צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"הזמן יקר יותר מכסף,
תמיד אפשר להשיג עוד כסף
אבל אף פעם אי אפשר להשיג עוד זמן"

ג'ים רוהן

 
       
 

Chief on FaceBook

ריבוע כחול

שחזור מידע

מיחשוב פורנזי

שרידות המידע

השמדת מידע

מערכת בוס

 
       

 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.39

500GB

0.20

1TB

0.17 ₪

2TB

0.15 ₪

3TB

0.16 ₪

4TB

0.14

5TB

0.17 ₪

6TB

0.14 ₪

8TB

מחירי SSD ל 1GB

2.35

60GB

1.57

120GB

1.30 ₪

240GB

1.24

512GB

1.76

1000GB

1.69 ₪

2000GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB הזול ביותר לתקופה
גרף על פי טבלת מחירי דיסקים קשיחים

זיכרונות תלת ממדיים


קשה לתפוס, אבל ה-RAM הראשון נולד לפני קום המדינה, ב-1947!
למרות ההתפתחות המרשימה בתחום, מאז 1989 (אז פרץ ה-NAND) ועד היום, לא התווספה לזרם המרכזי כל טכנולוגיית RAM מקורית חדשה.
 


העולם המודרני מתמודד עם כמויות מידע אדירות. הקביעה הבאה אולי לא מתאימה למחשב האישי שלכם, בבית או במשרד, ואפילו לא לשרת של עסק קטן ובינוני. אך קצב העברת המידע לאחסון וממנו הפך בתחומים מסוימים, לצוואר בקבוק משמעותי בהשוואה למהירות העבודה האפשרית במעבדים.
מספר יצרניות גדולות של מחשוב ושבבים השקיעו מאמצים כבירים בטכנולוגיות אחסון מידע חדשות, שעד כה לא נשאו פרי. לא כך המאמץ של אינטל וחברת מיקרון, בפיתוח טכנולוגיית 3D Xpoint (תרי-די-קרוס-פוינט). זו טכנולוגיית הבסיס לכונני Optane של אינטל. הכוננים הללו צפויים לצאת לשוק בשנה הבאה, לשימוש בטווח רחב של פתרונות, החל ממרכזי מידע ארגוניים וכלה במחשבים נישאים קלים מאוד. הם עשויים לשפר את תפקודם של מחשבי-על, כלים לניתוח מידע, ועד, כמובן, משחקי המחשב.
הדרך המהירה ביותר לאחסן מידע כיום הם שבבי זיכרונות הפלאש, אשר משתמשים ברשת סבכי אלקטרונים, הלכודים בסיליקון ומייצגים את האפסים ואת האחדים של נתונים דיגיטליים.
להבדיל, שבב 3D Xpoint מכיל רשת חוטי מתכת מסודרים בשכבות. המידע מאוחסן על ידי שימוש בחשמל אשר מטעין את סידור האטומים של החומר הלכוד בצמתי הרשת. כמו במצעי פלאש, שבבי 3D Xpoint מחזיקים את המידע המאוחסן גם כאשר החיבור לחשמל מופסק.
 

מתוך כתבה ב--טק-טיים:
"השיהוי בשליפת נתונים מזיכרון HDD (דיסק קשיח) נמדד באלפיות שנייה. השיהוי בשליפת נתונים מזיכרון NAND נמדד במיקרו-שניות (מיליונית השנייה); השיהוי בשליפת נתונים מזיכרון 3D XPoint נמדד בננו-שניות (מיליארדית השנייה)"


בשלב זה של הפיתוח, לא ניתן עדיין לאחסן מידע ב-3D Xpoint צפיפות דומה לפלאשים, אך הפריסה המרחבית של רשתות ה-Xpoint (אופקית ואנכית), תוביל בסופו של דבר למצע המסוגל לאחסן יותר מידע על כל שבב.
השיטה מזכירה את הקונצפט של HP ב"Memristors" שלה (1),(2). אבל פרויקט הממריסטורס (Resistive RAM) , לאחסון מהיר יותר במחשבים חדשים ושונים מאלו שהכרנו עד כה, שינה כיוון לפני כ-5 חודשים. כעת לא ידוע לאן זה יוביל.
כונני אופטאן הראשונים של אינטל שייצאו לשוק, יתכן ויוכלו להגיע ל-פי 7 ואף יותר המהירות של כונן פלאש עכשווי מהמדרגה הראשונה. בהמשך, מקווים, הביצועים ישתפרו עוד. במודלים התיאורטיים הם יכולים לספק פי אלף ממהירות זיכרונות הפלאש של כוננים, דיסקונים וסמארטפונים.

