנות הקיימות ברוב שרתי  המשחקים כנגד פעולות  מסוג זה נמצא כי קיימות פרצות המאפשרות לרמות את שרת המשחקים.
חברה המפתחת פתרונות הגנה על הזהות המממנת את כנס הילדים, הציעה פרס של 100$ לילד שיימצא את המספר הרב ביותר של משחקים בהם נקודת תורפה זו.

למרות שבחלק מהפרסומים הציגו את הילדה כהאקרית הינו מסווגים אותה אולי כבודקת QA המגלה באג במערכת יותר מאשר פורצת מערכות מחשב מסוכנת.

● יזם בן 12 מנתניה החליט עם חבריו לנצל את החופש ולהפיק מגזין לילדים שיעסוק בנושאים דיגיטאליים. התייעץ עם דודו המתכנת וחיפש ב-טוויטר כתבים ישראלים. כיוון שלא ציין שם את גילו, או את היותו עולה חדש, פנייתו ברוכה שגיאות הכתיב לא משכה מתנדבים רבים. היה ותהיו מעוניינים לשתף עמו פעולה, נשמח לספק את הפרטים לקשר עמו.
 

 
    
 


כסף קטן


כסף קטן זה גם כסף. מי כמוכם יודע, לקוחות הבנק ששכנעו אתכם לחסוך כברירת מחדל את כל העודף באגורות, הורים שיצאתם בחופש ליום פעילות עם הילדים (וחזרתם עם כיסים ריקים), דיירים באוהלי המחאה שבכל זאת יש לכם הוצאות יומיות... ובעצם, כולם.
היות וכסף קטן זולג מכיסינו בכל הזדמנות, רצוי גם לנצל כל הזדמנות לאגור כסף קטן. אחת מהזדמנויות אלו היא השותפות שמציע אתר Gomez
מטרת מערכת גומז היא לייעל את ביצועי האינטרנט עבור לקוחותיה, בעלי אתרים. לשם כך היא מודדת את זמני התגובה (Ping) של אתרים ועמודי אינטרנט. היא עושה זאת באמצעות השותפות עם קהילה של אלפי משתמשים המחוברים לאינטרנט סביב העולם. משתמשים אלו "משאילים" את כוח המחשוב הפנוי בזמני מנוחה או רגעי הפסקה שלהם.
Gomez PEER
היא אפליקציה בטוחה ולא מזיקה, מבוססת Java, שרצה ברקע של המחשב בצורה בלתי מורגשת. מניסיוננו, היא לא מפריעה או מאיטה את פעולת הפי.סי.
לאחר התקנתה, התוכנה מתחברת מעת לעת לשרתי  Gomez, מסמנת להם שהיא מוכנה לעבודה, ומבקשת משימה.

 המשימה מוזמנת בהתאם למאפייני המחשב בו הותקנה האפליקציה (סוג החיבור לרשת, מיקום גיאוגראפי וספק שירותי אינטרנט). השרתים יזמינו עבודה שמהותה למדוד באופן אוטונומי את ביצועיהם של אתרי אינטרנט שונים. תוצאות המדידה תשלחנה באופן אוטומטי לשרתי גומז, ויעזרו לזהות צווארי בקבוק ובעיות תפקוד ברשת.
על כל 15 דקות של עבודת המחשב, בעליו מזוכים בכסף. וזה קורה גם כאשר אנו לא צמודים למחשב, אפילו בזמן השינה שלנו.
ניתן להתקין מערכת Gomez PEER במחשבים עם מערכות הפעלה Windows 2000/NT/XP/2003/2008, Vista, ו-Win7

כדי להוריד את גומז-פיר, לחצו על התמונה:

 
    
 







































































אל תנסו את זה בבית


צוות המעבדה להצלת נתונים בצ'יף מבקש (שוב) להזכיר לכל מי שהמידע שלו יקר לו, מאילו פעילויות להימנע בעת חשש לתקלה.
אם תעבירו לחברים, תזכו במצוות.

1. אל תעשו את זה: ניסיונות התיקון ע"י האיש שנמאס לו לשמוע בתמיכה שהוא "עדיין לא ניסה את הכול".

