צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"כאשר כבר מיציתם את כל האפשרויות, זכרו:
עדיין לא מיציתם"
תומס א. אדיסון

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.46 ₪

500GB

0.27

1TB

0.19

2TB

0.17

3TB

0.18

4TB

0.21

6TB

מחירי SSD ל 1GB

2.69

60GB

2.10

120GB

1.69

240GB

--

300GB

1.99

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה
(הקש להגדלה)


החלטות צריך לקיים


בחוץ סופה, בפנים UPS לכל קבוצת מחשבים. במשרד מרגישים מוגנים ומרחמים מכל הלב על מי שחייב להיות בחוץ ועל מי שאין לו מחסה נאות.
לקראת סוף שנת 2014 התחלנו לשאול לקוחות שהגיעו למעבדה להצלת נתונים על התובנות והמסקנות מהמקרים שהביאו אותם אלינו.
הבאנו כאן חלק מהפופולאריות מביניהן עד כה, והמשותפות לרובם.

לנקות את החומרה
בשנה הבאה ננקה בעצמנו את המחשב וההתקנים הנוספים (ניידים, מדפסות, סמארטפונים) לא נמתין עד פסח, ולא נסמוך על המנקה.
הניקיון יכול לעזור בהארכת חיי המחשב ובשיפור ביצועיו. לאחר כיבוי המחשב וניתוקו מהחשמל, אפשר לשאוב עם שואב אבק את הפתחים - הפורטים, חריצי האוורור. את המקלדת לאחר ניעור ואת העכבר אפשר לנקות עם מגבון לח אנטי-בקטריאלי.

להשקיע בגיבוי
זה לא תמיד עניין של כסף, לפעמים צריך להשקיע רק עוד קצת מחשבה. גם משתמשים פרטיים ועסקים קטנים יכולים לחזק את מערך הגיבויים שקבעו כברירת מחדל (לענן או לדיסק חיצוני) על ידי גיבוי גומלין בין שני מחשבים מרוחקים, או פתרונות נוספים. הכול כדי שאחד מהימים של השנה החדשה שרק נכנסנו אליה, לא יהיה יום שחור. על אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק בינוני ועד ארגון מכל סוג וגודל. זכרו שמטרת הגיבוי אינה גיבוי, אלא שחזור!

סריקות סריקות סריקות!

מספיק הפחידו אותנו עם הפוטנציאל ההרסני של הוירוסים והנוזקות. מצד שני, זה אף פעם (כמעט) לא קרה לנו. לכן, רובנו מרגישים נוח עם תוכנת אנטיוירוס פופולארית, אם אפשר בחינם
ואם אי אפשר אז לפחות כדי לעשות על סעיף האבטחה. למרות שהוירוסים הקונבנציונאליים הם תמיד המושמצים ביותר, קיימים גם מטרידנים אחרים כמו

scanning your PC

תוכנות פרסום (Adware) ו-PUPs או Potentially Unwanted Programs שהן תוכנות בלתי רצויות אפילו שהורדנו אותן בעצמנו. סריקות תדירות יגלו את הטפילים החדשים ותאפשרנה להתנקות מהם.
 

למצוא דרך חדשה / נוספת
התלות הבלתי נסבלת בטכנולוגיה לפעמים מסכנת את השפיות שלנו - בעיקר את מי שרגיל להשתמש רק בדרך תקשורת אחת: מייל, רשת חברתית מסוימת, או טלפון אלחוטי... ברגע שהמכשיר או האפליקציה לא מתפקדים, נדמה כי כל עולמם קופא. ריבוי טכנולוגיות זמינות לשירותנו , יחד עם עדכון גרסאותיהן ותרגול השימוש בהן, יאפשרו לנו המשך החיים והעבודה. לפחות עד אשר הקוטב המגנטי של כדור הארץ ישתנה.

ובסוף השנה נשוב לבדוק אם החלטות אלו אכן קוימו.
 

