צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

...מי אנחנו? - סביבונים.
לנו רגל אחת,
אם ניפול - גם לא נפחד.

סורה חושך, הלאה שחור!
סורה מפני האור!

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS


 

 
 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.46 ₪

500GB

0.26 ₪

1TB

0.19 ₪

2TB

0.16 ₪

3TB

0.20 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.20 ₪

60GB

3.31 ₪

120GB

2.83 ₪

240GB

--

300GB

2.95 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

























 

הדפסה לבנה


מדפסות הצבע המסורתיות (דיו או לייזר) משתמשות בארבעה צבעי דיו או טונר:  שחור, צהוב, מגנטה וציאן. איכות ההדפסה תלויה במידה רבה באיכות הנייר (פרמטרים כמו לובן, בהירות וצל).
הלובן נמדד על ידי ההחזר של אור היום הרגיל שאנו רואים. סולם ה-CIE מגיע ל-100 אך ניתן להאריך אותו עם תוספת  חומרי פלואורסצנציה.
הבהירות נמדדת על ידי ההחזר של אור כחול בסולם של אפס עד מאה - טובה יותר ככל שערכה גבוה יותר.
הצל הוא מדד של צבע  - ללבן האמיתי או ניטראלי אין צל, אך קיימים 50 גוונים של כל דבר, כמו לבן-קרם, לבן-כחול, לבן-גבוה וכו'. להגדרת הצל משתמשים בסולם מורכב במעבדת CIE

רוב החומרים המודפסים בלייזר מודפסים על נייר צילום/הדפסה (copy/print) של 80 גרם - בו כל מטר רבוע של נייר שוקל 80 גרם. ככל שמחפשים תמונות בהירות יותר, חשוב לדרוש דרגת לובן גבוהה יותר. עם זאת, צריך להיות מודע שצבעים בהירים יותר יכולים להעלם בנייר עם לובן מאוד גבוה.

אבל, גם כאשר משתמשים בסוגים שונים של נייר, כמו בנייר צבעוני או נייר עם לובן נמוך, היינו רוצים שהתמונה תראה איכותית באותה מידה.
על כן, השקיעו בחברת OKI בטכנולוגיה להדפסה לבנה. הם מציעים היום את מדפסת C711WT לנייר A4 המשתמשת בטונר לבן במקום השחור ועוד צהוב, מגנטה וסיאן (השחור מודפס על ידי שילוב שלושת הצבעים האחרונים) המבוססת על אור LED במקום לייזר. והיא מדפסת CMYW (ה-W עבור White).
המוצר לא נועד להיות מדפסת משרדית רגילה, אלא אם עבור מחלקה אומנותית או של יחסי ציבור. גם עבור הדפסת תמונות להעברה על חולצות בצבעים שונים, מדבקות שקופות, נייר מכתבים ייצוגי, וכו'.
המדפסת, שניתנת לחיבור Ethernet או USB ומתאימה לעבודה של עד 1200x600 dpi והדפסה של עד 34 עמודים בדקה, תעלה בסביבות ה-3,000 דולר.
החומרים המתכלים יעלו למשתמש מעל 20 סנט לעמוד, ואפילו יותר עם מנצלים את ההדפסה בלבן במקסימום.

חשוב לזכור כי תוכנת ארגון העמוד להדפסתה (page mark-up software) במחשב השולח להדפסה תצטרך לתמוך בשימוש ב-CMYW במקום ב-CYM/K. הדרייבר של המדפסת יוכל לנהל את השימוש בלבן בתוכנות אופיס סטנדרטיות, ובתוכנות ציור ייעודיות יוכלו לנצל אותו טוב אפילו יותר. לעבודה מקצועית יתכן ותידרש הגדלת ה-ram (הוא מגיע עם קיבולת של 256MB, אך לשימוש אומנותי עדיף להגדיל ל- 768MB).

