צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"אין לבלבל את האמת
עם דעת הרוב"

ז'אן קוקטו

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS


 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.46 ₪

500GB

0.28 ₪

1TB

0.19 ₪

2TB

0.18 ₪

3TB

0.20 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.49 ₪

60GB

3.49 ₪

120GB

2.83 ₪

240GB

--

300GB

2.99 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה































 

ספוילר


בעבור מי שלא צפה עדיין בפרק הראשון של העונה (השנה) החמישית של Breaking Bad, יהי זה ספוילר. אבל גם הכנה לאחד הרגעים הבלתי נשכחים של תרבות הפופ, ומקור המשפט: !Yeah, b****, Magnets
Breaking bad (שובר שורות) היא סדרה אמריקנית בהמשכים (2008-2013) שצולמה בניו מקסיקו וזכתה בעשרה פרסי אמי ופרסים רבים נוספים.

בעלילת הפרק הנ"ל מגלים הגיבורים שבידי המשטרה נפל מחשב נישא של פושע שנרצח. בזיכרון של אותו מחשב שמורים צילומי אבטחה בהם מתועדים גיבורי הסדרה כאשר הם מייצרים סם בלתי חוקי וממכר במעבדה חשאית. על כן, הם מחליטים כי נדרשת השמדת הראיות דחופה, בטרם ייבדק התוכן המרשיע.

כיוון שהמחשב סגור בחדר ראיות בלתי נגיש של תחנת המשטרה, הדרך היחידה שהם מוצאים למחוק את תוכן המחשב הוא הפעלת כוח מגנטי חזק דרך קיר חיצוני.
ברור שבסיפור זה מצליח. הרבה דברים שלא עובדים במציאות כן עובדים על המרקע, מהרזיית פלא ורומנים ללא סיכוי, ועד למוזיקה שמשמידה חייזרים רעים.

כידוע לכם, ברובדי המידע של הדיסקים הקשיחים, שמור המידע על פי האוריינטציה של המתחמים המגנטיים: אוריינטציה לכיוון אחד והמתחם ייצג 1 בינארי. באוריינטציה נגדית הוא ייצג אפס בינארי.
הראשים הכותבים לדיסק מסוגלים לשנות את האוריינטציה המגנטית (את כיוון האטומים) וכך לארגן מחדש את תוכן הדיסק. 
עקרונית, כדי למחוק את כל התוכן בדיסק, היה צריך לשנות את האוריינטציה של כל המתחמים המגנטיים לאותו כיוון. זה מה שניסו להמחיש ב-"שובר שורות".


קליק על התמונה


בראש הקורא-כותב של הדיסק הקשיח קיים אלקטרומגנט שנמצא במרחק של פחות מ-0.1 מילימטר מצלחת המידע בדיסק והוא יוצר שדה חשמלי בעל עוצמה קטנה מאוד כדי לשנות את הקוטביות בביטים תחתיו.
עד כמה צריך יהיה צורך להגביר את השדה כדי למחוק ביטים מצלחות המוגנות מארז דיסק, מארז מחשב, וקיר חוצץ  ממרחק של מטרים אחדים?

אל תשכחו שבתוך כל דיסק קשיח קיים סט של מגנטים חזקים ביותר (אתם מוזמנים למעבדה בצ'יף כדי לנסות ולהפריד שניים המחוברים ע"י כוחם המגנטי בלבד!).
למה אותם מגנטים לא מוחקים את המידע השמור בצלחות הדיסק? התשובה היא עניין של מיקום. אבל מגנטים אלו גם לא מסוגלים להשפיע על דיסק קשיח אחר שנמקם בסמוך, מעל או מתחת לדיסק הקשיח בו הם נמצאים.

ותיקי ה-IT של מוסד פיננסי בישראל יכלו לספר לכם על מכונה מבוססת כוח מגנטי שהם רכשו על מנת לטהר דיסקים לסילוק. המכונה לא עברה את מבחן היעילות ומעולם לא שירתה את המטרות לשמן נרכשה.

ניסוי מעניין בנושא:
http://www.kjmagnetics.com/blog.asp?p=hard-drive-destruction

כדי למחוק דיסק קשיח באמצעות כוח אלקטרומגנטי לא היו מספיקות גם עשרות סוללות. העוצמה הנדרשת קרובה יותר לזו של ברק. ברקים, בין היתר גם הורסים דיסקים קשיחים בחורף. והחורף מתקרב - אל תשכחו לבדוק את מכשירי ה-אל פסק.
 

 
      
 

העברת קבצים


WeTransfer הוא אתר המאפשר העברה חינמית של קבצים שונים עד לנפח 2GB, ועד ל-20 נמענים בכל פעם, ולאורך מספר בלתי מוגבל של פעמים.
ניתן להגדיר את הדרך בה יקבל היעד את הקובץ: מצורף למסר בדואל, או כקישור להורדת הקובץ. הקבצים המועברים יישארו בשרתי We Transfer לרשות הנמענים  למשך שבוע. בעבור המוכנים לרכוש את השירות המשודרג, קבצים עד לנפח 50GB יישארו זמינים עד אשר המנוי/ה יחליט להסיר אותם.

