צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"הראשון להתנצל הוא האמיץ ביותר.
הראשון לסלוח הוא החזק ביותר.
הראשון לשכוח הוא המאושר ביותר"

האפיפיור פרנציסקוס

 
      
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS


 

 
      
 


מחיר ה-GB
הזול ביות

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.46 ₪

500GB

0.28 ₪

1TB

0.19 ₪

2TB

0.18 ₪

3TB

0.21 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.49

60GB

3.49 ₪

120GB

2.83 ₪

240GB

--

300GB

2.99 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה


דיסקים


זה לא שאנחנו מקובעים על הדיסקים הקשיחים. למרות שהם המוטיב העיקרי לאילוסטרציות שלנו, למרות שלמדנו להכיר אותם על בוריה - את האנטומיה, את הפיזיולוגיה, את הפתולוגיה וכמעט את הפסיכו-פתולוגיה שלהם. למרות שהם מלווים אותנו משחר קיומנו כחברה (שנות השמונים העליזות), ונוכחים מאז בכל שמחה, צער ואירוע בחיינו.
לא, אנחנו בהחלט פתוחים לכל מדיה חדשה, שותים בצמא את הידע ואוגרים בקפידה את הניסיון המתמשך עם מצעים מתכלים, עם זיכרונות במצב מוצק, עם פורמטים שונים.
בעל כורחנו, למרות היופי הכובש והמורכב של הדיסקים הקשיחים, אנו מכינים את עצמנו לשקיעתם, ולפרידה מאותה טכנולוגיה שמתחריה החלו לכנות, לא בצדק, "דינוזאור". אלא שנראה כי התגשמות נבואות ההכחדה עדיין רחוקה. המחיר והקיבולת הם יתרונותיהם הבולטים של הדיסקים כל עוד המחשבים האישים שורדים.



אבזם לחגורה, מתנה מרונן שחר. תודה רבה!
 

בעבור יצרני הדיסקים הרבעון השלישי של 2013 הסתיים עם גידול מכירות  quarter on quarter של 139 מיליון יחידות יותר מאשר ברבעון שלפניו. (גידול של 62 מיליוני יחידות ל- Western Digital, במקום השני עם גידול של 56 מיליון ל- Seagate ו- 21 מיליון ל- Toshiba).
מכירות הדיסקים בפורמט 3.5" למחשבים אישיים עלו ב-5%, מכירות הדיסקים למצלמות וידיאו דיגיטאליות בפורמט 3.5" נשארו כפי שהיו, ומכירות הדיסקים בפורמט 2.5" גדלו ב-6% הודות לשוק המשחקים כגון Xbox ו- פלייסטיישן4 הדורש דיסקים של 500GB. ורק מכירות הדיסקים ל-Notebook ירדו מעט.
בחזית הארגונית, החלשות המכירות ל-17,000,000 יחידות ב-Q3 עדיין לא מצביעה על שינוי מגמת גידול המידע.
 

 
      
 

ישן חדש


אם הניידים מדור קודם הפכו לגרוטאות סופניות והם כל כך לא רצויים, חסרי ערך ונטולי שיק... למה מתעקשות הספקיות לקבל אותם בחזרה? האם זו מודעות אקולוגית? האם גחמה שיווקית? כנראה שלא.
ישנן חברות הרוכשות את הטלפונים הישנים המשומשים, ומוכרות אותם בארצות פחות מפותחות.
חברת Mazuma Mobile למשל, שילמה עד כה כ-315 מיליון דולר לצרכנים בעבור 4.8 מיליון טלפונים ניידים משומשים. החברה נוסדה בבריטניה על ידי איש עסקים אוסטרלי בשנת 2006, ונבחרה לאחרונה על ידי המכון הבינלאומי לקיימות לקבלת אות כאחד מעשרת החידושים הטובים ביותר לקיימות בשנת 2013.
לפני הקמת החברה, טלפונים ישנים אך תקינים ברובם עברו לפירוק בעבור רכיבים או חומרים. כיום, הם מנותבים לשימוש מועיל עבור צרכנים בשווקים חלשים יותר. צרכנים אלו נהנים מהטכנולוגיה במחיר נמוך וללא צריכת אנרגיה ומשאבים ליצירת מוצר חדש שיתאים לדרישותיהם.
באוסטרליה לבדה, מוערך כי עדיין מסתובבים אצל הצרכנים כ-23 מיליון טלפונים, טיפשיים וחכמים, ללא שימוש. MobileMuster היא חברה נוספת המציעה לרכוש אותם מהם כדי שיוכלו לממן חלקית את הטלפונים החדשים שלהם.
לכל מי מאיתנו שמתכנן להעביר טלפון ישן למשתמש חדש - לא לשכוח למחוק את כל המידע החסוי המצא בטלפון.
 

 
      
 

באזור הדמדומים


לא אחת מגיע לקוח לצ'יף בטענה כי תקלה קרתה במהלך הגיבוי של קבצים ממצלמה או ממחשב, או מדיסק חיצוני - לדיסק חיצוני, למחשב או לענן כלשהו.
כתוצאה מהתקלה, אין קבצים בנמצא במצע המקור או במצע היעד לגיבוי.
מבחינת המשתמש, הקבצים נמצאים באיזה לימבו בלתי נגיש.
כיוון שלא נעשתה פעולה למחיקתם, הם עשויים להימצא במצב אנונימי כלפי מערכת ההפעלה, במצע המקור. אך כיוון שלא הושלמה פעולת הגיבוי, גם לא ניתן לאתר אותם במצע היעד.
צעיר שאל אותנו פעם אם יתכן שהקבצים שלו עדיין בדרך, בכבל ה-USB!



