צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

אדם משתנה בשל אחת משלוש סיבות:
יותר מדי לימוד
די סבל
או עייפות משיגרה

חכמת הרשת

 
       
 

Chief on FaceBook

ריבוע כחול

שחזור מידע

מיחשוב פורנזי

שרידות המידע

השמדת מידע

מערכת בוס

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.39

500GB

0.23

1TB

0.17 ₪

2TB

0.15 ₪

3TB

0.16 ₪

4TB

0.17

5TB

0.17 ₪

6TB

0.13

8TB

מחירי SSD ל 1GB

2.64

60GB

1.85

120GB

1.42

240GB

1.49

512GB

1.44

1000GB

1.69

2000GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB הזול ביותר לתקופה
גרף על פי טבלת מחירי דיסקים קשיחים



















ירוק עולה


▪ נפתח הפעם באופנה. מבטיחים שלא נכנס לענייני עיצוב או מגמות, כי לאלו אנו אדישים למדי. אבל כן מרגשת אותנו ההתייחסות לעתיד האנושות. יזם ספרדי פתח בשנת 2010 חברת אופנה ברת קיימא, שכל חומרי הגלם שלה מגיעים מהמחזור.
כיום, משתמשים בעולם פי 5 יותר משאבי טבע ליחידת זמן ממה שכדור הארץ מסוגל לצור. בעבור מיסד Ecoalf בן ה-45, האתגר היה ליצור דור מוצרי אופנה באותם איכות, עיצוב ותכונות טכניות של המוצרים הלא-ממוחזרים הטובים ביותר. כך ורק כך אפשר להוכיח שאין צורך להמשיך ולנצל את משאבי הטבע ללא הבחנה.
בעבר היו מוצרי האופנה הממוחזרים מעטים, באיכות נמוכה, וגם הכילו אחוז קטן של מרכיבים ממוחזרים. אקואלף החלה בפיתוח תהליכים וקשירת קשרים עסקיים ליצירת אריגים, סרטים, סוליות, שרוכים ואפילו תגיות מחומרים ממוחזרים.
אבל החברה התפתחה, ותוצריה נחשבים היום ליוקרתיים. המחירים לצרכן לא זולים אך גם לא חריגים עבור קהל היעד. מאז חודש יולי השנה, 200 סירות דיג ספרדיות לא רק אוספות את הדגה ברשתותיהן, הן גם מביאות איתן את הזבל הפלסטי של הים התיכון - בקבוקים, רשתות דיג ישנות, צמיגים - למחזור כסיבי פוליאסטר. תוך חודשיים, הסירות אספו שני טון זבל פלסטי ועוד שני טון של זבל אחר. הדייגים מסכימים לעשות את המאמץ ללא תמורה, פרט לסיפוק "לנקות את הים".
ביוני הקרוב תוצג בשבוע האופנה בפירנצה  הקולקציה הראשונה שנוצרה מבד וחוטים שהיו פעם בקרקעית הים.
החברה מעסיקה 18 עובדים ומדווחת השנה על מחזור של 4.8 מיליון דולר. המעילים והתרמילים שלה נמכרים ב-Harrods הלונדונית, ב-Bloomingdale's הניו-יורקית, וכמובן גם דרך אתר החברה.
 