אחרי הטונר הלבן, חברות הדפסה עובדות על פיתוח צבעים נוספים, כמו זה להדפסה שקופה (celo או varnish), או טונרים מיוחדים למקצוענים.
OKI מפתחים כעת דגם מדפסת עם 5 צבעים: צהוב, מגנטה, ציאן, שחור ולבן או שקוף. החברה כבר השיקה מדפסת דיגיטאלית LED מדגם C941 המפיקה 50 עמודים בדקה, בגודל A3, בעבור צרכים אומנותיים ושיווקיים. היא מדפיסה לא רק על נייר, אלא גם על דפים שקופים, פוליאסטר, מגנטים, באנרים ובריסטול של 360 גרם. היא זכתה ב"פרס העיצוב הטוב" של יפן, הפרס היחידי לעיצוב מוצר, אשר בבחירתו משתתפים מעל 70 מעצבים, ארכיטקטים, עורכים ומומחים נוספים.

 

תצלומיים להמונים


כולם אמרו שהרשתות החברתיות העניקו כוח להמון. ההמון מורכב מיחידים, וכל אחד מהם מעוניין ואוהב בעיקר אדם אחד: את עצמו. הוכחה לכך היא תופעת הפרסום של צילום עצמי (selfie = תצלומי ) הנפוצה כל כך.
מאוסטרליה יצא המונח במקור, וזו גם חברה אוסטרלית מי שמקדמת את התחום, כאשר יצאה עם התקן הרחקת המצלמה לשם צילום עצמי משופר. הם קוראים לו "Selfie stick" והוא נמכר ב-19 דולר.
הממציא ובעל החברה, Ruslan Kogan, מנסה לקדם את המצאתו וכתב מכתב מאתגר למארק צוקרברג, בו מציע לו להצטלם בעזרת המוצר שיקרא על שמו.
 

 
      
 


איך אפשר בלי דיסקים

 
בשנת 2012 עברה קבוצת Marvell Technology תקופה לא קלה בעקבות מחויבותה לתחום המחשבים האישיים. הסיבה לכך היא שייצור בקרים לדיסקים קשיחים מהווה חלק ניכר בפעילותה. בנוסף, היא הפסידה במשפטים על פטנטנים נגד אוניברסיטת Carnegie Mellon.
למרות הכול, מניות החברה התרוממו משפל רב שנתי אליו  הגיעו בינואר השנה.
הנהלת החברה סמכה על שיפור סביבת המחשבים האישיים, ודרישה חזקה לדיסקים קשיחים מחוץ לסביבת הענן. תחום אחסון התאושש, והמוות המהיר שניבאו לדיסק הקשיח הייתה הגזמה שמיאנה להגיע. הוכחה לכך היא עדיין העובדה שהעלות לאחסון כל גיגה בייט בדיסק קשיח היא נמוכה בהרבה מאשר בכל כונן פלאש.
וכל זאת בשים לב שהיום, לראשונה מאז אוקטובר 2011 ירד מחיר ה GB דיסק שוב ל 16 אגורות לגיגבייט. שנתיים מאז השיטפונות בתאילנד עד שחזרנו לאותה רמת המחיר. באוקטובר 2011 שילמנו 16 אגורות לגיגבייט דיסק 2TB כאשר דיסק 3TB עלה אז 22 אגורות לגיגבייט.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פירר

 
       
 


Quincy, M.E.


Silent Witness


Crossing Jordan

















תושייה


חקירות המחשב המסורתיות, המתבצעות במערכות מנותקות, נקראות היום "חקירות לאחר המוות"- Dead Forensics, לעומת חקירות במחשבים חיים, פעילים ומחוברים - Live Forensics

באו נשווה את התחום לאירוע רצח בחיים האמיתיים. לזירת הפשע מגיעה בדרך כלל ניידת משטרה. אבל, עוד לפני הגעתה מתאספים במקום אזרחים אשר למעשה מפריעים, משבשים ראיות, או מעלימים אותן - אם זה רק על ידי נוכחותם במקום (דריכה על טביעות נעליים וכו') ואם זה אפילו בכוונה - כאשר ברצונם להגן על הרוצח או על עצמם.
בעולם חקירות המחשב, ה"אזרחים" הללו הם בדרך כלל אנשי המחשבים ועובדים אחרים במשרדים או במפעלים הדורשים חקירה. הם האויב הגדול ביותר לשלמות ואמינות הראיות שיתכן קיימות במקום.
בתפקיד "ניידת המשטרה" מככבים ברוב המקרים אנשי ה-IT אשר נושאים את האחריות מטעם הארגון או העסק, לתגובה הראשונית במקרה של הפרעה. התפקיד שלהם הוא להכיל את הזירה, לשמר את שלמות הראיות ולזהות את הנוכחים בשטח ברגע הגעתם. זה אומר לשחק תסריט שחייב להיות מתוכנן, מוכן מראש, עבור אירועים חריגים במידה ויהיו. הדגש חייב להיות על שימור ובלימה - הקפאת הזירה.

