צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"הנושכים את היד שמאכילה אותם,
בדרך כלל גם מלקקים את המגף שבועט בהם"

People who bite the hand that feeds them
 usually lick the boot that kicks them.”
 Eric Hoffer

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       

 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.44

500GB

0.26

1TB

0.18

2TB

0.16

3TB

0.19

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.20

60GB

3.31

120GB

3.04

240GB

--

300GB

2.95

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה


שלט החלומות


שלט הרחוק של הטלוויזיה התפתח מאז המצאתו בשנות החמישים, אז היה התקן המחובר בכבל. הוא הפך לאלחוטי, השתנה לפורמטים LCD ו-QWERTY והגיע גם לאפשרות שליטה על ידי הגה או  משטח מגע.
שלט הרחוק הראשון שפעל באמצעות גלי רדיו, פותח על ידי ניקולה טסלה. ונכלל בפטנט שזה רשם על מנגנון להפעלת כלי רכב ממונעים. טסלה הדגים את המצאתו על ידי שליטה באמצעות רדיו על סירה, בתערוכת חשמל שהתקיימה ב-1898 במאדיסון סקוור גארדן.
ארבע שנים לאחר מכן הוגשה לאקדמיית המדעים בפריז המצאתו של טורס אי קבדו, רובוט בשם "Telekino" המבצע פקודות שהוא מקבל באמצעות גלים אלקטרומגנטיים. זה הניח את היסודות לשלט הרחוק המודרני.
הדגם הראשון של מטוס נשלט מרחוק עלה לאוויר ב-1932. במהלך מלחמת העולם השנייה פותחה טכנולוגיית השלט רחוק למטרות צבאיות ובליסטיות.
לקראת סוף עשור השלושים, מספר יצרני רדיו הציעו שלט רחוק לדגמים היוקרתיים ביותר. השלטים היו מחוברים למכשיר הרדיו על ידי כבלים. שלט רחוק מופעל סוללות מתוצרת Philco הושק ב-1939, הוא היה שדר גלי רדיו בתדירות נמוכה והפך לשלט רחוק האלחוטי הראשון בעולם למכשיר אלקטרוני לצרכן.
CEA - הארגון האמריקני של תעשיית המוצרים האלקטרוניים לצרכן, מדווח כי בכל בית בארה"ב קיימים בממוצע 4 שלטים.
האם ספרתם כמה יש אצלכם בבית?
 

במהלך תערוכת CES 2014 חשפה Samsung שלט רחוק מדגם חדש לטלוויזיה חכמה. ה-Smart Control משלב זיהוי תנועות עם קונסולת כפתורים חדשה ומשטח מגע. בנוסף, יש לו פונקציונליות של אינטראקציה קולית. גולת הכותרת של ההתפתחות הצורנית של שלטי החברה היא צורה ארגונומית סגלגלה, של חלוק נחל מוארך, לאחיזה טובה יותר.
בתפריט הסרטים, התוכניות והיישומים שעל מרקע הטלוויזיה החכמה, ניתן יהיה  לעבור בין האפשרויות באמצעות תנועות ידיים. וגם, לבחור ולהיכנס לתוכן בדרך מדויקת יותר עם ארבעה כפתורי כיוון. כאשר רוצים להשתמש בפאנלים של ה-מרכז החכם או לגשת לרשימות התוכן המתפרסות על מספר עמודים, ניתן להשתמש במשטח המגע של השלט בצורה דומה להעברת

כך לא יאבד השלט
 

דפים של ספר. משטח המגע הוא יותר מ-80% קטן מאשר בדגם 2013, ומכיל קיצורי דרך לפונקציות אשר בשימוש תדיר יותר.
האינטראקציה קולית מאפשרת למשתמשים מציאת תוכן ברשת או בווידיאו באמצעות שפה מדוברת. מדברים אל השלט כדי לגלוש אל התוכן המבוקש.
השלט כמובן תומך בפונקציה המאפשרת צפייה סימולטנית של תכנים שונים על מסך בודד (Multi-Link Screen) .
עד כמה שהשלטים הרחוקים מתקדמים, נשארות משאלות שהיה רצוי לפתח אצלם. למשל :
פונקציה הקיימת ברכב, השתקה או הנמכת עוצמת הקול בעת שיחה בטלפון. או כאשר מגלים שהתינוק נרדם.
הגברת עוצמת הקול בזמן שרעשי רקע מאיימים לגבור על צליל הטלוויזיה (ויכוחי מתבגרים, קרבות חתולים, שכנים שמגיעים לביקור ללא הזמנה...)
כיבוי אוטומטי מופעל נחירות
האפלה אוטומטית בעת כניסת ילדים/הורים לטווח הצפייה של סרטי מבוגרים
כיבוי מכשירי מטבח בעת קליטת ריחות מזון נשרף. עם אופציה לחיוג 102
וחשוב מכל: איתות אורקולי לאיתור השלט, שכמובן הלך לאיבוד בבית!
 