חוף ים וזבל פלסטי


▪ מהאופנה של הזבל,  לזבל עצמו.
השבוע התפרסם כי החל משנת 2018 ייאסר במונטריאול רבתי השימוש בשקיות פלסטיק חד פעמיות. (האיסור לא ישפיע על שקיות לשימוש עם מזון, תרופות וניקוי יבש).
לשקיות הפלסטיק מהסוג שחנויות מספקות ללקוחות יכול לקחת מעל 400 שנה להתכלות במטמנות. ההחלטה משפיעה על מחצית מחוז Quebec, אשר משתמש כיום (בשלמותו) בין 1.4 ל-2.7 מיליארד שקיות מסוג זה, וממחזר רק כ-%14 מהן בלבד.
בישראל, החוק לצמצום השימוש בשקיות ניילון שיזמו חברי ישראל ביתנו, עבר בקריאה ראשונה ביולי 2008. על פי הצעת החוק, שקיות הנשיאה מפלסטיק (שקיות גופיה) יוצאו לחלוטין משימוש, ובמקביל יחויבו רשתות השיווק והמכולות להעמיד לרשות הצרכנים בקופה תחליפים – שקיות מחומר מתכלה בלבד או סלים לשימוש רב-פעמי שיוצאו למכירה תמורת כארבעה שקלים. השקיות השקופות ללא ידיות, המשמשות לרוב לעטיפה ואריזה של מזון בתפזורת (פירות וירקות למשל) – יישארו בשימוש.
אתר המרכז לאיכות הסביבה  מסביר כי ככל הנראה מחזור שקיות אינו הפתרון המוצלח ביותר לבעיה הקשה שמסבות השקיות, מאחר ובסופו של דבר לא כל שקיות הניילון הממוחזרות אכן מועברות שנית למחזור והנזק הסביבתי לא מצטמצם בצורה משמעותית. הצעות לצמצום הנזק הסביבתי שנגרם בגלל שקיות ניילון קשורות לתהליך השימוש מחדש (reuse) להבדיל ממחזור (או recycle). שימוש מחדש הוא מציאה של שימוש חדש, אחר, למוצר שמילא את ייעודו המקורי. במקרה של שקיות הניילון אין הכוונה לשימוש מחדש בשקיות עצמן כי אם על מציאת תחליפים רב פעמיים לשקיות.
ייצור בגדים, למשל?
 

 
       
 

אחסון מידע וגלי קול

דיסק קשיח שומר את המידע מקודד מגנטית על גבי צלחות החגות סביב ציר. בכדי לקרוא את המידע, חיישן ראש הקריאה סורק את פני שטח אותן צלחות בזמן שהן מסתובבות.
מצעי אחסון במצב מוצק שומרים את המידע כמטענים חשמליים. הם מהירים יותר מהדיסקים הקשיחים, אך חייהם קצרים יותר ועלותם גבוהה יותר. ועל אף מהירותם, הם עדיין איטיים יותר ממהירות העברת המידע בין רכיבים אחרים של מחשב. כך שאפשר עדיין לומר שהם צוואר בקבוק של ביצועים עבור המערכת כולה.

ב-IBM מפתחים כיום פתרון שאמור לספק את הטוב משני העולמות: זיכרון במצב מוצק השומר את המידע בצורה מגנטית. הם משתמשים בננו-חוטים מרובים, דקים במאות פעמים משערת אדם. המידע נכתב כרצפים של אפסים ואחדים לאורך הסיבים. הפתרון מכונה DWM או Domain-Wall Memory וגם Racetrack memory ("זיכרון מַסלוּל המִרוּצִים"). הוא פתרון מבוסס ספינטרוניקה שאמור להעביר מידע מהר יותר מדיסק קשיח מסורתי, אך עדיין לא נמצא בו תשובה אתגר העברת זרם המידע לאורך החוטים כדי להגיע לחיישנים הקוראים וכותבים את המידע בחוט. עקרונית, ניתן להשיג זאת על ידי העברת שדות או זרמים חשמליים אבל פעולה מסוג זה יוצרת חום ומצמצמת את יעילות השימוש באנרגיה, ומקצרת בהרבה את חיי הסוללה. המתח הנדרש להעברת הנתונים לאורך מסלול המרוצים, הינו ביחס ישיר לאורך הסיב.
 

racetracks for data
הקש על התמונה להגדלתה

 

חוקרים מאוניברסיטאות שפילד ולידס עובדים על השימוש בגלי קול לשם העברת המידע לאורך סיבים. הם יצרו חוטי ננו מגנטיים, הרגישים לתנודות, על גבי שכבות של חומרים פְּיֶזוֹאֶלֶקְטְרִיים (בגבישיהם נוצר מתח חשמלי על ידי לחץ מכאני).
החוטים נמתחים בעת שעובר בהם חשמל.
על ידי יישום מתח המתחלף במהירות (און ואוף) הם מתחילים לרטוט ויוצרים סוג מיוחד של גל קול הידוע כ- Surface Acoustic Waves או SAW.
בשיטה זו יצרו החוקרים שני גלים: אחד הזורם קדימה לאורך חוטי הננו, ואחד הזורם לכיוון הנגדי. הגלים משתלבים כדי לצור אזורים נפרדים על גבי החוט,  בהם אין כלל תנודות. ביטים המידע המגנטי נמשכים ומוחזקים במקום באזורים המתנודדים בחוזקה. כאשר משנים את גובה הצליל של שני גלי קול כך שאחד מהם שר בתו גבוה והשני בתו נמוך, אזורי התנודה השונים מתחילים לזרום לאורך חוט הננו, ומושכים איתם את ביטים המידע, בדיוק כפי שנדרש בזיכרון racetrack. כאשר הופכים את כיוון התווים, המידע זורם לכיוון ההפוך. באמצעות צליל אחד בלבד ניתן להזיז מידע בשני הכיוונים.