 
    
 

קטן מכרטיס אשראי


בתערוכת CES השנה, חשפה Samsung את מצע ה-SSD החדש, הדקיק ורב הקיבולת שלה.
Samsung Portable SSD מסוגל לשאת עד 1TB מידע במימדים פיזיים קטנים מאלו של כרטיס אשראי (52X72 מילימטר). לכן, הוא נועד לנשיאה על ידי אנשי עסקים  ויוצרי תוכן הזקוקים למקום אחסון וגיבוי.
סמסונג טוענים למהירות של 450MB לשנייה דרך ממשק ה-USB 3.0, ומהירויות קריאה של IO 8,000 וכתיבה של 21,000 IO לשנייה. פירוש הדבר: העברת קובץ של 10GB ייקח 27 שניות.
המוצר יגיע לשוק לקראת סוף החודש, עם אחריות ל-3 שנים, במבחר קיבולות של 250GB, 500GB או 1TB. המחירים מתחילים ב-155 פאונד (כ- 930 ש"ח) עבור הקטן ביותר.

 
 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

tablet בחוף ים












גיבוי ספרים אלקטרוניים


בעוד אנו ממשיכים לדבר על המשבר בענף ההוצאה לאור בדפוס, רבים בעולם צורכים את ספריהם בתצורה אלקטרונית.
חברת אמזון מוכרת מספר דגמים של "קורא ספרים אלקטרוני" (e-reader) וטאבלטים ייעודיים. במגזין פורבס העריכו כי בשנת 2013 מכירות התקני Kindle השונים עמדו על כ-20 מיליון יחידות. אבל הזיכיון למכשירים אלה עובר את מכירות החומרה ומהווה השקעה אסטרטגית לקידום מכירות התוכן הדיגיטאלי.
משתמשי קינדל יכולים להטעין מספר ספרים במכשיר כאשר הם יוצאים לחופשה בה יתכן ולא תהיה להם גישה לאינטרנט. אבל לאורך זמן לא רצוי לשמור את כל הספרים האלקטרוניים על קורא אלקטרוני בודד, או בענן בלבד. תקלה כלשהי, או מחיקה בטעות יכולה להוביל לאובדן כל אוסף הכרכים הוירטואליים. ואז החופשה ללא אינטרנט תהפוך גם לחופשה ללא ספרים. מומלץ לגבות את עותקי הספרים גם על גבי המחשב הנייד.
הגיבוי פשוט מאוד: מחברים את הקידנל לנייד באמצעות כבל USB, והקינדל יופיע ככונן חיצוני. פותחים את הכונן כמו כל התקן חיצוני אחר, מוצאים את ספריית
Documents, שם ימצאו כל הספרים. מעתיקים אותה למחשב.
במידה ונמחקו כל המסמכים מהקינדל, תמיד אפשר להעביר אותם חזרה באותה דרך.
גם אם לא נשתמש בקורא אלקטרוני, את הספרים ששמרנו בענן אפשר לקרוא במחשב נייד או סמארטפון. וגם אותם אפשר לגבות ליתר ביטחון. הגיבוי אפשרי באמצעות אפליקציית Kindle עבור Windows או Mac. מורידים אותה, נכנסים אליה באמצעות חשבון ה-Amazon. אפשר אז לקראות את רשימת הספרים שלנו, ומורידים אותם כמו כל קובץ אחר למחשב, מה שיאפשר לנו לקרוא אותם גם במצב offline.
במ.ע. Win8 הספרים ישמרו ישירות לספריה:
C:\Users\yourusername\AppData\Local\Amazon\Kindle\application\content.
במערכות חלונאיות אחרות:
:C\Users\yourusername\Documents\My Kindle
במחשבי McIntosh
 ~/Documents/My Kindle Content.
העתיקו את הספרים ממקומות אלה למקום אחר על גבי המחשב, ואם תרצו - לדיסק קשיח חיצוני.

היות והספרים האלקטרוניים הם קבצים שלא משתנים, אין טעם להוסיף אותם ל-רוטינת הגיבוי של-BOS. יתרונה של מערכת BOS מתבטא בעיקר בסביבה דינאמית בה נוספים או משתנים הקבצים מעת לעת.
 