 
      
 

לאחר פרמוט


מערכות הפעלה מבית מיקרוסופט התפתחו במהירות מאז התקופה בה היינו מחלקים את הדיסקים הקשיחים באמצעות פקודות DOSיות. עם מערכות NTFS, FAT32 ו- EXFAT  נוצרו חלוקות מורכבות יותר על מנת לאפשר הרצה של יישומים מיוחדים. הופעת מערכת הקבצים NTFS אף שפרה את התהליך, והפכה ליותר מתוחכמת במהלך התפתחותה. 
כידוע, מחיצות שנוצרו למערכות הפעלה חלונאיות ניתן לדרוס, לאבד או שהן יכולות להעלם כתוצאה מתוכנות זדוניות. התוצאה מאובדן מחיצות יכולה להיות קטסטרופאלית, אבל פעולות נכונות ומדויקות במהלך שחזור המידע במעבדה יכולות להחזיר אותן, על תוכן המידע שבהן.
כיצד יודעים שהמחיצות אבדו או השתבשו? - פשוט כאשר לא רואים אותן, לא ניתן לגשת לקבצים השמורים בהן.
אובדן המחיצות יכול להתרחש לאחר התקנה מחדש של מערכת הפעלה, או כתוצאה מתוכנה זדונית, או בשל מחיקה בשוגג.
השיבוש מסיבה כלשהיא של אינדקס המחיצות (partition table) גורם לרוב לאובדן המחיצות. אינדקס המחיצות הוא סוג של מערכת קבצים בה נשמר מידע על מחיצות הדיסק הקשיח, כולל נקודת התחלה ונקודת סוף (המיקום הפיזי על הדיסק) של המחיצה, שם, נפח, סוג מערכת ומידע טכני חיוני נוסף.
לאחר פירמוט הדיסק או התקנה מחדש של מערכת ההפעלה, קריסת הדיסק או שגיאה ביצירת מחיצות, כאשר חל אובדן של קבצים שנמחקו ולאחר שהתרוקן סל המחזור, ניתן עדיין לשחזר אותם במעבדה.
זה לא כולל רק דיסקים קשיחים, אלא גם זיכרונות פלאש, כרטיסי SD של מצלמות וטלפונים ניידים. קיימות תוכנות שונות המציעות שירותים אלו. לא בכל מקרה תוכנה מסוגלת לשחזר קבצים שנמחקו או מחיצות שאבדו. במידה רבה נדרש אבחון מדיוק של התקלה בטרם בוחרים את אמצעי השחזור.
התקנת תוכנה היא חרב פיפיות אשר לא מעט פעמים תורמת לנזק ודורסת קבצים חשובים, או את אינדקס המחיצות עצמו.
נשמח לסייע בכל מקרה של תקלה, בעזרה או בעצה. צרו קשר
 

רכישה אסטרטגית


לקראת סוף 2013 נודע כי נרקמת עסקה בין שתי חברות הנסחרות ב- NASDAQ. חברת Seagate תרכוש את Xyratex Ltd, המנהלת אופרציה מצליחה בתחום ציוד הבדיקה לדיסקים קשיחים. הרכישה תחזק את שרשרת הייצור והאספקה של דיסקים ותבטיח לה גישה חופשית לציוד הבדיקה. כמו כן, היא תרחיב את סל מוצרי האחסון שלה, בתוספת  מערכות אחסון המידע הארגוניות ומחשבים רמי ביצועים של קסירטקס.
ככל שגדלה קיבולת הדיסקים, כך מתארך זמן הבדיקה שלהם. הגישה לציוד בדיקה איכותי הופך על כן ליתרון אסטרטגי.
עסקת הרכישה עומדת לאישור וצפויה להיסגר לקראת אמצע 2014. סיגייט צופה כי המהלך יגדיל את הכנסותיה ב-500 עד 600 מיליון דולר בשנת 2015.
 

פיטורין


לעומת חגיגות ההרחבה של סיגייט, במפעל הסינגפורי של היטאצ'י, יצרנית הדיסקים הקשיחים אשר מהווה היום חברת בת  של Western Digital, השנה החדשה התקבלה בעצב. ב-27 בדצמבר פוטרו 530 עובדים, כמעט רבע מעובדי הפירמה בסינגפור. היה זה הקיצוץ בכוח אדם הגדול ביותר בסינגפור ב-20 השנה האחרונות. האירוע אף זכה להתייחסות של שר העבודה של סינגפור... בדף הפייסבוק שלו.
 

 
      
 


מחשב אנלוגי של פעם











אנלוגי, כן, כן


"אני בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי" שר אלון אולארצ'יק, ואנחנו בטוחים שהדמות בשיר לא יודעת להפעיל מחשב, כי מחשב זה כמובן עסק דיגיטלי. אבל תאמינו או לא, צעירים שכמותכם, פעם היו גם מחשבים אנלוגיים.
המחשבים האנלוגיים התאימו למצבים בהם ערכים (כגון ערכים חשמליים, לחץ אוויר וכו') משתנים בקביעות, להבדיל ממחשבים דיגיטאליים, המשתמשים בנתונים בדידים (נתונים בדידים נספרים, בעוד נתונים רציפים נמדדים).