עד רגע זה, סימולציות של העברת מידע מגיעות לכ-160 קמ"ש וזה אמור להגיע להישגים פי עשר לפחות. ההשלכות המעניינות ביותר קשורות לתכונות הייחודיות של ה-SAW. היות וגלים אלו קיימים רק על פני שטחם של חומרים, הם מאבדים אנרגיה באיטיות גדולה ויכולים להתקדם מספר סנטימטרים, שהוא קנה מידה עצום בהשוואה למימדי חוטים הננו.
כיוון שהחוטים כה דקים, אפשר כי ניתן יהיה להעביר סוג בודד של גלים במספר גדול של חוטים, וכך להעביר בו זמנית מידע לאורכם. היעילות האנרגטית הפוטנציאלית גדולה מאוד, בהעברה מהירה של מידע.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיריר

gomez peer zone  
    
 

בית פתוח - מעל כורחו


הוא הגיע כולו עצבני, ומיד פלט מה שעל ליבו:
"זה אפשרי. מה שתמיד חשדתי, אפשרי לגמרי! גוגל מציץ לי בקבצים!"
במקרה הגיע לידיו מאמר מ-גיזמודו  מאפריל השנה, המסביר כיצד מידע שנשמר בכונן חיצוני נכלל באינדקסציה של מנועי החיפוש.
כלמור, כברי אין צורך להעלות תמונות לרשת כדי שהן תהינה נגישות. מספיק לשמור אותן בכונן מחובר למחשב -לצרכי גיבוי, למשל- או בכונן רשת המאפשר גישה לבעליו  למחשבים מרשת ביתו, מכל מקום בעולם.

היה קשה להרגיע את ידידנו, מפני שהוא צודק. במקרים שכונני רשת המשמשים גם כ-"עננים פרטיים" אינם מוגדרים ומאובטחים כהלכה, אך מחוברים לראוטרים עם FTP, הם מאפשרים כניסה לרשת הביתית גם למי שלא אמור להיכנס. במקרים אלו, הוכח כי הסורקים של גוגל מצאו את התוכן ואינדקסו אותו. הקבצים הפרטיים קיבלו יחס של חומרים ציבוריים, אותם ניתן למצוא באמצעות חיפושים בגוגל.
בין החומרים שמצאו את דרכם לנחלת הכלל נמצאים סיסמאות, צילומים פרטיים, יומנים אישיים, תכתובת מייל, מסמכים משפחתיים, מסמכי זיהוי, בנקים, רשימות לקוחות, תוכניות פיתוח ועוד הרבה
בעיקר, נפגעו משתמשים במוצרי חומרהSeagate Personal Cloud, Seagate Business NAS, Western Digital My Cloud ו- LaCie CloudBox.
מי שמגלה שחומריו הפרטיים אונדקסו, מוזמן לפנות לגוגל להסרתם, וכמובן לבצע שינויים בהגדרות החומרה.
 

 
      
 

הכסף או הנתונים!