2. ברצינות עכשיו. לא משנה מה הבעיה, לא משנה במה חושדים או מה שומעים...אנא, אל תפרקו את מארז הדיסק הקשיח! הרכבת הדיסקים נעשית במפעל בחדרים נקיים, נקיים אף יותר מאשר חדרי ניתוח, שם לובש הצוות אוברולים עם ברדסים ומסכות כדי

למנוע שהחלקיק הזר הקטן ביותר יתגנב אל פנים המארז. לאחר מכן חותמים את המארז, והחלל הפנימי נשאר "סטרילי".
צלחות הדיסקים חגות במהירויות שבין 4,200 ל-10,000 סיבובים בדקה.
כאשר פותחים את המארז כדי להציץ פנימה, אם הדבר לא נעשה בתנאי סביבה

בדיסקים הקשיחים של מחשבים המידע הבינארי נכתב ונקרא מהדיסק באמצעות ראש מגנטי. על מנת למנוע את המגע בין הראש והצלחת המסתובבת, יוצרים אזור בצורת טריז בכניסה למשטח הדאייה של הראש. התוצאה היא יצירה של לחץ אווירודינמי כאשר הדיסק בפעולה.
ההפרדה בין הראש והצלחת בזמן פעולה נקראת "גובה הדאייה", והיא אחד הפרמטרים החשובים המשפיעים על ביצועים ואורך החיים של הדיסק.
על מנת להגביר את צפיפות המידע שכתב בדיסק - דבר שכל היצרנים שואפים אליו כל הזמן- יש צורך לצמצם את גובה הדאייה. כלומר, שואפים לאפס גובה. אבל גובה אפס - מגע עם הצלחת- יוביל לחיכוך ושחיקת הראש והצלחת. (למעשה, במצב האידיאלי 99.999% ממשקל הראש היה נתמך בלחץ האווירודינמי)

מבוקרים ועל ידי טכנאים מיומנים, קיים סיכוי גבוה של זיהום המצע המגנטי. כאשר צלחות יחוגו שוב, כל חלקיק מיקרוסקופי - כמו גרגרי אבק - שחדר ונדבק אליהן, יתנגש בראשים הקוראים כותבים מפני שימלא את המרווח הדאייה המצומצם.
בדיסקים היום גובה הדאייה נע בין 5 ל-20 ננומטרים. (1 ננומטר = 1×10−9 מטר).כאשר תחול ההתנגשות, יינזק שטח פני הצלחת המכיל את החומר המגנטי, והמידע האגור בו יאבד לעולמים.


3. אל נא תשימו את הדיסק במקרר או במקפיא (ראו את הנכתב לפני שבועיים)

4. בעת התעורר חשש לבעיה בדיסק, אל תאתחלו (Reset) את המערכת וכבו את המחשב באופן מסודר כל האפשר באמצעות מערכת ההפעלה. אם לא ניתן לכבות דרך מערכת ההפעלה, כבו את הציוד על ידי ניתוק כבל החשמל, השנאי או הסוללה. כל אתחול מחדש של המחשב יוצר כתיבת מידע על הדיסק ומסוגל להחמיר את הבעיה או לדרוס מידע חשוב.

5. המנוסים מביניכם תרצו לדעת אם בעיה נובעת מהדיסק או מהמחשב. לשם

האבחנה, רבים מחברים את הדיסק למחשב אחר. אבל, פעולה זו גם תגרום לכתיבה על הדיסק כפי שצוין קודם לכן.

6. היה ומסרתם את הדיסק לחברה להצלת נתונים, והיה והדיסק הקשיח באמת תקול, אל תפקירו אותו, ואל תשליכו אותו לאשפה. הוא עדיין מכיל מידע שלכם או של אחרים, ולמרות הקושי בקריאת המידע הדבר דומה להשלכה לים של תיבה נעולה שאבד לה המפתח. הגורם הנכון עם הציוד הנכון, הידע הנכון והרצון לכך, יהיה מסוגל לקרוא כל שורה שכתבתם, לראות כל תמונה שצילמתם. היו נבונים בהשמדת מצעי המידע שלכם.
ובבקשה אל תנסו את זה בבית.
 