בהמשך מגיעים החוקרים - שעבודתם העיקרית היא... טוב, לחקור. גם במקרה של רצח אדם, החוקרים מתחילים את התהליך ב-מוד של שימור ובלימה. מטרתם הראשונית היא לאסוף את כל הראיות האפשריות, לזהות את הנוכחים בזירה, לתעד תצהירים, לזהות חשודים, וכו'. החקירה עצמה תתחיל מאוחר יותר, כאשר יהיה להם מספיק חומר להתבסס עליו. את הבדיקה שלאחר המוות (גופה או שאריות אחרות) מבצעים פתולוגים, מנתחים פורנזיים.
תפקיד החוקרים במחשוב פורנזי היה תמיד זה של המנתח הפורנזי. באופן מסורתי נתפס היעוד של המנתח בשטח כהשגת אימג' - תמונה קפואה של המחשב - שתילקח למעבדה ושם תיבדק. לדעתנו, גם בשלבים הקודמים לכך יש אפשרות לחוקר הפורנזי לתרום תרומה משמעותית.

אבל, לא שוטרי הניידת ולא חוקרים של מקרי רצח יתנו לברנש לברוח, או שעד יצביע על חשוד, מבלי לעצור אותו או לקחת אותו לחקירה או לתעד את עדותו בצורה מתאימה. הם לא ישאירו אקדח בשטח. לפעמים התגובה הנאותה לרצח דורשת קודם כל לתפוס את החשוד ורק אחר כך לאסוף עדויות וראיות. או אם הקורבן עדיין חי כאשר הם מגיעים, הם קודם כל ינסו להציל את חייו - בעדיפות ראשונה לכל שאר הפרוטוקול. כל זה קשור ל- Live Forensics.

המשטרה סומכת על האימון, על "תגובת הבטן" ועל ניסיון השוטרים שידעו מתי לחרוג מן הפרוצדורה המקובלת במצב קלסי. גם במחשוב החקירתי אנו חייבים כך לפעול . כאשר המקרה כולל תהליכים שעדיין פעילים, ראיות שבזיכרון, קישורים לרשת או מידע נדיף כלשהו, עלינו לצאת מן המסגרות הקונבנציונאלית ולתפוס אותם. יתכן וזה יעלה שאלות מאוחר יותר, במהלך משפט, אבל ככל שתעדנו את מעשינו ואת השינויים שהתרחשו, סביר שזה יתקבל כראיות לגיטימיות. הפרוטוקול הסטנדרטי מביא את הראיות המהימנות ביותר, אך לא את תמיד את הראיות היחידות.

אבטחת סייבר וחקירות פורנזיות מבוססות על הבנה מעמיקה של טכנולוגיות המידע והתקשורת הקיימות, המאפשרות אחסון מידע בפורמטים שונים. חקירת פשעי סייבר ואבטחת המידע הארגוני דורשים גם הבנה של התנהגות היישומים. בעוד הפורנזיקה של רשתות היא דיסציפלינה נוספת המסייעת בתחום זה,   ההתעסקות עם ראיות העוברות דרך רשת תקשורת מחשבים הוא שטח המתפתח כל הזמן ואשר מהווה מרכיב משותף בהרבה מקרי משפט.
 

 
       
 

 

סלט קישורים


הוכח: הטכנולוגיה משנה לנו את הפיזיולוגיה
התנגשות החגים באמריקה מולידה חג היברידי
רשת טוויטר מאבטחת את עצמה נגד מציצנות ממשלתית
אולי החוקרים מוויצמן לא חשפו ברון סמים ברשת, אבל עלו על מבוקש על ידי משטרת האופנה.
 