שוב הגיעו השבוע לקוחות שנדבקו בכופרה. מניסיוננו בחודשים האחרונים, רבים בין הקורבנות שלמים עם אובדן הקבצים, מעטים פונים לסיוע מקצועי, ומעטים אחרים משלמים את הכופר הנדרש.
המצב מעט שונה בארצות אחרות. באוסטרליה, למשל, המשתמשים צייתנים ומשלמים לפושעים. אתר הדואר האוסטרלי הזהיר השבוע מפני איום חדש המתממש כאשר משתמשים מקישים על קישור (לקבלת מידע על חבילה שכביכול הגיע להם בדואר או לתשלום דמי אחסון), מתוך מסר דואל ממקור המתחזה לחברת הדואר. הכופרה שגשגה במיוחד כעת, בתקופת חגי הנוצריים, בה נשלחות הרבה יותר חבילות בדואר.
איום ספציפי זה הרוויח ליוצריו עד כה יותר מ-300 מיליון דולר אוסטרליים, וצפוי שימשיך לפגוע בעסקים האוסטרלים גם ב-2016.
איומי כופרה הלכו והשתכללו בתקופה האחרונה, ומשתמשים בטכניקות לוחמה והצפנה חנמצאות בשימוש בתוכנות אנטי-וירוס. כך הם מקשים על הזיהוי וההגנה מצד מוצרי האבטחה.
כאשר נבדקה  דגימת הגורם הזדוני מול 55 מוצרי אנטי וירוס שונים, רק אחד מהם הצליח לזהותה כווירוס.
הוירוס עצמו משתנה משעה לשעה כדי להדמות לתוכנה חדשה לגמרי, תוך מחשבה שרוב מוצרי האנטי וירוס הקיימים מעודכנים מדי שעה. מקור התוכנה הספציפית נמצא ככל הנראה ברוסיה, למרות שמסרי הדואל מגיעים משרתי דואר סביב העולם כולו. עם הקשה על הקישור, הווירוס יורד משירות הענן הרוסי disk.yandex.com, באמצעות HTTPS מוצפן. טוב יעשו מנהלי רשתות בחסימת האתר הנ"ל.
 

חמושים זעירים על מקלדת


חברות רבות מפיצות הזהרות מעת לעת נגד פתיחת מיילים מסוג זה, אך משקיעים הרבה פחות מאמץ בחינוך של עובדים זמניים או חדשים. מומלץ לאמץ את שיעורי ההזהרה נגד תוכנה זדונית כחלק מתהליך קבלת עובדים בכל הדרגות.
יצרנים של מוצרי אבטחה מזהירים כי מוצרים כגון פיירוול או חומרת אבטחת מידע -ברמה הנפוצה לצרכן- בני מעל שלוש שנים  לא מסוגלים לעמוד בטכנולוגיות העדכניות וכדאי להחליפם. כמו כן, יכולות גיבוי יעילות הן חיוניות. כאשר המידע שלנו נחטפת ומבקשים עבורו כופר, אין טוב יותר מגיבוי עדכני שנשמר בנפרד.
 

 
      
 

מדונה: קריסה ו-reboot


הזמרת הותיקה מדונה השיבה בפה מעט מלוכלך למעריציה המתלוננים. הם קראו לעברה קריאות בוז  לאחר שהופעתה במנצ'סטר ביום שני אחרון החלה באיחור של שעה וגם פסחה על חלק מהשירים.
הסיבה? מדונה הסבירה על גבי עמוד הפייסבוק שלה, כי המחשב המכיל את כל הוידיאו המלווה את הופעתה, ומרבית הפקודות לתאורנים, קרס לפני תחילת האירוע. קובץ הגיבוי, מסתבר, נמצא משובש.
כיוון שלצוות לקח פחות משעה להתאושש, נשאר לנו לברר מה פירושם של "קרס" ושל "reboot" בסלנג הפופ. ככל שידוע לנו, אתחול מחדש לא צריך לקחת זמן רב כל כך. ואם המחשב אכן "קרס", התאוששות באמצעות אתחול מחדש יכול רק להיות תשובה אלוהית לתפילות הפרפורמרית.

תקלת המחשב מסבירה את ההתחלה המאוחרת של ההופעה. למה אם כך לא בוצעה התוכנית במלואה? פשוט, מפני שבמנצ'סטר מכבדים את מנוחת התושבים והמוסיקה חייבת להשתתק עד השעה 23:00. לתשומת לבם של שכנים מסוימים במחוזותינו.
 

 
       
 

 

צוות צ'יף ממליץ


מה התוכניות שלכם לשנה הבאה? חשבתם על שינוי?
מנהלת חשבונות עצמאית עד למאזן, מחפשת לקוחות למתן שירותי הנהלת חשבונות.
בעיקר לחברות קטנות עם שיתוף פעולה צמוד מול רואי החשבון של החברה.
שירות אישי ומחירים הוגנים.
צוות צ'יף ממליץ בחום!

לפניות

 

 
    
 

 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
      
 

הומור


עובד מהבית

סודיות רפואית מובטחת!
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.ן.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 For a better experience, use Flash Player. You can download it on Adobe Flash Player download center  
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2015