צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

המנע מקבלת החלטות על סמך
עצותיהם
של מי שאינם חייבים להתמודד עם התוצאות

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.40 ₪

500GB

0.24 ₪

1TB

0.17 ₪

2TB

0.15 ₪

3TB

0.17 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

3.55 ₪

60GB

2.27 ₪

120GB

2.31 ₪

240GB

--

300GB

2.59 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

קפה, חמלה ושחזור סוציאלי


קפה סוֹספֶּזוֹ (מאיטלקית: caffè sospeso, בתרגום חופשי: "קפה בהשהיה" או "קפה בהמתנה") הוא מנהג מסורתי בבתי קפה של העיר נאפולי שבדרום איטליה. כסימן למזלו הטוב, מזמין הלקוח לצד כוס הקפה שלו, גם קפה בהשהיה; הוא מקבל רק כוס קפה אחת, וכשאדם פחות בר-מזל (פעמים רבות נזקק או חסר בית) מגיע לבית הקפה, הוא יכול לבקש קפה בהמתנה, ואם יש - לקבל על חשבון הנדבן.
המנהג בן כ-100 שנה דעך בתקופת המיתון שלאחר מלחמות העולם, אך עדיין התקיים בתקופת חגי הנצרות בחודשי דצמבר. הוא שוב החל להתפשט בשנים האחרונות הודות לרשתות החברתיות, גם בערים ומדינות נוספות.
ב-2008 Luciano De Crescenzo (סופר ושחקן שהיה פעם מהנדס ב-IBM) החזיר את המנהג לתודעת הציבור. הרעיון תפס והונחל בבתי קפה שונים באוקרינה, אוסטרליה, ארגנטינה, אירלנד, ארה"ב, בולגריה, מקסיקו, צ'ילה, קנדה, קוסטה ריקה, פרו, ספרד, רוסיה, ועוד.
בהולנד, מבצע שהתקיים בחג המולד 2011 העניק ללקוחות הנחה במחיר כוס הקפה שנתרם.



מפיק הסרטים Aurelio De Laurentis, יו"ר קבוצת הכדורגל S.S.C. Napoli נוהג לתרום 10 כוסות קפה בהשהיה כדי לחגוג את ניצחונות הקבוצה.
באפריל 2013 הצטרפה רשת Starbucks בבריטניה ליוזמה חברתית מבוססת על קפה בהשהיה, והצהירה שתתרום למיזם Oasis (של כנסייה מ-Kent למען צעירים חסרי בית) סכום שווה לתרומות שיתקבלו עבור כוסות קפה בהשהיה. בעקבות זאת, גם בתי קפה אחרים בבריטניה הצטרפו למגמה באותה תקופה.

מדי יום יוצאים מהמעבדה בצ'יף לקוחות מרוצים, שמברכים על מזלם הטוב מפני שהצליחו לקבל בחזרה את המידע שאבד להם.
לקוחות אלו כוללים עסקים מכל סוג וגודל, סטארטאפים, גופים ציבוריים, ועשירי הארץ, לצד משפחות שסוחטות את התקציב המשפחתי כדי להרשות לעצמן את ההוצאה. לעיתים מגיעים אלינו לאחר אובדן מידע גם סטודנטים שהפרוטה לא בדיוק מצויה בכיסיהם, ארגוני מלכ"ר ואחרים שבסופו של דבר נאלצים לוותר על השירות מסיבות כלכליות.
למענם, אנו מתכננים להקים קרן "שירות בהשהיה". באמצעותו, לקוחות ברי מזל ונדיבים יעזרו לנו להציע הנחות משמעותיות כדי שנוכל לשרת, במקרים מוצדקים, את מי שהמזל לא שפר אליו.
במקרים בהם השחזור המושהה יתרם למלכ"ר, נבקש להנפיק אישור שיזכה את התורם במס.
נשמח לקבל את תגובותיכם
 

 
      
 




