 
    
 

זובה-בוקס באפריקה


















אינטרנט סולארי


תעשיית המחשוב היא אחת המובילות בצמיחה בעולם. הגישה המוגברת למחשבים מסייעת ליצירת חברה של מידע, בה אנשים וחברות הופכים ליותר ויותר מחוברים ברמה הגלובאלית. על אף יתרונותיה, תעשייה זו הובילה להגדלה משמעותית של יצירת פסולת אלקטרונית. על פי האומות המאוחדות, כ-200 מיליון מחשבים ו-500 מיליון טלפונים סלולאריים הושלכו לאשפה בשנת 2008 בלבד. בשנת 2009, רק 13% מ-50 מיליון טון פסולת אלקטרונית עולמית נשלחה למחזור, כאשר כל השאר נטמן תחת שכבות של אדמה (landfill) וזהו נתון מדאיג, במיוחד היום, כאשר ארצות מתפתחות במהירות כמו סין והודו הופכות למתועשות, דרום אמריקה נכנסה לעידן המידע, וצפוי שגם הפסולת האלקטרונית שבהן תגדל.
בתעשיית המחשוב מחזורי החיים של המוצרים, קצרים. המוצרים הופכים למיושנים במהירות רבה. זכרו למשל, כמה פעמים בעשור האחרון החלטתם להחליף מחשב, במקום להחליף רכיבים, לתקן ספק-כח, וכו'? על מנת להוריד מחירים ולעודד תחלופה, הציוד מיוצר באיכות נמוכה והשדרוג לא כדאי.
הטיפול הנאות בציוד מסולק חשוב משתי נקודות מבט: הסביבתי והכלכלי.
אובדן החומרים מהם עשויים המחשבים, כאשר אלו נקברים באדמה, הוא בזבוז (מחשב אישי טיפוסי מכיל אפילו זהב ופלטינה). ובהיבט הסביבתי, יש לכך השלכות בריאותיות, מפני שחלק מן החומרים -כמו עופרת- רעילים, הבריום וה-PVC מזהמים את מי השתייה. ולכן, צמצום הפסולת האלקטרונית מהווה אחד האתגרים העיקריים לתעשיית המחשוב. צמצום, על ידי שימוש חוזר או מחזור.

לרבים בארצות מתפתחות, ובמיוחד באזורים חקלאיים, אין חשמל, אז איך יהיה להם מחשב או אינטרנט?
בשנת 2008 סקר מטעם ה-או"מ מצא רק 5.6 משתמשי אינטרנט על כל 100 תושבי זמביה, בהשוואה ל-80 משתמשים על כל 100 תושבים בבריטניה. ביותר מחצי ממדינות אפריקה, גישה לאינטרנט למשך שנה עולה בין 100 ל-500% מן ההכנסה הממוצעת למדינה. לפני 4 שנים, רק ל- 1% עד 8% מאוכלוסיית המדינות הדרומיות לסהרה הייתה גישה לחשמל.

אחד הארגונים המציע פתרון חלקי לבעיות אלו הוא Computer Aid International, המנסה לתקוף את הסיבות והתוצאות של העוני על ידי פתרונות מעשיים של תקשורת ומחשוב. הארגון משתף פעולה עם מלכ"רים בארצות מתפתחות כדי לספק ציוד ותמיכה בתחומים כגון חקלאות, בריאות וחינוך, לקהילות עניות.
ב
שנת 2010 השיק CAI את ZubaBox, אינטרנט הקפה הסולארי הראשון (זובה=שמש בשפת הנייניה המדוברת בזימבווה, מלאווי, ודרום זמביה). היחידה כוללת מכולה שעל גגה קולטני אנרגיית שמש, ציוד תקשורת אלחוטי ומחשבים משופצים. ביחידה קיימת תאורת תקרה בעלת צריכת אנרגיה נמוכה, מאוורר יעודי שמטרתו לשפר את קירור ויעילות השרת, שקע לטעינת עד 10 טלפונים ניידים בזמן שהמערכת הפעולה, יכולת הזנה נוספת (למשל, עבור מודם או מדפסת) וכו'.
המכלול יוצר "קפה אינטרנט" או כיתת מחשבים, בו כל האנרגיה הנדרשת - מסופקת מערכת סולארית. עד כה סופקו שלוש יחידות כאלה: אחד בקנייה ושניים בזמביה.
הזובה-בוקס נועד לאפשר לקהילות חקלאיות גישה לאינטרנט. למשל, במטרה להתעדכן לגבי תחזיות מזג האוויר כדי לתכנן טוב יותר את זמני הזריעה והקציר, לשפר את חינוך ילדיהם ולהעלות את סיכוייהם העתידיים לתעסוקה בעבודות עם משכורת טובה יותר.
 