ההפתעה הגדולה היא שאינטל מבטיחים שהמוצר יגיע אל השוק תוך זמן קצר כל כך מההכרזה על הטכנולוגיה - עוד במהלך 2016.

איך זה עובד? (סרטון פרסומי):


 

 
      
 

מזג האוויר והדיסק הקשיח


מדי שנה, גדל מספר הדיסקים הקשיחים שניזוקו בשל שינויים פתאומיים של מזג האוויר או סערות ברקים. נראה כיצד מצבים שונים משפיעים על דיסק המחשב.

ראשית, ורלוונטי לאקלים הישראלי: החום. למה הוא משפיע על רכיבי הדיסק הפנימיים?
החום גורם לרכיבים המכאניים להתרחב ולהרחיב את ההיקף שלהם. כאשר החום יורד, חלקים אלה יתכווצו, והתוצאה מכך במקרים רבים הן תקלות המסתיימות עם נזק ואובדן נתונים. עלינו להתחיל לדאוג כאשר הטמפרטורה מגיעה ל-55 עד 60 מעלות צלסיוס בזמן עבודה. דיסק קשיח במנוחה (מנותק) יכול לעמוד עד כמעט 70 מעלות מבלי שזה ישפיע עליו לרעה.
גבולות הטמפרטורה המומלצים מופיעים בדרך כלל במדבקות הדיסק הקשיח. הטווח האידיאלי לפעולת הדיסק נע בין 26 ל-39 מעלות צלסיוס.
רכיבים אחרים במחשב עמידים יותר מאשר הדיסק הקשיח. המעבדים וכרטיסים אלקטרוניים סובלים חום גבוה הרבה יותר מהדיסק מבלי שזה ישפיע עליהם כלל.
החום הגבוה יכול להיגרם בשל תקלה במערכת הקירור של המחשב. במחשבים החדישים יותר מערך האוורור תוכנן למנוע תופעות אלו.
למרות עיצוב המאוורר של המחשבים החדשים, לעיתים הם נחשפים לחום גבוה מנשוא. למשל, כאשר משאירים מחשב נייד ברכב החונה בשמש. בדיקות הוכיחו כי שעה אחת בשמש יכולה להביא את החום הפנימי ל-20 מעלות יותר ביחס לטמפרטורה בחוץ. עם 32 מעלות בקיץ, פנים הרכב יכול להגיע גם ל-62 מעלות צלסיוס. (אם חייבים להשאיר את הנייד ברכב, ניתן לעטוף אותו במעטה תרמי). פעמים רבות שולפים את המחשב שהתחמם ברכב ועוברים להשתמש בו במשרד או בחדר מקורר היטב. החלקים הפלסטיים והמתכתיים הדקים בדיסק הקשיח מתרחבים ומתכווצים וזה בהחלט לא בריא לנתונים.

דיסקים קשיחים מכילים מערכות אלקטרו-מכאניות בעלות דיוק גבוה, אשר חייבות סנכרון ב- %100. הם אמנם מתוכננים לפעול בטמפרטורות גבוהות כפי שהזכרנו, אך כל שינוי פתאומי יכול לגרום לכשל בעבודה בין הרכיבים. חלק מהליקויים הנפוצים ביותר נובעים משינוי מצב הראשים בזמן שהם חונים, מה שמוביל להתנגשות בצלחות כאשר הם נכנסים לפעולה.
סיבולת שינוי הטמפרטורה המומלצת לדיסק קשיח עומדת על לא יותר ממעלה אחת כל חצי שעה, חימום או קירור.

בארץ, סערות ברקים לא מתרחשות בקיץ. אך הטמפרטורות עדיין גבוהות בזמן סערות הסתיו. מלבד בעיית החום, הברקים הם תופעת טבע שעושה שמות במחשבים. הלם חשמלי יכול לגרום לעומס יתר על המחשב, לפגוע בדיסק ולהביא לאובדן נתונים. בעוד שרוב מבני המגורים יכולים לשאת סופות ברקי נחשולים, זה לא פותר אותם מעומס יתר מעת לעת.
מחשבים עובדים עם זרם של 220  וולט, אך רכיבים אחדים בתוכם דורשים פחות - חלקם 5, חלקם 12 וולט. על כן, עומס יתר קל שבקלים, שמגיע לאותם רכיבים, יפגע בהם. וזה יכול לקרות גם כאשר המחשב כבוי. ניתן למנוע זאת רק על ידי ניתוק המחשב מרשת החשמל או הגנה באמצעות UPS.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

gomez peer zone  
      
 