הזרם הטועה


הזרם המרכזי, ה-"Mainstream"- כמו כל זרם נוזלי אחר, נוטה לזרום למקומות הנמוכים ביותר. אך לא כך המיינסטרים של פתרונות האחסון והגיבוי בארגונים הגדולים: הזרם הזה לא נוטה לזרום למחיר הכולל הנמוך ביותר, למורכבות הנמוכה ביותר, גם לא לסיכון הנמוך ביותר. הוא זורם לאן שהשיווק מוביל אותו.
שירותי הענן הנפוצים בימינו, למשל, מאותגרים זמינות, לוקים בחסר בתחום הפרטיות, חשופים לפגעי האבטחה ולכל פגעי החומרה עליה מבוסס הענן במקום מושבו. בכל זאת, הם פופולאריים להפליא.
מעבר לזליגת המידע, הדאגה הגדולה ביותר לכל עסק או ארגון השומר את (ומגבה, במידה והוא מגבה) את המידע שלו באמצעות שירותי ענן בלבד, היא הזמינות הבלתי מושלמת, הן בשל תקלות חומרה, תוכנה או תקשורת.
שירותי ענן מתקדמים משתמשים במרכזי מידע מבוזרים כדי להגביר את אמינות השירות, אך הם כולם נמצאים תחת אותו ניהול ורגישים לאותם סיכונים.
אפשרות שעומדת בפני מחלקות ה-IT בארגונים, היא להשתמש במוצרי הצפנה ולשכפל את המידע לעננים שונים. אסטרטגיה זו לא רק מעלה את מחיר ניהול המידע, אלא שגם מכפילה את נקודות התורפה על פי מספר העננים השונים בהם ישתמשו.
הכיצד? ראשית, אם מצפינים, נולד הצורך בהגנה על מפתחות ההצפנה. היכן נשמור את המפתחות?
באותו ענן? בענן אחר? - שם יוכלו לראות אותם כל עובדי ספק השירותים הללו.
בתחנות העבודה הארגוניות? - כל תקלה מקומית מסכנת את שלמות מפתחות ההצפנה
במצע נייד? - גם שם נמצאים המפתחות  בסכנת אובדן, גניבה, ושיבוש.
בקריפטולוגיה קיימות דרכים למסך ולפצל מפתחות הצפנה. אם נעשה זאת, נוכל לשמור חלק אחד מהמפתח בכל אחד מאזורי האחסון/גיבוי. כיוון שנדרשים כל החלקים על מנת לבצע פענוח, גם אם פורצים או מרגלים יצליחו להעתיק את החלקים בשירות או מצע זה או אחר, הם לא יוכלו להשתמש בהם ללא שאר החלקים.
באמצעים מתמטיים ניתן להגיע לפתרונות נחמדים מאוד לפיצול מפתחות ההצפנה. חשוב אמנם לתעד אמצעים אלו בדרך זו שתאפשר את השחזור והפענוח גם בהעדר יוצרי ההצפנה/הפיצול - זאת במקרה של התאוששות מאסון כאשר חסרים אנשי המפתח שיצרו את המגננות.
השבוע הגיעו אלינו אנשי ארגון בינוני עד גדול אשר נוצר בו סכסוך עם עובד שהיה אחראי להצפנת המידע. הליך משפטי וצו של שופט יתכן יצליחו להכריח את העובד לגלות את אמצעי הפענוח. אך בינתיים, כל יכולות שחזור הקבצים בארגון מושבתות. נגשנו לעבודה ומצאנו דרך לעזור לקברניטים לעקוף את הבעיה, ולהנחיל דרך חדשה, אמינה ועמידה יותר לגיבוי ולהתאוששות.
נשמח לעזור גם לכם במניעת אובדן מידע.
 

 
      
 

כאשר אין ממצאים


בשפה הרפואית משתמשים לעיתים בקיצור "ב.מ.פ." - בלי ממצא פתולוגי. זה אומר שבמערכת, איבר או רקמה שנבדקו אין כל ממצא חריג המעיד על מחלה, נִווּל או פגיעה.
גם כאשר נדרשת בדיקת מערכות מחשב או מצעי מידע עקב חשד של חבלה, השתלת אמצעי ריגול או פעולה זדונית אחרת, משתמשים בקיצור דומה.
כמו באבחון רפואי, המומחה הפורנזי בוחן את כל מרכיבי המערכת, כל מחיצות ויחידות המידע וה-MetaData, ומחפש רמז או ראיה לפעילות פלילית.
כאשר נמצאות ראיות למחיקת מידע, בעומק או במרכיב זה או אחר של המערכת, התוצאות ברורות: ניתן להצביע על מועד, היקף ו/או מקור הפעולה.
ומה עושים כאשר אין ממצאים?
העדר ממצאים אינו מעיד על העדר היסטוריה של חבלה.
העדר ממצאים יכול להעיד על יד מיומנת שדאגה להסיר ראיות להעלמת מידע.
האם אין ממצאים כי לא התרחש כל פשע או כי הפושע טשטש את עקבותיו?
אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, כל מקרה נבחן לגופו.