 
    
 









עדכון לתקן SATA


ביולי הודיע ארגון ה-SATA הבינלאומי (SATA-IO) על השלמת רויזיה 3.1 לתקן. עדכון זה כולל דרישות לתכנון ה-USM -  Sata Universal Storage Module-למוצרי אחסון ניידים, יחד עם רשימת שיפורים של נוחיות ופוּנְקְצְיוֹנָלִיות. כך, יתרונות ה-SATA מגיעים גם לפלחים של מוצרי הצריכה והתקנים קטנים.
USM, שנחנך בינואר 2011, מאפשר פתרונות אחסון ניתקים וניתנים להרחבה בעבור מוצרי צריכה אלקטרוניים. באמצעותו ניתן להוסיף סלוטים למכשירי טלוויזיה, קונסולות משחקים, מחשבים, תחנות עגינה, ולמעשה כל מוצר שיקבל מודולים ללא כבלים שיקבלו מהם חשמל, עם ממשקי SATA להרחבת קיבולת האחסון. יש לציין כי זו אחת מיוזמות הארגון שנועדו לפרוץ עם הטכנולוגיה שלהם מעבר לגבולות המסורתיים של אחסון ה-PC.
בנוסף, הרוויזיה 3.1 כוללת מספר שיפורים לניצול מלא של קצב העברת מידע של 6Gb/s שיש ל-SATA. וביניהם:
ה-mSATA למחשבים ניידים עם איתור עצמי לביטול הצורך במחבר מיוחד.
ה-Zero-Power Optical Disk Drive ,ODD או כונן דיסק אופטי שכלל אינו צורך חשמל כאשר הכונן לא בפעולה.
ניהול דרישות האנרגיה, להתייעלות צריכת החשמל בכל מוצרי ה-SATA למיניהם.
Queued Trim Command, המאפשר לכונני SATA במצב מוצק לבצע את פקודת TRIM (מחיקת המידע בבלוקים שאינם בשימוש) ללא השפעה על הפעילות הרגילה והמתמשכת, מה שאמור לשפר את ביצועי כוננים אלו.
מאפיינים לבקרת חומרה, יכולות זיהוי יכולות ההתקן על ידי המחשב המארח, כדי לשפר את ניצול התקני SATA על ידי המחשב.
 

 
    
 

קישורים


● על החטטנות ודחיפת הפרסומות הבלתי רצויות של -Gmail

● אינפוגראפיקה: מה מפריע לנו בדואר האלקטרוני

● רטרו: למי שהתגעגע למשחקים של פעם: http://pica-pic.com

●  הענן נופל וקם - אמאזון

לקשקש על הנייר במהלך שיעור מתמטיקה לפעמים מוביל לתובנות מתמטיות. (תודה ל-ט.)


● טכנולוגיה שתתן לנו להרגיש כמו ציפור

● ואחרון, משהו לקיץ: כיצד להיכנס לים ולצאת בשלום (תודה למיכל)
 

 
    
 

 