 
       
 

 

קישורים


■ כך נשמעים טבעות העצים כאשר מנגנים אותם בפטיפון. (מעניין מה היה קורה אם היו הופכים אותם לצלחת בדיסק קשיח :)

■  למעוניינים לגבות את הפעילות שלהם בפייסבוק

■  מחזור מוצרים אלקטרוניים - חובה על פי חוק

בקרוב: QDTV - Quantum Dot Television. אז מהן נקודות קוונטיות?
 

 
       
 

Sir Davos


jaqen Hghar





משחקי ההתאוששות


חברת יוניטרנדס תהיה זכורה לנו מ-2014, לא בזכות מוצריה או שירותיה, אלא בזכות כתבות הפרסומת המקשרות סדרות טלוויזיה פופולאריות עם המלצות לגיבוי. קחו למשל, כתבה שלהם המוקדשת ל"משחקי הכס", הסדרה הלוהטת ובעלת המורשת היהודית.
הכתבה מתחילה עם ההזהרה הידועה של משחקי הכס (שהתממשה לנו השבוע): "Winter is Coming". משמעותו היא חוט שני העובר בכל תוכנית BCP או SCP.
Westeros,
כמו מחלקות ה-IT בכל ארגון, שרועה במהומה מתמדת: לחץ מצד ההנהלה, מול הסיכון המתמיד של קרות אסון. היבשת מאוימת על ידי חוסר המשכיות ותוכניות התאוששות לקויות. התושבים למודי הסבל, יכולים ללמד כמה דברים לכל מי שמתעניין בהתאוששות מאסון ושחזור מידע. 7 ממלכות או 70 מחלקות, או 700 יוזרים, כאשר אין במקום תוכנית חסונה ובדוקה של התאוששות מאסון, כולם בסכנה. רבות מן העליות והמורדות של אנשי ווסטרוס הן תוצאה מהתנהגות ריאקטיבית של דמויות הסיפור, לאסונות אישיים או פוליטיים. בעוד הבחירות התגובתיות וקבלת החלטות בן-רגע המתקבלות בסיפורים טלוויזיוניים, הם בלשון המעטה לא מומלצות בסביבה הארגונית. פשוט כי אנו מסתכנים באובדן כולל.
תוכנית להתאוששות מאסון שבנויה היטב לא רק שתעשה רושם טוב, היא יכולה לחסוך זמן, כסף ואף להגן עלינו מפני חלום הבלהות של תביעות משפטיות וחשיפה ביטוחית.
את שיעורי ההתאוששות מאסון מלמדת יוניטרנדס באמצעותTyrion  Lannister, המוצא את עצמו שולט בחומר הידוע כ-Wildfire, אש פראית, שאת בערתו לא ניתן לכבות במים. וזו כמובן הקבלה להתחממות יתר של מרכז מהידע, המסוגלת להשמיד את המידע היקר המיוצר על ידי עובדי הארגון. הפסקות חשמל, אובדן מידע, זמן ואנרגיה מבוזבזים, התחממות יותר היא נשק קטלני. והיא יכולה להיגרם על ידי כל דבר, החל תקלות חומרה ועד לאירועים מטאורולוגיים. התלקחות יכולה לשרוף גם את השם הטוב של הארגון עצמו. כדאי להקדיש תשומת לב לעצתו של טיריון, ולהכיר בכוחה של התחממות היתר, כלומר: להתכונן למקורותיה השונים בתוכנית ההתאוששות, עם מיקוד בסביבות הפיזית והוירטואלית כאחד.
דמות נוספת ששווה לזכור היא זו של Ned Stark המכובד, שסיים את חייו בעֲרִיפַת רֹאשׁ. ראשו המשופד יסמל עבור הקברניטים את הכישרונות האבודים - אובדן שיכול לסכן את שרידות הארגון. עובדים שפוטרו מסוגלים להוות איום על המידע גם אחרי שהורחקו פיזית. כי ברוב הארגונים כיום המידע לא נמצא ולא מנוהל כבר רק בשרתים הפיזיים הניתנים למישוש או לניתוק. כאשר כותבים את  התוכניות להמשכיות עסקית, אין מנוס מלהקדיש תשומת לב להרשאות, כדי שאיש לא יקפד את ראש הארגון.
את Davos Seaworth, אדון הבצלים, אתם זוכרים? הוא היה מבריח שהציל את המצב במהלך מצור על ידי הברחת מזון (כולל בצל). לפעמים גם ה-IT מוגבל במשאביו וצריך להיות יצירתי מאוד כדי לחלק את משאבי הסיסטם. אז מרגישים שכל החלטה גורלית תשפיע לרוחב הארגון. הבחירה שלא להשקיע בתוכנית לניהול משאבים יכולה לגרום לתוצאות מפחידות בעתיד. גם - ובעיקר - משאבים מעטים שיש לחלק בצורה מושכלת. אז, ללמוד מדאבוס: להשקיע זמן, אנרגיה וכסף בחלק חיוני זה של הארגון - לאחר שמחליטים מהם האתגרים העיקריים של חלוקת המשאבים, יש להוסיף משאבי סיסטם לתוכנית ניהול אסונות.
Jaqen H'Ghar שייך לאחוות רוצחים ללא פנים וכמוהם, הוא יכול לשנות את פרצופו כרצונו. דמותו מזכירה לנו את הדמויות חסרות הפנים המאיימות על הארגון ויכולות לתקוף בכל רגע ובכל צורה אפשרית, אם הם לא תקפו כבר...
כדי לישון טוב בלילה, כולנו צריכים אפשרות להתאוששות מאסון שתהיה מעודכנת לגבי סכנות המתקפות הממוקדות, ותגן עלינו לפני, במהלך ואחרי כל אירוע אבטחתי.
המהלכים הלבנים (the White walkers) ידועים לשמצה על ידי כל תושבי שבעת הממלכות. הזומבים הללו יכולים להפוך לקרח כל דבר בו הן נוגעים, להחיות את המתים, ורק זכוכית הדרקונים הורגת אותם. כמוהן, מתקפות בלתי ממוקדות יכולות גם הן לפגוע בארגון. כדי להגן עליו מפניהן, תוכנית ההתאוששות מאסון חייב להיות עדכנית, גמישה ועמידה.
Melisandre האישה האדומה שולטת על כוחות האש. על כן, היא מייצגת את כוחות הטבע, ומזכירה לנו את עוצמתם הגדולה והבלתי ניתנת לחיזוי של אסונות הטבע. לא רק אש, גם רעידות אדמה, גשמים והצפות מאיימות על השלמות של הארגון והמידע הארגוני. בתהליך בניית תוכנית התאוששות נבדקים האסונות עם סבירות ההתרחשות הגבוהה ביותר ואליהם מתכוננים.

