צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"Honesty is a very expensive gift .
Do not expect it from cheap people."

Warren Buffet

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS


 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.46 ₪

500GB

0.28 ₪

1TB

0.19 ₪

2TB

0.18 ₪

3TB

0.20 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.49 ₪

60GB

3.49 ₪

120GB

2.83 ₪

240GB

- -

300GB

2.99 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה












 

הגזמנו?


מספר קוראים כתבו לנו להודיע כי לדעתם הגזמנו בשבוע שעבר, כאשר התייחסנו בחוסר סובלנות לבחור ששיחק עם הדיסק שלו.

אז אולי הגזמנו. אבל לא נגמר להתייבש הדיו מחותמת חדר הקבלה בצ'יף ושוב הגיע השבוע דיסק קשיח ש"נאנס" בצורה דומה. מקרים אלו מזעזעים במיוחד כאשר הנזק נגרם על ידי אנשי מקצוע, מנהלי רשת וותיקים ומנוסים בטיפול במערכות מידע, שהשד יודע מה נכנס בהם והסית אותם לקלקל.

 


19.11.13 ראש שנפגע ומוצב כ-70 מעלות
ביחס למיקומו התקין

בהודעה לעיתונות מטעם חברה בינלאומית העוסקת בהצלת נתונים בארה"ב ובאירופה שפורסמה ב-15 בנובמבר אחרון ב-Storagenewletter.com, מתגלה כי יותר מ-10% ממצעי המידע שהגיעו לחברה לשם שחזור נתונים בשנה האחרונה, נפתחו כבר קודם לכן. להערכתם, עובדה זו צמצמה ביותר מ-45% את סיכויי ההצלחה בשחזור המידע.
מדובר בכמות גדולה מאוד של מידע שאבד שלא כצורך, אם מתייחסים לפעילות של 50,000 מקרים בשנה.
פתיחת המארז בדיסק קשיח מותרת רק בסביבה נקייה ומבוקרת, עם מערכת זרימת אוויר מתאימה. דיסק קשיח הוא יחידה חתומה, שתוכננה למנוע כניסת מזהמים לחלל הפנימי בעת השימוש. ראשי קריאה-כתיבה תוכננו לרחף מעל פני הצלחות המסתובבות במהירויות שבין 5,400 ל-15,000 סל"ד.
כאשר חלקיקי אבק חודרים ליחידה בזמן שהמנוע מפעיל אותה, הם יכולים להיכנס בין הראשים לצלחות ולגרום לקריסת הראשים (head crash)
במעבדה להצלת נתונים מאבחנים את הדיסקים הקשיחים כדי לקבוע את מצב המצע והמידע. תקלות נפוצות המתגלות במעבדה הם סקטורים תקולים מרובים (bad sectors), שטחי מידע שניזוקו, והרכבי ראשים בלתי תקינים עקב חוסר יציבות או קריסת ראשים חמורה.
כאשר האבחון מצביע על תקלה שאיננה פיזית, ניתן להשתמש בכלים שונים ומגוונים לבנייה מחדש ותיקון מבני המידע, ואז ניתן לגשת ולשלוף את המידע המבוקש.
במקרים של נזק פיזי, ההתקנים נפתחים בסביבה נקייה ומבוקרת כדי להעריך את המצב של הלוחות האלקטרוניים והחלקים הנעים במערכת, בהתאם לתהליך מובנה ופרוטוקולים קפדניים.
סביבה נקייה דורשת זרימת אוויר מכוונת, כך שכל חלקיק מיותר שימצא, גם אם הוא ברמה של מיקרונים, יישאב החוצה. אגב, גם בכל דיסק קשיח קיים פילטר שמצבו נלקח בחשבון בעת האבחון.

ללא קשר להתערבות בלתי מקצועית, בשנים האחרונות הסיבות הנפוצות ביותר לצורך בשירותי הצלת נתונים הינן כשלים פיזיים: כ-75% על פי רוב העמיתים בחו"ל, שיעורים נמוכים יותר בישראל. זה כולל בעיות מכאניות, תקלות מנוע וקריסת ראשים. זאת, בהשוואה לתקלות הקשורות למבנה הלוגי של הקבצים במצע: מחיקה, פרמוט, תעלולי הצפנה, תוכנה זדונית, אובדן מחיצות, שיבוש, ועוד.

 
       
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

































אירידיום


בפעם הראשונה ששמעתי על האירידיום זה היה מפי מורה שהסביר שממנו עשוי מוט התקן של הלשכה הבינלאומית למידות ולמשקלות למדידת הקילוגרם והמטר. המוט, עשוי סגסוגת של 90% פלטינה ו-10% אירידיום. הוא נשמר בפריז מאז 1889. כל מה שקשור לפריז, הקסים אותנו פעם.