בכדי לנצל את השירות החינמי אין כל צורך להירשם באתר. אבל השירות בתשלום (10 דולר בחודש) כמובן דורש רישום ומציע שירותים נוספים כמו העברת קבצים בנפח של עד 5GB ל-עד 50 נמענים, אחסון מידע של עד 50GB

כמו בכל שירות חינמי, לא סודיות ולא שרידות המידע של המשתמש מובטחות. אפשר להשתמש בכל שירות חינם בכיף, כל עוד זוכרים זאת בכל עת.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 







תרומת דם


יש לכם תוכניות לבוקר יום שישי ה-29 בנובמבר?
"דמי" החנוכה שלכם יכולים לעשות נס.

אם אתם תושבי האזור, אנו מזמינים אתכם לנס ציונה, לתרום דם למען הצלת חיים. ניידות של מד"א תמתינו לכם, בני ה-18 עד 60, ברחבת החניה של הקניותר: רחוב האירוסים מול "מגה", ובין השעות 08:00 ו-14:00

ההתרמה בחסות מועדון ליונס נס ציונה - מתנדבי המועדון יסייעו כרגיל בארגון ההתרמה ובמילוי טפסים למתקשים.

ניתן לתרום דם כל שלושה חודשים. במהלך תרומת הדם האורכת כ-12 דקות בממוצע, מוקזים 450 מ"ל דם ועוד דגימות קטנות לבדיקת איידס, צהבת, עגבת וסוג הדם.
כאשר צפוי או קיים צורך מיוחד במנות דם, עקב אירוע המוני או בגלל הידלדלות מאגרי הדם, יוצא בנק הדם בקריאה לציבור לתרום דם. אבל מאגרי הדם עשויים להידלדל לא רק עקב שימוש במנות דם רבות אלא גם עקב תפוגת תוקף מנות הדם. מנות דם שפג תוקפן משמשות לייצור מנות של גורם קרישה: מכל מאה מנות דם ניתן לייצר מנה אחת של גורם קרישה.
 

 
       
 

Spinpoint M9T


דיסק קשיח SATA חדש מדגם Spinpoint M9T מתוצרת Seagate/Samsung מגיע בעובי של 9.5mm בלבד, מה שעושה אותו מתאים להתקנים ניידים הדורשים אחסון של נפח מידע יחסית גדול: קיבולתו היא 2TB
להזכירכם, דיסקים דומים עד כה הגיעו בעובי של 15 מילימטר לפחות.
הדגם M9T יהיה זמין כדיסק פנימי, אך גם מוצרים כמו כונני Samsung M3 ו- P3 ולקוחות שונים OEM של מוצרי סמסונג, משתמשים באותו דיסק לכוננים החיצוניים.
לדף המוצר
 

 
      
 

ציפור קטנה


"עד לפני כ-15 שנים, ניסויים בבעלי-חיים בבתי-ספר לא הוגבלו כלל. תלמידים אולצו להשתתף בהרג בעלי-חיים ובעינוים, ומשרד החינוך דבק בעקשנות בשיטות אכזריות וארכאיות ללימוד ביולוגיה, חרף ההתפתחות הטכנולוגית ועליית המודעות לזכויות בעלי-החיים. בראשית שנות ה-90 החלו מאבקים מקומיים של תלמידי בתי-ספר לשאת פירות לטובת החיות, עד להשגת איסור על נתיחות בכל בתי-הספר." מתוך אתר אנונימוס

ישי (שם משפחה לא ידוע) היה אולי פעם ילד טוב וסקרן. הוא כבר לא ילד, אך סקרנותו הובילה אותו למעשה אכזרי. אפשר להאמין שאם היה מוצא ציפור קטנה מפרפרת, בציפייה להאריך את חייה היה מפלח את גופה, עוקר את ליבה, ושותל אותו בגוף חי של ציפור אחרת...  ככל הנראה היה עושה זאת בידיים גלויות, ללא חיטוי, ציוד עזר או ידע ברפואת ציפורים.
אנחנו לא מכירים את ישי אישית, ורק משארים זאת עקב שיחת הטלפון שלו מיום חמישי שעבר.
בטלפון סיפר לנו כי משהו התקלקל במחשב שלו. בר סמכה ממכריו (טכנאי מחשבים) אמר לו שהדיסק הקשיח אשם בכך.
ישי לא ריחם. חיש השיג דיסק אחר - עובד ותקין. ביחד עם החבר, מברג ועשרים אצבעות שומניות*, פתחו את מארז הדיסק התקול ופירקו את צלחות המידע ממקומן. את הצלחות ("את המדיות", כפי שקורא להן ישי)  הם ניסו אז להעביר לדיסק הקשיח האחר. לא פלא שהניתוח לא הצליח.

*- ("כל קו של טביעת האצבע הוא רכס שומני הנדבק אל השטח המגנטי. רכס בו מתנגשים הראשים הקוראים כותבים בריחופם הנמוך לקריאת הביטים" - מתוך גיליון 4, 2013)

ציפור קטנה סיפרה לישי על קסמים שעושים בצ'יף, אבל בצ'יף סרבו לטפל בדיסק שלו. היינו רוצים לכתוב "סרבו בנימוס". נודה, יש מקום לשיפור התגובות שלנו מול התעללות בציוד עדין.
 

 
      
 

הומור


תוכנית?

מחיר הצלת הנתונים - עבור מה?

...או שאפשר לאכסן בענן
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף לא אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2013