אנטי-וירוס עלק


הרכבת לחיפה עמדה לצאת. הוא זיהה אותי מקצה הקרון וקיפץ מעל תיקים וחבילות שהיו במסדרון כדי לתפוס את המקום הפנוי מולי, אפילו שזה היה עם הגב לכיוון התנועה.
אהלן-אהלן-אהלן! זוכר אותי? בוודאי שאתה זוכר, שנים אנחנו מכירים. אני כל יום נוסע ברכבת הזו, אבל פעם ראשונה שאני רואה אותך.
הרכבת עזבה את התחנה והוא התרווח בכסה. "הרבה וירוסים. הא?"
צמצמתי את העיניים כדי להביט בו טוב יותר... לראות דרכו. הוא בוחן אותי?
לא בדיוק, אני אומר, אותו דבר כמו תמיד. אבל השבוע התבשרנו שב-מקאפי ראו ירידה מאסיבית בנפח תוכנות אנטיוירוס המזויפות (scareware).
השכן שלי לקרון מעקם את הפה, אבל אני בשלי. חוקרים באוניברסיטת קליפורניה החלו לחדור לאחת משלושת הרשתות-בת היותר פופולאריות של אנטי-וירוסים מזויפים. הם גילו תבנית מיוחדת של סליקת כרטיסי אשראי, נפוצה ואופיינית בתרמיות מאותו סוג. חברות כרטיסי האשראי הועילו להשתמש בתבנית על מנת לאתר ולחסום מסלקות שמוכרות אנטי וירוסים-דמה. והשיטה הוכיחה את עצמה, כאשר אחת משלושת הפירמות הפסיקה לגמרי לפעול. בשבועות האחרונים ירד ביותר מ-60% בהשוואה למאי השנה, מספר הלקוחות המדווחים על איתור תוכנות מסוג זה.
כמה אפשר להוציא מגולש עבור תוכנת "אנטיוירוס עלק"? הוא שואל.
קורבנות ה"כופרה" משלמים בין 25 ל-35 דולר למקרה, באמצעות כרטיסי האשראי. אך אם חברת האשראי לא תשלם להם, הפורצים שמאחורי ההונאות יצטרכו למצוא דרך אחרת להתפרנס.
"
אני לא הייתי משלם", הוא מבטיח.
אבל הבעיה היא לזהות שלא מדובר בווירוסים או באנטי-וירוס אמיתיים.
בכל זאת. אם אני נדבק גם בוירוס אמיתי, אני לא משלם.
אז מה היית עושה? מפרמט את כל המחשב ומתקין הכול מחדש?
אה לא, שמנהל הרשת ישבור את הראש. אני גולש רק בעבודה!
:(

 
    
 

למי שעדיין לא ראה את הסרט
"שיטת השקשוקה"
חובה אזרחית לראות








 

השורות של עמית

מודה ומתוודה


אני מודה ומתוודה שכמעט כמעט ויתרתי על הכתיבה. בגלל מכתב מעוד קורא אחד שטען שאם במגזין צ'יף כותב מישהו עם דעות שמאלניות חריפות, הרי שלא יכול להיות שהם מבינים משהו בשחזור דיסקים והצלת מידע. נו טוב, המשבר עבר ואני שוב מוכן לעצבן את כולם.
 

להתחיל מחדש


המנוחה שנכפתה עלי תמה, ואני מתחיל מחדש. שלושה חודשים עברו מאז פתחו אותי, חלקם הגדול כאשר אני על הגב, ואני מתחיל לקבל לקוחות שוב. אני "מעביר מסרים" קצת אחרת מהמקובל על האינטרנט. מעצב אתרים, בעיקר את הדף הראשון שהוא בדרך כלל הדף היחיד שהמבקרים מגיעים אליו. מפיק סרטונים שתפקידם לומר בדקה וחצי את מה שאתר שלם עושה במאות דפים של טקסט. למה? כי הסטטיסטיקה מוכיחה כי הצופה הממוצע מבלה באתר שלכם דקה וחצי בלבד. לכן, הדף הראשי שלכם צריך להיות אטרקטיבי, מפתיע ולומר בצורה הקלה והמהירה ביותר מה אתם ומי אתם. אני מודה, לא תמיד זה פשוט כי לא כל עסק הוא אטרקטיבי באופן ויזואלי. כך למשל: אתר של כותבת רזומות מקצועית. אכלתי הרבה  חרא (תסלחו לי על הביטוי) עד שהצלחתי ללכת עם הרעיון הלאה. האמת היא שיש רבים המשוכנעים שבגלל העובדה שהאתר יכול להכיל כמויות אדירות של אינפורמציה, הרי שצריך לנצל את החלל הזה. טעות חמורה, המחשב והאינטרנט שינו לחלוטין את הרגלי הקריאה של הציבור ומגוון רב של שירותים, חברות ומידע הפך את ציבור הגולשים למפונק ומחייב את בעלי האתרים להתאים את עצמם. וידאו היא דרך אחת, כמובן שווידאו שמציג דובר שיושב/עומד ומדבר (ומדבר... ומדבר...) כאמצעי להצגת פרוייקט/חברה/שירות/אדם/ספר/תכנה הוא טעות פטאלית. זה לא פחות משעמם מלקרוא טקסטים. החשיבות של סרטון וידאו היא מעבר לאינפורמציה המידית על האתר. היכולת להפיץ סרטון וידאו והעובדה שהוא מקבל עדיפות על מנועי החיפוש בסופו של דבר מאפשרת ניוד שלו. תוסיפו לזה את היכולת לשתף אותו ברשתות החברתיות והעסקיות ויש לכם כלי משמעותי.
אם יש לכם עניין לקדם פרויקט/חברה/שירות וכו' ואתם מחפשים את הפתרונות המתאימים, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר. אני אישית מתכוון לזרוק טיפים פה ושם כאן בשורות אלו.