לימבו. מתוך wikia.com


גם השבוע הגיע אלינו לקוח עם בעיה דומה. בדיסק המקור ניכר כי חלה תקלה פיזית שתוצאותיה העלמות הציפוי המגנטי משטח משמעותי של צלחות המידע.
דיסק הגיבוי אפשר במקרה זה שחזור חלקי של הקבצים.
זכרו, בסצנריו מסוג זה, החשוב ביותר הוא לעצור את העבודה ולהימנע מניסיונות הפעלת המחשב עד אשר בוצע אבחון מקצועי.
 

 
      
 

HAMR


חברת Seagate בחרה לחשוף את התקדמותה בטכנולוגיית HAMR לכתיבה בדיסקים קשיחים במהלך תערוכת CEATEC 2013 בטוקיו.
הטכנולוגיה משתמשת בחום על מנת להגביר את צפיפות המידע בדיסקים קשיחים. על ידי חימום שטח פני הצלחות לפני הכתיבה, ניתן לאחסן יותר ביטים בתוך אזור קטן יותר. לאחר שהאזור מתקרר, המידע מתייצב. בעיקר נועדה השיטה לדיסקים ארגוניים בשרתי בלייד ומצבורי מידע גדולים. עם זאת, גם לקוחות שוק המחשבים השולחניים והשרתים הארגוניים יוכלו ליהנות מהחידוש. הצפי הוא להתחיל למכור דיסקים עם HAMR בעוד שלוש שנים.
היעד הרחוק יותר של סיגייט הוא להגביר את צפיפות המידע כדי להגיע לדיסק של 20TB לקראת 2020 ובדרך אליו גם להוזיל את מחיר האחסון לגיגה-בייט. בעבור הלקוחות, יותר מידע, מאוחסן במספר קטן יותר של דיסקים, יוריד את עלויות צריכת האנרגיה והצורך בקירור. (אלא אם חימום צלחות המידע יעלה את תפוקת החום)
בתחום הזיכרונות במצב מוצק, סיגייט מתחרה היום עם חברות נוספות (WD, מיקרון, ו-FIO). רבים מזהירים כי הירידה במכירות ה-PC אשר חלה לאחרונה, עשויה לצמצם את הדרישה לדיסקים קשיחים ולהאט את קצב העבודה/ההשקעה של סיגייט בפרויקט ה-HAMR.
 

 
      
 









אימא, תקני לי!


Mis
ty הוא שלד של דינוזאור, אוסף עצמות יבשות בן 150 מיליון שנה. אבל הוא הראשון מסוגו שיוצע למכירה באירופה. אפילו Dippy, כוכב במוזיאון לונדון הוא רק עותק עשוי גבס.
השלד התגלה כמעט שלם, במחצבה ב-Wyoming, ארה"ב, לפני 4 שנים  על ידי בניו הצעירים (בני 11 ו-14) של הפליאונטולוג Raimund Albersdoerfer. למעשה, אלברטסדורפר ניסה להרחיק את הילדים מהמקום בו עבד; הם אכן עזבו את אביהם במנוחה אך חזרו לאחר זמן עם עצם ענקית... שהסתבר שייכת ל-Diplodocus longus ממין נקבה. מן הגופה הפרהיסטורית נשאר שלד באורך 17 מטר ו-6 מטר גובה. הייצור הזה חי בתור היורה המאוחר, לפני כ-150 מיליון שנה.

היות והמחצבה נמצאת בשטח פרטי, אין מגבלות חוקיות לסחור בממצא או להוציא אותו משטח המדינה. השלד נשלח להולנד ומשם לבריטניה - בה הורכב מחדש. מלאכת ההרכבה לא הייתה פשוטה. נבנתה מסגרת מתכת התומכת בשלד ומאפשרת פירוק והרכבה על ידי 2 אנשים בלבד.
השלד יימכר במכירה פומבית בנובמבר הקרוב, במחיר בסיס של £600,000 (כ-3,400,000 ש"ח)
כיום קיימים 6 פריטים מאותו סוג במוזיאונים לטבע שונים בעולם. פריט ספציפי זה נמצא  מוטמע בסלע, והוצאתו הייתה אופרציה מורכבת, שארכה כ-9 חודשים, בשל שבירות העצמות.
בהשוואה למכונית פרארי שנמכרה לא מזמן ב-18 מיליון לירות סטרלינג, דינוזאור פרטי הוא ללא ספק חפץ נהדר - ואפילו יותר כלכלי - להרשים חברים
 

 
      
 

 

כסאות ושולחנות


בעבור מיזם בסגנון חברתי באזור רחובות, נדרשת תרומה של שולחנות וכסאות משומשים, תקינים.
גם אם יש לכם רק אחד, גם אם יותר, הם כולם יתקבלו באהבה.
בבקשה צרו קשר בטלפון: 0544-903125 או בדואל
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

 

קישורים

 

■  על רכב מגניב לחילוץ והצלה

■ מהם הסיכויים של הוירטואליזציה למנוע אובדן מידע? (פרסומת לחברה משחזרת)

 מצלמת Sony חדשה על המדף

■ על זיהוי ובקרת ההומור ביחסי גומלין בין אדם למחשב. ומי אם לא כתב את זה אלא מדענים מ...פינלנד!
 

 
      
 

הומור


סיימנו. אפשר לעשות Reboot
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2013