יסוד האירידיום הוא מתכת מעבר ממשפחת הפלטינה והטיטאניום. מלחיו מחזירים צבעים עזים ומשם השם: Iris = קשת בענן. זו מתכת העמידה ביותר בפני קורוזיה וגם לא נתקפת על ידי חומצות. מעניין שדווקא תמיסת מלח פשוטה (NaCl) כן מסוגלת לתקוף אותה.
בשונה למה שאנו זוכרים מימי בית הספר הרחוקים, האירידיום -ולא הפלטינה- היא המתכת הכבדה ביותר, צפיפותה היא של 22,650 קילוגרם למטר מעוקב. כלומר, אם נמלא באירידיום בקבוק של ליטר, משקלו של התוכן יהיה 22.56 קילוגרם. אם היינו מלאים בגאג' של רכב (400 ליטר),  המנוע היה נאלץ לסחוב תוספת של 9 טון!

הכרייה והצריכה השנתית של אירידיום לא עולה על כ-3,000 קילוגרם בסך הכל. למרות כמות היסוד המועטה הקיימת בקרום כדור הארץ, כמעט בכל העולם אפשר למצוא בקרקע שכבה דקה של חימר, העשירה באירידיום. השכבה הזו מסמנת את הגבול בין תקופות הקרטיקון והשלישון, ועל פי ההיפוטזה של אלוורז, מקורה באסטרואיד ענק -בקוטר 10 עד 15 קילומטר- שהתנגש בכדור הארץ. לדעת מדענים חיסל אסטרואיד זה את הדינוזאורים לפני כ- 65 מיליון שנה. (מעניין אם זה מה שמנע מהם לעלות לתיבת נוח).

אירידיום מוצאים בעיקר במרבצי מחצבים של פלטינה, ובמצב של סגסוגת יחד עם פלטינה במכרות ניקל ונחושת. הרזרבות הגדולות ביותר נמצאות ברוסיה ובדרום אפריקה.
תכונות האירידיום עושות אותו מתאים לסביבות קיצוניות - הוא עמיד בטמפרטורות של עד  1600°C, ומשתמשים בו למסבים של מנועי סילון, צינורות תת ימיים, מצתים ומצרפים (כורי היתוך תעשייתיים)
התקנים אלקטרונים המסתובבים משתמשים בסגסוגת אירידיום, כולל הדיסקים הקשיחים והזיכרונות המגנטיים של הדור הבא. בשל מיעוט מצאי המתכת והשימוש הגובר לצרכים אלו, מחיר האירידיום החל לטפס בצורה ניכרת.

למעשה, המחיר עלה פי 4 בחמשת השנים האחרונות, ויותר מפי 10 במהלך העשור האחרון. הרחבת השימוש עשויה להביא בעתיד את המחיר לעליה גדולה עוד יותר, יתכן אף פי 100. לכן, צוות בינלאומי מנוסה בטכניקות כגון סריקה מיקרוסקופית  HRTEM ומדידה חשמלי ומגנטיות ברגישות גבוהה, מנסה כעת לפתח תחליף הולם לשימוש באירידיום לשימוש בהתקני אחסון מגנטיים. תוכנית מחקר המתוכננת ל-4 שנים תמומן על ידי הועדה האירופית והסוכנות היפנית למדע וטכנולוגיה (JST) . המדענים המעורבים מגיעים מ- JST וכן מאוניברסיטת York, אוניברסיטאות Bielefeld ו- Konstanz בגרמניה, אוניברסיטת בודפשט, ויועצים בריטים מחברת Mackintosh. 
לפרויקט "Heusler Alloy Replacement for Iridium" או HARFIR,  מוקדשים 3.6 מיליון יורו. מטרת הפרויקט היא לפתח שכבות של סגסוגת מסוג Heusler כאלטרנטיבה לאירידיום.
דר' Atsufumi Hirohata מהמחלקה לאלקטרוניקה של אוניברסיטת יורק אמר כי "מקובל שטכנולוגיות ספינטרוניקה יחליפו את הזיכרון הנדיף של מוליכים למחצה במהלך העשור הבא. לכן, אי זמינות של יסוד מכריע מן הטבלה המחזורית הוא נושא קריטי שיש לפתור בדחיפות"
 

 
       
 

 

סלט קישורים

 

■  זוכרים את הסקירמיונים, אותם הצגנו בפניכם בעבר? הנה עוד עליהם
 אתר שכדאי להכיר: http://www.ngo-monitor.org.il

■  איך אומרים בעברית מדפסת 3D?
■  לעמית מנדלסון ("השורות של עמית"- מגזין צ'יף 2004-2011) יש אח צעיר שהוא פרופסור למדע המדינה, וזה קטע שלו על חצי הכוס המלאה בפרשת סנוודן
■ מעבדי שמונה הליבות תיכף כבר כאן.
 

 
       
 





 

תרומת דם


יש לכם תוכניות לבוקר יום שישי ה-29 בנובמבר?
"דמי" החנוכה שלכם יכולים לעשות נס.