והנה דוגמא שימושית להסביר את הסוגיה: ננשכת על ידי כלב, הראיה שאפשר להציג הוא פצע הנשיכה. אך אין זה מספיק כדי להרשיע בעל כלב. הבעלים נשבע שאין לו כלב ומעולם לא היה לו. בבדיקת ביתו של בעל הכלב - אין שם כלב. אין נביחות, אין שערות, אין הפרשות, אין ראיות. אך במגירה, יש רצועה.

כאמור, כל מקרה יש לבחון לגופו. אך חשוב להדגיש את הנושא בימינו, בהם גבהו רמות המיומנות והתחכום במניפולציית המידע הממוחשב, גם באוכלוסיה הכללית: על פי עיקרון החלופה שקבע Lockard, כל מי שעובר בזירת פשע משאיר דבר מה ולוקח דבר מה.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

רק לא בעמידה


משתמש התייעץ איתנו השבוע: מחשבו השולחני קופא כאשר הוא עומד -בתנוחה רגילה- אך עובד תקין ברגע שמשכיבים אותו. מה הבעיה?

זה הזכיר לנו סיפור ישן משנות השמונים. באחד ממשרדי הרו"ח הגדולים היה אחד המחשבים הפעילים מונח על הרצפה, מתחת לשולחן, במשך קרוב לחמש שנים. באחד הימים הוחלט על שינוי סידור השולחנות בחדר וכתוצאה מכך שונה גם מיקום של אותו המחשב. באופן מפתיע הסתבר כי המחשב אינו מעלה יותר את מערכת ההפעלה ולא ניתן להגיע למידע בדיסק. כאשר בדקנו את המערכת הסתבר לנו כי הדיסק שהיה מותקן בה, מסוג MFM, לא עבר תהליכי אתחול מחדש מאז ייצורו.
בדיסקים הקשיחים של הימים ההם היה מומלץ על ידי היצרן לבצע תהליך אתחול הדיסק -  Low Level Format אחת  לשנה. תהליך זה רענן את רמות המגנוט של משטחי הדיסק שנחלשו עם הזמן.

התברר לנו כי אם מחזירים את המחשב למקומו המקורי או אף לכל מיקום אחר בו יימצא המחשב באותו הכיוון היחסי כלפי סיבוב כדור הארץ, ניתן לחזור ולקרוא את המידע מהדיסק ומערכת ההפעלה פועלת כשורה.
המחשב, שעבד שנים רבות באותו המיקום גרם לחיזוק הביטים המגנטיים ביחס מסוים למגנטיות האדמה. רמות המגנטיות שהיו קיימות אז בדיסקים היו כל כך רגישות לשינויים אלו, שאף הגיאו-מגנטיות הטבעית השפיע על רמתם וכיוונם.

אנו מניחים שאנקדוטה עתיקה זו אין לה ולא כלום עם השאלה שנשאלה על מערכת מחשב מודרנית והסיבות למצב זה. סביר להניח שהנו תוצאה של שיתוך (קורוזיה) של מגעים בחיבורים השונים הקיימים במערכת המחשב.
הפתרון הפשוט ביותר הוא להוציא ולהחזיר כל חיבור וחיבור מהלוח הראשי ואליו ולבחון תוך כדי כך האם המגעים האמורים להיות מבריקים ונוצצים נראים חומים או מלוכלכים.
קשירת כבלים היכולים להפריע למאווררים, ניקוי המגעים, ניקוי אבק מצלעות הקירור ומהמאווררים ובדיקת תקינות המאווררים הנם הליכי תחזוקה מונעת בסיסיים לכל מערכת מחשב וכדאי לחזור עליהן לפחות פעמיים בשנה.
 

 
       
 

 

קישורים

 

■  רק שני יצרני קלטות נשארו
■  גם לשוק האזרחי: חומרה שמשמידה את עצמה
 

 
      
 

הומור


▪ השימוש ב-Google Earth

▪ האם היה לכם יום של "הבא את ילדך לעבודה"? ומה עם החתול?

▪ אין קליטה סלולארית
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2014