יום הולדת 41


"ב-2014, מתקפות DoS חגגו יום הולדת 40. הן נולדו כעבודת יד של גיק מחשבים מתבגר, והתפרצו מאז בכמויות ובתחכום.
מתקפת ה-DoS הראשונה התרחשה באדיבות David Dennis, תלמיד בן 13 בתיכון האוניברסיטה השוכן מול מעבדת המחקר הלימודי מבוסס מחשב (CERL) באוניברסיטת אילינוי אשר באורבאנה-שמפיין. דייויד למד על פקודה שניתן להריץ על מסופי המחשב PLATO של CERL.
PLATO
הייתה אחת ממערכות הלמידה הממוחשבות המשותפות הראשונות, ומְבַשֵׂר של  מערכות מחשב רבות-משתמשים עתידיות רבות.
הפקודה נקראה "external" או "ext", ונועדה לאפשר אינטרקציה עם התקנים חיצוניים המחוברים למסופים. עם זאת, כאשר הריצו את הפקודה ללא מערכות חיצוניות מחוברות, הפקודה הייתה גורמת למסוף להינעל - מה שדרש כיבוי והדלקה מחדש כדי להחזיר אותו לפעילות.

דייויד היה סקרן לראות חדר מלא משתמשים הננעלים בו זמנית, אז כתב תוכנה שתשלח את פקודת "ext" למסופי PLATO מרובים, בו בעת. התוצאה לא גרמה ליחס חיובי מצד אנשי ה IT ובסופו של דבר, קבלת הפקודה מרחוק בוטלה כברירת מחדל, וזה תיקן את הבעיה.

באמצע שנות ה-1990, כאשר IRC (או Internet Relay Chat) הפך פופולארי לראשונה, חלק מהמשתמשים נלחמו על השליטה בערוצי צ'ט בלתי רשומים, בהם משתמש-מנהל היה מאבד את כוחותיו במידה והיה מתנתק - log off
התנהגות זו הובילה את ההאקרים לנסות ולהכריח את כל המשתמשים בערוץ להתנתק, כדי שיוכלו להיכנס לבדם לערוץ ולקבל את פריבילגיות הניהול בשל היותם המשתמש הנוכח היחידי.
קרבות אלו של "מלך בגבעה" בהם המשתמשים ניסו להשתלט על ערוץ IRC ולהחזיק בו למרות המתקפות של האקרים אחרים - נלחמו באמצעות רוחב פס מאוד פשוט, מבוסס מתקפות DoS והצפות צ'אט IRC.

אחת ממתקפות DDoS הראשונות בקנה מידה גדול התרחשה באוגוסט 1999, כאשר פורץ השתמש בכלי בשם “Trinoo” כדי להפיל את רשת המחשוב של אוניברסיטת מינסוטה. זה לקח יותר מיומיים להקים את הרשת מחדש.
Trinoo הייתה רשת של מחשבים נגועים אשר כונו “Masters” ו- “Daemons”. תוקף שלח פקודת DoS למאסטרים אחדים, ואלה העבירו אותה למאות דמונים. כל זאת גרם להצפת UDP כנגד כתובת IP יעד. התוכנה לא התאמצה  להסתיר את כתובות ה-IP של הדמונים, כך שכאשר הנפגעים פנו לבעלי המחשבים התוקפים, לא היה לאלה כל מושג שהמערכות שלהם השתתפו במתקפה.

כלים נוספים כוללים את “Stacheldraht” (תיל, בגרמנית) שאפשר עדכון מרחוק ותמך ב-spoofing של כתובות IP; את “Shaft” ו- “Omega”, המסוגלים לאסוף סטטיסטיקות של המתקפה מהקורבנות. הפורצים קיבלו מידע על תוצאות המתקפות, וכך הצליחו להבין טוב יותר את תוצאותיהם של סוגים מסוימים של מתקפה. וגם, אם המתקפה התגלתה ונעצרה.
כאשר פורצים החלו להתמקד במתקפות DDoS, הן משכו את תשומת לב הציבור. טבען המבוזר של מתקפות אלו הופכות אותן לחזקות יותר משמעותית. וקשות יותר לזיהוי ועצירה. עם נשק כה מדהים ברשותם, פורצים הפכו  חמדנים יותר, ותקפו יעדים גדולים ומפורסמים יותר, עם כלים ושיטות משופרים.
לקראת תחילת האלף החדש, מתקפות DDoS היו במרכז תשומת הלב הציבורית; בשנת 2000 הן הפילו מספר עסקים, מוסדות פיננסיים וסוכנויות ממשלתיות.
מעט לאחר מכן, החלו מתקפות DNS. ב-2002 הותקפו השירותים של כל 13 שרתי ה-Root name של האינטרנט. DNS הוא שירות חיוני באינטרנט, הוא זה המתרגם את שמות המתחם  (URLs) לכתובות IP. מעין ספר טלפונים של כל שמות המתחם ומספרי ה-IP שלהם. ללא DNS, לא ניתן לגלוש על ידי הקלדת שמות." (במקום "chief.co.il" הייתם צריכים להקליד בשורת הדפדפן משהו כמו "69.172.201.208")

