צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070

אתה חי רק פעם אחת,
אך אם תעשה זאת נכון, פעם אחת מספיקה

"You only live once, but if you do it right, once is enough.”
Mae West

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.39 ₪

500GB

0.22

1TB

0.17

2TB

0.15

3TB

0.16

4TB

0.21

6TB

מחירי SSD ל 1GB

2.71

60GB

2.21

120GB

2.05

240GB

--

300GB

1.99

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

צו שמונה


מי שנקרא לדגל עובר תקופה קשה ומאומצת, מי שנשאר בעורף נתון בנדנה רגשית מכרסמת נפש. השכול נוגע בנו, רצון ההישרדות מדרבן אותנו, ואנשים טובים עושים מה שרק אפשר כדי לשמור על האופטימיות. גלגלי הייצור והמסחר חייבים להמשיך ולפעול למרות ההפרעה. עצירתם פירושה הפסד במערכה.
מאורעות מבצע צוק איתן שינו בשבועות האחרונים את הפעילות העסקית לא רק בדרום, ואת המגמה העונתית הצפויה לחודש יולי.
גם בצ'יף חל שינוי, בעיקר בתמהיל לקוחות המעבדה להצלת נתונים. מקור התופעה צריך להדאיג במיוחד את הלקוחות עצמם:
לצד ירידה בשיעור הלקוחות הפרטיים, גדל שיעור הלקוחות העסקיים והמוסדיים שנזקקו לשירותי שחזור נתונים*. וזאת, להערכתנו, במידה רבה עקב היעדרות (מילואים, חופשות וכו') של האחראיים הקבועים על ניהול המערכות והטיפול בגיבויים.

* - בעסקים המשתמשים במערכת שרידות המידע שפיתחנו, עלה שיעור קריאות השירות שהגיעו מצוותי האדמיניסטרציה - ביחס לקריאות שירות מאנשי המחשבים. שמחנו לעזור גם להם.



עבור המאמינים מביניכם, הרשו לנו להשקיע מעט אלקטרונים בתפילה לשלום המדינה.

"צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ.
הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ.
חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלוהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִיצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ. "


ואם כבר תפילה, גם אחת ספציפית לשלום חיילי צה"ל:


"מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כוחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם. יִיתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם.
 

בנוסף לתפילות, גם חיילות טובה, מקצועיות וזהירות לא יזיקו כלל.

 
      
 

כרטיסי זיכרון


התקנים רבים, כמו מצלמות דיגיטליות, טלפונים חכמים וטבלטים, משתמשים בכרטיסי זיכרון. לעיתים, משתבשים בכרטיסים אלה הקבצים, אשר הופכים לבלתי נגישים. לעיתים יש לקבצים אלה  ערך רב, בדרך כלל מפני שאין מהם עותקים נוספים של תמונות, סרטונים או מסמכים.
במצב זה, ההתקן לא מזהה את הכרטיס, או מציג מסרי שגיאה שונים - אם שהמצע לא פורמט, אם שהמצע לא תואם, או פשוט שאין גישה למצע.
זה יכול לקרות עם כרטיסי SD על סוגיהם השונים (SDHC, SDXC),  עם המיקרוSD, הקומפקט פלאש (CF), כמו גם עם (Memory Stick (MS וכל דיסקון לחיבור ל-USB.
קיימות סיבות רבות לשיבוש קבצים. אחת הסיבות הנפוצות היא שליפת הכרטיס באופן פתאומי, ללא השלמה של תהליך הניתוק. או שהכרטיס נשלף מבלי שההתקן כובה. אתחול או כיבוי פתאומי של התקנים דיגיטאליים המכילים כרטיסי זיכרון, כמו גם לשמור את ההתקן/מחשב במצב השעיה או חריפה (hibernation) למשך זמן ארוך למדי, עלולים לפגוע בבריאות כרטיסי הזיכרון.
כרטיסים נגועים בתוכנות זדוניות מסוגלים להראות סימנים דומים לאלו של פגיעה פיזית או שיבוש לוגי. על כן, מומלץ להריץ תוכנת אבטחה מיד עם הכנסת הכרטיס להתקן, כדי לאשר את תמימותו.
ניתן לטפל ברבות מן השגיאות המופיעות בכרטיסי הזיכרון, כולל מצב שהמחשב או המצלמה מודיעים לנו שהכרטיס פשוט ריק מקבצים. לשם החזרת הקבצים נדרש קודם כל אבחון מחוץ למערכת ההתקן.
בצ'יף אנו מתייחסים לכרטיסי הזיכרון כמצע מידע לכל דבר ומכבדים אותם בתהליך זהה לשאר מצעי המידע המגיעים אלינו. על התהליך ניתן לקרוא כאן.
 

 
      
 

מדפסת משולבת


שחר מ-וולף תקשורת ממליץ על המדפסת המשולבת החדשה של Xerox.
לדבריו, דגמי ה- WorkCentre 5022/5024 אינם מכילים דיסק קשיח.
 וזה כמובן יתרון ביום בו תרצו לסלק את המדפסת מבלי להפקיר מידע אותו צילמתם או סרקתם באמצעותה, כפי שכתבנו פעם ועוד פעם בעבר.

הסרת  הדיסק הקשיח ממכונה מיושנת אותה מסלקים, הוא אחד הדברים האחרונים - אם בכלל- בסדר העדיפויות של אנשי המחשבים במשרד. לפני מספר שנים (2010) הודיעה חברת זירוקס שהיא תספק שירות באתר הלקוח בתשלום : טכנאי יגיע, יפרק את הדיסק וישאיר אותו בידי הלקוח.
לגבי הדגמים החדשים, נשאלת השאלה איזו טכנולוגיה החליפה את הדיסק הקשיח במכונות הצילום - אם מדובר בהתקן אחסון מסוג אחר, הסכנה עדיין קיימת.
 