נחמד ומעניין, אבל גיבוי והתאוששות הם לא משחק. עבורנו, הם אפוס מאתגר חדש אצל כל לקוח. זוהי הרפתקת חיינו.
 

 
       
 

ריפינג


כמו שאר המצעים האופטיים המסחריים המתכלים, תקליטורי ה-3D Blu-ray רגישים לפגיעה פיזית בעת הכנסה והוצאה מהכונן, אחסון לקוי או טיפול מגושם. למרות הפופולאריות של סרטים צרובים על גבי תקליטורים מסוג זה, גיבוי התוכן שלהם על גבי מחשבי מקינטוש, לא פשוט.
החברה הסינית Leawo השיקה לאחרונה פתרון מקצועי לשמירת תוכן  3D Blu-ray על גבי מחשבים עם Mac OS 10.6 ואילך, כולל  Mac OS 10.10. כלומר, נוספה יכולת גיבוי של התקליטורים לתוכנת  Blu-ray Copy של Leawo.
במחשב מקינטוש (עם חיבור לרשת וכונן לתקליטורים 3D Blu-ray) עליו מותקנת התוכנה, ניתן כעת לגבות את תוכן התקליטור, כאשר החיבור לאינטרנט מאפשר לתוכנה לפענח ולבצע ריפינג של התקליטור לגיבוי.
במבצע בתוקף עד ה-13 בינואר, ליאוו מוכרים את התוכנה ב-20 דולר.
 

 
      
 

הומור


לצאת החוצה לשחק

Big Data - אתם כבר יודעים מה זה?

באנגלית זה מצחיק
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2015