מתוך Radware Ddos Handbook 2015
 

 
       
 

 

קישורים מעניינים


■  תחזית למתקפות סייבר לשנת 2016

■ ממשלת ישראל רוצה לרגל אחרינו באמצעות הנייד, ועל חשבוננו

■ שבעת הכוננים הקשיחים הניידים הטובים ביותר ל-2015-2016
ההמלצה שלנו: תרכשו את הזול ביותר מביניהם, בהתאם לקיבולת הנדרשת, והחליפו לעיתים תכופות.

הרשת האלחוטית הבאה: מבוססת אור!

■ כל מה שיש לדעת על גלגלי שיניים. מאת רופא (גלגלי) השיניים של רובוטים, ערן צנציפר.
 

 
       
 

 

אבדות ומציאות

לקוח/ה שביקר/ה בשנה האחרונה בחדר הקבלה בצ'יף, איבד ככל הנראה את זוג המשקפיים הזה. אם זה שייכך לכם, בבקשה הודיעו לנו (info@chief.co.il)

 

 
       
 

להדפיס מרחוק


מי שלא מוכן לסחוב עליו מדפסת ניידת, או מעוניין להדפיס מסמך באתר מרוחק, יכול כיום להשתמש במספר פתרונות הדפסה מרחוק שמציעה חברת זירוקס, למכשירים ניידים ולמדפסות רב-תכליתי (MFP). עובדים שלא נמצאים בסביבת העבודה המשרדית שלהם יכולים בצורה מאובטחת לשלוח מסמכים מהמכשיר הנייד לעמיתים או לענן, כמו גם להדפיס לכמעט כל מדפסת או מכשיר משולב.

• ענן ה- Xerox Mobile Cloud מאפשר הדפסה סלולארית מאובטחת ניידת לכל מדפסת משולבת המחוברת לרשת Xerox. ניתן להדפיס כל מסמך ממכשיר הסלולר בשליחתו לכתובת דואר אלקטרוני ייעודית ומאובטחת ולשחרר את ההדפסה במדפסת הקרובה ביותר למקום שבו העובד נמצא.
• Xerox Mobile מאפשר הדפסה מהמכשיר הנייד לכל מדפסת ברשת, ללא תלות יצרן המדפסות ומשתלב עם פתרון ה- AirPrint של אפל.
• Xerox Wireless Print Solutions Adapter  הוא מתאם המוסיף יכולות הדפסה אלחוטית וסלולארית למדפסות ומדפסות משולבות ללא יכולות ההדפסה הקודמות. המתאם נכנס לכל כיס, מונח ליד המכשיר, ומשתלב באופן חלק עם Google Cloud Print, Wi-Fi Direct, NFC ו-AirPrint של אפל.
• אפליקציית זירוקס תומכת כעת במכשירי אנדרואיד ו- iOS, ומוסיפה עוד יכולות ענן. לדוגמא, ניתן לסרוק או לצלם מסמך מהמכשיר הנייד ולשלוח אותו סימולטנית להדפסה אצל מספר נמענים.
• %63 מהעסקים שהשתתפו בסקר חברת המחקר Quocirca<, חוו פרצות אבטחה הקשורות להדפסה אחת או יותר. תוכנת PrintSafe החדשה של זירוקס מספקת אבטחת אימות עבור מדפסות MFP.


תודה לוולף תקשורת ויחסי ציבורבור

 
    
 

ידידנו הוותיק
גרי מנדלסון, מזמין:

 
    
  

 
    
 

 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
      
 

הומור


להקשיב לבוס

אינדיאנים, היום
 

 

     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין..

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 For a better experience, use Flash Player. You can download it on Adobe Flash Player download center  
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2015