 
       
 













 

זה הזמן


היש במשפחתכם או בין מכריכם בני נוער בגילאים 16-22?
האם הם נבונים וחברותיים?
זה הזמן להתעניין כדי לאפשר להם הזדמנות לחוויה יוצאת דופן בקיץ 2014

בני נוער ישראלים יכלו להתארח ללא תשלום במחנות קיץ בינלאומיים איכותיים, עם מגוון פעילויות, לפגוש ולהכיר משתתפים בני גילם כמעט מכל העולם, באחת המדינות הבאות:
אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, איטליה, איסלנד, אירלנד, אנגליה, אסטוניה, ארה"ב, בלגיה, ברזיל, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יפן, מכסיקו, נורבגיה, סלובניה, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה+סלובקיה (מחנה משותף), קנדה, קרואטיה, שוויץ, שבדיה או תורכיה.

בכל מחנה יתקבלו 1 או 2 בני נוער מכל מדינה בלבד. מועדים ומשך המחנות משתנים ממדינה למדינה. התוכנית כוללת אירוח של מספר ימים נוספים אצל משפחה מקומית.

לשם מה?
מטרתה של תוכנית חילופי הנוער של ארגון LIONS היא ליצור ולעודד רוח ההבנה בין אומות העולם באמצעות חווית הכרות הדדית של דרכי חיים שונות ויצירת קשרי ידידות מעבר לגבולות, ללאום או לאמונה. הנוער המשתתף בתוכנית הופך שגריר של רצון טוב המייצג את ארצו, את עירו, את מועדון הליונס שבאמצעותו הגיע, ואת משפחתו.

כמו בשנים קודמות, מציע ליונס ישראל הזדמנות לנערים ונערות, לנצל את יתרונות התוכנית ולהגיש את מועמדותם להשתתפות בתוכנית בקיץ 2014. ההשתתפות כרוכה בהרשמה, התאמת המועמד/ת לקריטריונים ותשלום הוצאות הנסיעה. מועדוני ליונס רבים באירופה מממנים את כל עלויות השהות והפעילויות המתקיימות.  אחרים, מבקשים דמי השתתפות סמליים.
אין חובה לארח צעיר/ה מחו“ל בתמורה להשתתפות בתוכנית.

על מנת להתקבל ליעדים המועדפים על ידי כל תלמיד, חשוב להקדים ולעמוד בלו"ז ההרשמה למחנות נוער השונים. ההרשמה תתקיים במהלך חודש דצמבר 2013.

בני נוער המעוניינים להשתתף, יפנו בדואל לועדת חילופי נוער בליונס נס ציונה בהקדם האפשרי.
 

 
       
 









אפילו ב-NASA

 
ג'וליאן אסאנג' אולי נזקק למודיע בתוך צבא ארה"ב כדי להשיג מסמכים סודיים עבור וויקיליקס. לעומת זאת, כדי להשיג מסמכים סודיים ב-NASA, לא היה צורך בעבודה פנימית - רק בפתיחת חשבון ב eBay. הסוכנות מכרה לקהל הרחב ציוד מיושן שכלל מחשבים שהיו שאריות מתוכנית המעבורת, ונמכרו במכירה פומבית מבלי שבוצעה סניטיזציה יסודית ב-10 מחשבים אישיים מתוך הציוד לסילוק. המחשבים נמכרו לאנשים פרטיים.
בדו"ח מבקר NASA מ-2010 נכתב כי נמצאו חולשות משמעותיות בתהליכי הסניטיזציה והסילוק של ציוד IT בארבעה מרכזי NASA (מרכזי החלל ג'ונסון וקנדי, ומכרזי המחקר איימס ולנגלי.
לארגון, מסתבר, הייתה היסטוריה של ניהול כושל של ציוד מערכות מידע. המשרד הממשלתי לדין וחשבון גילה כי בין השנים 1997 עד 2007 "איבד" פרטי ציוד בערך כולל של כ-94 מיליון דולר. מדו"ח המשרד משנת 2007 משתמע כי ניהול כושל של נכסי הסוכנות (אובדן) לעיתים רחוקות מובילה לענישה מסוג כלשהו.
עובד אחד, כאשר נשאל על גורלו של מחשב נישא שקיבל לרשותו, תירץ שלמרות שהיה חתום עליו, הלפטופ היה בשימוש בתחנת החלל הבינלאומית, וכי נאמר לו שאחרי שהוא הפסיק לעבוד, זרקו אותו החוצה כדי שיישרף באטמוספרה. שיטה לא רעה להשמיד, יש לומר.
 