אם אתם תושבי האזור, אנו מזמינים אתכם לנס ציונה, לתרום דם למען הצלת חיים. ניידות של מד"א תמתינו לכם, בני ה-18 עד 60, ברחבת החניה של הקניותר: רחוב האירוסים מול "מגה", ובין השעות 08:00 ו-14:00

ההתרמה בחסות מועדון ליונס נס ציונה - מתנדבי המועדון יסייעו כרגיל בארגון ההתרמה ובמילוי טפסים למתקשים.

ניתן לתרום דם כל שלושה חודשים. במהלך תרומת הדם האורכת כ-12 דקות בממוצע, מוקזים 450 מ"ל דם ועוד דגימות קטנות לבדיקת איידס, צהבת, עגבת וסוג הדם.
כאשר צפוי או קיים צורך מיוחד במנות דם, עקב אירוע המוני או בגלל הידלדלות מאגרי הדם, יוצא בנק הדם בקריאה לציבור לתרום דם. אבל מאגרי הדם עשויים להידלדל לא רק עקב שימוש במנות דם רבות אלא גם עקב תפוגת תוקף מנות הדם. מנות דם שפג תוקפן משמשות לייצור מנות של גורם קרישה: מכל מאה מנות דם ניתן לייצר מנה אחת של גורם קרישה.

 

 
       
 

למחזר בטון


המודעות לחיסכון באנרגיה והשמירה על איכות כדור הארץ רק עולה. בניית דרכים וסלילת כבישים דורשת הפעלת מיכון כבד, העברת נפחים גדולים של חומרים ותחבורת אדם, ובקיצור תעבורה רבה. לכן, בלתי נמנע שיבדקו אפשרויות לצמצם עלות אנרגטית וההשפעה על הסביבה.

עלות השימוש בחומרים חדשים בבנייה ותיקון כבישים עולה על עלות השימוש החוזר של שאריות מהריסת כבישים ישנים ושאריות מתהליכים תעשייתיים.

מיחזור החומרים הוא צעד משמעותי למען צרכי הקיימות העולמיים.
היות ו-90% מהובלת החומרים לבניית כבישים מתבצעת באמצעות משאיות, המיחזור מצמצם את עלויות התעבורה, ובכך חוסך אנרגיה בלתי מתחדשת.
תיקון כבישי בטון והתהליכים התעשייתיים של יצירת אגרגטים, מייצרים תוצרי לוואי להם לא היה כל שימוש מועיל בעבר. ניהול נכון של חומרים אלו פותח אפשרות להשתמש בהם מחדש בעבודות בנייה של דרכים חדשות.

צוות מהנדסי מו"פ של UTN יציג בכנס בינלאומי ל"אדריכלות והנדסה למען קיימות" שיתקיים בפרו - הצעה לשימוש בייצור בטון מסוגים שונים, של שאריות המצרפי הגס המתקבלים באזורי הריסת משטחי מדרכת בטון שהתמוטטו באותו אזור, כמו גם את שאריות האגרגטים הדקים שנשארים אחר ניצול ושטיפת מחצבות סלע מקומיות של חלוקי נחל.
הצוות בדק לעומק סוגי בטון, להם נוספו שאריות ממקורות ומסוגים שונים. ההערכה כללה בדיקות עמידה מכאנית כגון חוזק לחיצה, מתיחה עקיפה, כיפוף, בדיקת עמידות מנקודת המבט של יכולת ומהירות היניקה של החומרים הנבדקים השונים.
התוצאות הושוו לדגימות של בטון ביקורת. בטון הביקורת הוכן מחלוקי נחל מאותו מקור כמו זה אשר שימש בעבר לבניית המדרכות שנהרסו, וחול סיליקה גס ועדין שמקורו בנהר האזורי.
משאריות הגריסה הראשונית של משטחים ישנים, הוצאו חומרים בלתי מתאימים, כגון בטון המזוהם בפחמימנים מאספלט, תיקוני סדקים, שאריות שלד ועוד. מה שנשאר נטחן, וסונן עד לגודל הנדרש לחומר גלם מסחרי. נמדדו יכולות הספיגה ופרמטרים נוספים בגדלים שונים של טחינה.

התוצאות הראו כי תוספת המצרפי הגס הממוחזר לבטון מגדיל את יכולת ומהירות היניקה, וערכים אלו מצטמצמים עם תוספת חול שארייתי, אך נשארים תמיד גבוהים מערכי בטון הביקורת. למרות גובהם, הערכים שהתקבלו עומדים מתחת לקו המרבי המומלץ בתקן הלאומי (הארגנטיני) למבני בטון, ויספקו עמידות מספקת לכל הדעות.
בהתאם לתוצאות אלה, ניתן להסיק כי שימוש בבטון שיוכן בצורה דומה לבטון בניסוי, יהוו תחלופה מעשית לסלילת כבישים, גם מהבחינה הטכנו-כלכלית, כתרומה לשיפור איכות הסביבה.
 

 
       
 

הומור


אבטחת איכות

קיצור דרך
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2013