גשם באוגוסט?


המחאה החברתית הענקית בישראל הפתיעה גם אותי. היא במקום והיא בדיוק על אותם דברים שאני כותב בשורות הללו כבר שנים. כמובן שיש כאלו שיזלזלו, יש מי שיבטלו, ויש מי שיאמרו "שמאלנים מניאקים". אבל אני מכיר רבים וטובים שמתרוצצים סביב המחאה הזו והם ימניים וחלקם אפילו ימני קיצוני. אני קורא את הליכודניקים ואחת הגישות המוזרה למדי היא ש"אין לציבור מנדט לגיטימי לדרוש פירוקה של ממשלה מכהנת". ממתי? הרי ברור שלציבור יש את הזכות, וגם אם הוא שמאלני, לדרוש הפלתה של ממשלה. זה שהיא נבחרה באופן דמוקרטי לא אומר שהיא חסינה מכל. לציבור יש את הזכות ואפילו את החובה לדרוש את פירוקה באמצעות מחאה מסודרת.
הבעיה היא הקילוח הדק של מה שממשלת ישראל קוראת גשם ומריח כמו שתן. כפי שנכתב בשלטי מחאה רבים, ממשלת ישראל משתינה על הציבור הרחב. כן, ציבור רחב 300 אלף איש ברחובות. שימו לב הערכת המשטרה הייתה 400 אלף והמשטרה תמיד מעגלת כלפי מטה – זה כמעט 10% מבעלי זכות הבחירה בישראל. לשיעור כזה אין תקדים בשום מדינה. אחרי כל הפגנה, מקבלים קילוח חדש. אחרי ההפגנה לפני שבועיים אישר סגן ראש הממשלה ישי 4,700 יחידות דיור... רק לתושבים חרדים (לא לכל עם ישראל). הממשלה העבירה את חוק הווד"לים (שיזרוק לשוק קרקעות בזול, אותם יתפסו כמובן אלו שיש להם כסף). אחרי הפגנת הענק האחרונה העלתה ממשלת ישראל את מחירי החשמל ב-12%. נכון צינור הגז עם מצרים פוצץ, ועל כך צריך לתבוע את הטייקון מר יוסף מימן שאחראי על החוזה עם המצרים באמצעות חברתו. מישהו שמע ממנו? אף אחד. אבל ממשלת ישראל אמורה לוודא שיש לה אמצעים חליפיים כל הזמן לאספקת חשמל ולא להפיל את השינויים על הציבור. (אחד המרכיבים בתחום שנקרא Business Continuity).
בקיצור, ממשלת ישראל משתינה על הציבור כי הם יודעים שאיש לא ירים אבן שאיש לא יתפרע כי כולם מנומסים ומתורבתים. ומי שאין לו ממה לחשוש, לא נסוג. בלי אפילו לגעת בנושא השטחים, זו בעיה שנפתור בינינו, ימין ושמאל, אחרי הבלגאן. ממשלת ישראל עושקת את הציבור - אין שום ספק בכך- אין בכלל השוואה לחיים בישראל ולחיים בחו"ל, והכול בעשור. חופן מחמאות מחד, וחברים עשירים מאידך. כמה יכול הציבור לקבל את גרסת הממשלה לגבי גשם בחודש אוגוסט?.
 