 
      
 

בית חולים


בעיר גרינווד אשר בדרום קרוליינה, ארה"ב, בית חולים הזהיר באמצעות דואל יותר מ-500 מטופלים, על כך שהמידע האישי והרפואי שלהם נמצא בסכנה, עקב גניבת מחשב נישא במהלך פריצה למבנה שהתרחשה ב-25 במאי אחרון.
המשטרה המקומית עצרה שני חשודים מספר שבועות לאחר הפריצה. בחקירתם הם אמרו כי המחשב הנישא הושלך לאגם Thurmond הנמצא במרחק 75 קילומטר דרומה. עד כה, צוללנים לא הצליחו למצוא אותו.
הנהלת בית החולים הבטיחו שהלפטופ מוגן סיסמא, אך קובצי המטופלים לא היו מוצפנים לאבטחה נוספת.
המבקרים טוענים כי לו היו קובצי המטופלים מוצפנים, ולו היו בבית החולים משתמשים במערכת הפעלה המצפינה מעצמה, לא הייתה חשיבות למקרה.
מהצד הזה של האוקיאנוס, אנחנו יכולים רק לקנא. אין למוסדותינו כל חוק או חובה להזהיר את מי שמופיע במסדי הנתונים שלהם, שהמידע שלו בסכנה במקרה דומה.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

פטנטים


המדיה דווחה השבוע על שני פטנטים שאושרו על ידי משרד הפטנטים של ארה"ב בנושא אתחול וגיבוי.

פטנט מספר 8,762,699 ניתן לחברת CMS Products על מערכת, שיטה ומנגנון לאתחול מחשב אישי מתוך מערכת הפעלה אלטרנטיבית, על ידי לחיצה על כפתור בהתקן אחסון חיצוני כלומר, מתחילים Reboot של המחשב על ידי הפעלת מערכת הפעלה בהתקן החיצוני עצמו. זה יאפשר הפעלה של מחשב שאינו מסוגל לעבוד בגלל תקלה במערכת האחסון הפנימית (דיסק קשיח או SSD). אך המצאה זו מסייעת בחזרה לעבודה במקרים בהם התקלה נגרמה עקב תקלה ביישום או במערכת ההפעלה - כלומר תקלות תוכנה בלבד.

פטנט מספר 8,775,783 אושרה לאותה חברה על שיטה המאפשרת לאתחל מחדש והפעלת מחשב מבוסס חלונות, מתוך גיבוי סיסטם לאתחול עצמי הנמצא בהתקן חיצוני שיתחבר באמצעות USB
שיטה זו כוללת יישומי גיבוי המשתמשים התקנים חיצוניים מחוברים דרך USB כגון דיסקים ו-SSD לאחסון אימג' דחוס של הגיבוי או גיבוי של קובצי הסיסטם של המערכת החלונאית. המערכת מעדכנת את הגיבויים באופן אינקרמנטלי ומחליפה את המידע בהתקן האחסון החיצוני, אשר הופך bootable על ידי מערכת החלונות.

מוצרים שיפתחו על בסיס פטנטים אלה משלבים את המושגים של "גיבוי - backup" עם "fault tolerance - עמידות בפני תקלות".
עם זאת, עלינו להתעקש כי עולם הסיסטם שייך בעיקר לתחום העמידות בפני תקלות, כפי שנכתב לפני שנים רבות במאמר זה.

 

 
       
 






12TB קיבולת


זוללי קיבולת כמו המשתמשים ביישומי גראפיקה, וידיאו ועוד, ישמחו לדעת על ה-My Book Duo של ווסטרן דיגיטל, המציע בסך הכל 12TB קיבולת אחסון.
חיבור USB 3.0 מאפשר העברת קבצים מהמחשב לכונן החיצוני או הפוך, במהירויות של עד 290MB לשנייה.
מערכת המארז מכילה רכיב תוכנה המצפין את המידע בשיטת AES 256-bit

הדגם מכיל שני דיסקים קשיחים התומכים בתצורת RAID. המשתמש יכול לבחור אם להגדיר את הכונן למקסימום ביצועים או למקסימום ביטחון (במובן של שמירת עותקים - redundancy). אם בוחרים באפשרות השנייה, הכונן ישמור עותק אחד של כל קובץ בכל  אחד משני הדיסקים שלו, כביטוח נגד כשל של אחד מהם.
בצ'יף אנו סקפטיים לגבי טקטיקה זו. ראשית, סביר כי שני הדיסקים מגיעים מאותה אצוות ייצור, ולכן אורך חייהם הצפוי ורגישותם להשפעות שונות,  יהיה זהה. בהיותם סגורים באותו מארז, סביר להניח כי יום מותו של האחד לא ירחק מזה של השני. כמו כן, כאשר שתי הביצים נמצאות באותו סל, המידע פגיע יותר לסיכונים כגון גניבה, שריפה, פרצי חשמל וכו'.
למי שמתעקש, המוצר מגיע עם 3 שנות אחריות לחומרה בלבד (כמובן שלא למידע שהעמסתם עליה) ומספר פיצ'רים נוספים של תוכנה, אשר לדעתנו רק יוצרים נקודות תורפה נוספות.
דגם ה-DUO מגיע בקיבולות של 6, 8, ו-12TB. מחיר הגדול ביותר בהזמנה מקוונת הוא 999 דולר סינגפוריים - כ-2,750 ש"ח.
 

 
    
  

 
      
 

הומור


משהו אופטימי לימים אפלים

האמת על הפריצה לאתרים
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.ין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2014