 
       
 





 

הזמנה

 

השבוע, ראו את המושג "דמי חנוכה" תחת אור חדש:
באמצעות תרומת דם עושים ניסים, מעניקים חיים.

אנו מזמינים אתכם לנס ציונה, לתרום דם למען הצלת חיים.
ניידות של מד"א תמתינו לכם, בני ה-18 עד 60, בין השעות  8:00-14:00 ברחבת הקניותר, רחוב האירוסים מול "מגה".

ההתרמה בחסות מועדון ליונס נס ציונה - מתנדבי המועדון יסייעו כרגיל בארגון ההתרמה ובמילוי טפסים למתקשים.

ניתן לתרום דם כל שלושה חודשים. במהלך תרומת הדם האורכת כ-12 דקות בממוצע, מוקזים 450 מ"ל דם ועוד דגימות קטנות לבדיקת איידס, צהבת, עגבת וסוג הדם.

בואו, הפיצו נא, וחג שמח!
 

 
      
 

אחרי החגיגה


ברשת תמצאו מגוון מתכוני סופגניות והמלצות לקישוטים לקראת חנוכה. אנחנו מזדהים הפעם עם מי שצריך לנקות אחרי החגיגה.
 

בקשה מיוחדת:
הרחיקו מהנרות ומשולחן הכיבוד כל התקן אלקטרוני אשר ברשותכם.
 אש, שמן, שעווה, ריבה ואבקת סוכר לא צריכים להתקרב
למחשבים או טלפונים מכל סוג. הרחיקו. הרחיקו, ושוב הרחיקו.
סוף מעשה במחשבה תחילה.


כתמי שמן טיגון:
אם תפסתם את הכתם מיד עם היווצרו, מעט טלק עליו יספוג את הטיפה. אפשר לנסות גם מלח (למרות אבקת סוכר - כי היא זמינה יותר). אבל אין לגעת בכתם.
מאוחר יותר, משרים את הבד במים פושרים, מערבבים עם אבקת כביסה למשך שעה בערך, ואז מכבסים בטמפרטורה הגבוהה ביותר המותרת לבגד או מפה.
טכניקה אחרת דוגלת בספיגת השמן עם נייר סופג, מריחת הכתם במשחת כלים או דטרגנט, חשיפה לשמש לשם ייבוש במשך כשעה, ולבסוף כביסה.
אם בכלל לא שמתם לב שנוצר כתם וכיבסתם בגד מוכתם, אפשר עדיין לרסס את המקום במסיר שומנים, להמתין מספר דקות ולכבס שוב.
אלטרנטיבות למי שלא מחזיק תרסיס להסרת שומנים: דטרגנט או אפילו שמפו.

כתמי שעווה:
בפמוטים ומשטחי מתכת: מקלפים את השעווה עד כמה שאפשר עם סכין לא חדה, מרטיבים כדור צמר גפן עם גליצרין, ומשפשפים עד שזה נקי.
בבגדים: מקפיאים את האריג ומקלפים. עם השעווה חדרה עמוק לסיבים, יתכן והכתם יישאר.

אבקת סוכר:
אבקה שנמרחת על אריג נוטה לחדור פנימה.  מוהלים דטרגנט במים רותחים, טובלים בהם מפית בד או מגבת מטבח, ומנקים איתה את סימני אבקת הסוכר.

כתמי ריבה
כדי להפטר מהכתמים האדומים מגרדים בזהירות עם סכין את השכבה העליונה ולאחר מכן שופכים מים רותחים על הכתם. על זה, דטרגנט (נוזל לניקוי כלים), ואחרי מספר דקות ואז מכבסים כרגיל.


חג שמח!

 
      
 

הומור


תחפושת להאלוויין

סיסמא בטוחה

גיבוי באמצעות אימג'
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2013