אגב...


שמעתי אנשים שמתלוננים על ההורים שרוכשים עגלות תינוק ב-5,000 שקל. יצאתי לבדוק בחנויות כאן במרסיי. מצטער רבותי, בצרפת אין עגלת תינוק שעולה 1,000 יורו אבל מכונית יד שנייה תוכל לקנות בסכום הזה ואולי יישאר לך עודף.
 

יוקר מחיה  - עניין השוואתי


במקרה נפלתי על כתבה של קובי אריאלי. הוא לא רואה מחאה (הטלוויזיה שלו כנראה הייתה פתוחה על פרקי חזנות). אבל אני כאן בצרפת ראיתי אותה, והיות ואני מכיר את המתחמים בירושלים ובתל אביב, אי אפשר לאחז את עיני. אריאלי לא רואה בעיה של יוקר המחיה וכאן יש לי אלמנט השוואתי עם צרפת, שתמיד הייתה יקרה יותר מישראל, אז שימו לב.
מחיר שכירות של חורבה בתל אביב גבוה מדירה באזורים הטובים ביותר בפאריס, אבל בעוד שבישראל המחיר יכול לעלות ללא התראה עם חידוש החוזה, בצרפת החוק אוסר על זה. בצרפת חייב בעל הבית על פי החוק לגבות מדי חודש בחודשו, אין דבר כזה אפילו חודשיים מראש, שלא לדבר על שנה מראש. בצרפת אסור לבעל הבית להזניח את הדירה, יש רשויות שמפקחות על תנאי המגורים ותלונה אחת והוא מוצא את עצמו מאחורי סורג ובריח. במרסיי שכר הדירה יגיע לשווה ערך 4,500 ש"ח בדירות בנות 4-5 חדרים בשכונות היקרות ביותר.
רוצים לדבר על הפריפריה? אין בעיה, שם תוכלו למצור דירה ואפילו בית ב-300-500 יורו אבל פריפריה פירושה נסיעות לעיר הגדולה ומחיר הדלק בצרפת נמוך ב-20% מאשר בישראל
רביעית יוגורט דנונה עולה בצרפת 13 ש"ח -  בישראל 20 ש"ח
קרואסון בבית קפה עולה 3.5 שקלים בצרפת, בישראל מחירו מתחיל ב-7 שקלים והשמיים הם הגבול.
קפה נמס עלית עולה בישראל 27 שקלים קופסה, בדיוק באותו גודל של נסטלה או מקסוול. בצרפת, 20 שקלים
מחשב נייד נטבוק כמו שלי עולה בצרפת 1,250 ש"ח. בישראל 2,000 ומעלה
אני יכול להמשיך לנצח כך, אין הצדקה למחירים הללו, בעיקר בהתחשב בעובדה שצרפת היא מהיקרות במדינות אירופה.
המתמחים בבתי החולים רוצים 50 ש"ח לשעה, אז רבותי זה שכרה של עוזרת בית בצרפת וזה גם שכר המינימום לשעת עבודה.
תאמינו לי, אתם לא רוצים לדבר על עמלות בנקים ומחירי סלולאריים, טלפון ואינטרנט.
דופקים אתכם, ומי שמתעלם מזה טומן ראשו בחול. זה לא עניין של שטחים, זו בעיה אחרת, מדינת ישראל נתנה לקבוצה קטנה באוכלוסיה רישיון לפשוט לכם את העור -  זה כל הסיפור. ומי שאומר שזו לא המחאה שלי בגלל... (לא משנה למה) או שהוא מן הנהנים מהמצב, או שהוא לא מבין שטמנת הראש בחול לא עוזרת גם לבת יענה
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR

זוכרים את סופר-מריו?

על דלת חדר צוות הסיסטם (העלה לרשת: כפיר בלוך)

אמא, מה זה סוציאליזם?
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011