כל מחשב אנלוגי קיבל מטלה נפרדת, ותוכנת באמצעות לוח תקעים , על ידי חיבור מעגלים חשמליים שונים. המחשבים האנלוגיים הועילו בסימולציה של תהליכים מורכבים (כמו למשל, מסלולי טילים) מפני שניתן היה להחליף את הקלט, ולקבל תוצאות מידיות.
כיום לומדים ילדי בית הספר שמחשב הוא מכונה המעבדת ומאחסנת מידע בצורה בינארית (אפסים ואחדים), אך הגדרה זו עשויה להשתנות בעתיד.
סוכנות הפרויקטים לפיתוח מתקדם של משרד ההגנה האמריקני (Darpa) מממנת תוכנית שתחקור סוג מחשוב חדש נטול מעבדים דיגיטליים כפי שאנו מכירים אותם. שם הפרויקט הוא "עיבוד בלתי קונבנציונאלי של אותות לניצול נתונים חכם" (UPSIDE). מטרת הפרויקט היא לבנות שבבי מחשב עם יחס אנרגטי יעיל בהרבה מזה של המעבדים של היום, גם אם מעת לעת יפלו בהם שגיאות!. בסוכנות מאמינים כי המחשבים של היום, ובמיוחד אלו שנועדו לעיבוד תמונה מאסיבי (כמו במצלמות ריגול הנישאות על ידי מזל"טים), מתחילים להגיע לגבולות יכולותיהם. לא מבחינת עיבוד, אלא מנקודת המבט של צריכת האנרגיה.

חוק מור של התפתחות טכנולוגית, קובעת שכוח העיבוד מכפיל את עצמו כאחת לשנה וחצי. בעשור האחרון לא התקיים החוק בפאן הזה. כוח העיבוד אכן הכפיל את עצמו בקצב הצפוי אבל אורך חיי הסוללות אינו תואם לו. יעילות המחשוב לא גדלה כצפוי.
UPSIDE מחפשים אלטרנטיבה למעבדים כפי שאנו מכירים אותם היום. הם רוצים ליצור מבנים אנלוגיים המסוגלים לבצע מתמטיקה הסתברותית מבלי לדחוף את הטרנזיסטורים למצב אבסולוטי של אפס או אחד, טכניקה שזוללת אנרגיה.
המחשוב ההסתברותי עדיין רחוק מאוד מהשימוש הנרחב, המסחרי. המחשבים האנלוגיים שהיו בשימוש לפני שבעים שנה אבדו ממעמדם בצל היכולות המדהימות של המעבדים הדיגיטליים של ימינו, אבל יש סיכוי טוב שיחזרו. חוקרים באוניברסיטת Rice יצרו ב-2011 שבב חסכוני באנרגיה המשתמש בטכניקות של מחשוב הסתברותי לביצוע חישובים חסכוניים, גם אם לעיתים בלתי מדויקים.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
      
 






הדור הבא?


עתיד ההתמחות הפורנזית במערכת המשפט הפלילי נמצא בסכנה, היות והנוף המקצועי הנוכחי איננו מתייחס להכשרה ופיתוח. כך מזהיר מייק סילברמן, אחד מקובעי המדיניות לשעבר, במשרד הפנים האנגלי. הוא טוען שהמסחור של המדע הפורנזי באנגליה ו-וויילס גורמת ל"אובדן כישורים" בקהילה המדעית הפורנזית.
ברעיון לאתר PoliceOracle.com, אמר סילברמן שבמציאות הנוכחית, הן ספקי השירותים הפורנזיים והן המשטרה עצמה לא מרוויחים דבר בכך שישקיעו משאבים לפיתוח דורך המשך של מדענים. מרבית המדענים המבוססים כבר לקחו את חבילות הפנסיה שלהם ועוסקים בעבודה באופן  בלתי סדיר.
סילברמן פרסם ספר בשם "כתוב בדם" ( Written in Blood) בו מתאר מנקודת מבט אישית את עלייתה ונפילתה של המדע הפורנזי בממלכה המאוחדת, כולל  כשלים באיכות שבחלקם הובילו לסגירת השירות הפורנזי המדעי ( FSS) לקראת סוף 2010. ה-FSS הייתה חברה ממשלתית שספקה שירותים לכוחות אכיפת החוק, גם של ארצות זרות. נכון להיום, בריטניה היא אחת הארצות המעטות שהפריטה את יכולות הפורנזיות שלה.
סילברמן מציין, ובצדק, כי גם מי שלומד את מקצועות החקירה במוסדות להשכלה גבוהה, עדיין לא מוכשר עם קבלת תואר. הניסיון במקצוע הוא חלק מכריע ביכולות העוסקים בתחום. הוא עבד בין היתר כמדען ראשי ב-Scotland Yard והיה ראש המחלקה הבינלאומית של ה-FSS

 

 
       
 

 

קישורים

 

■  תוכנה וקוץ בא: המנכ"ל שבגד.
■  קונספירציה: צילומי סטודיו של נחיתת האדם על הירח
■  אומנות עכשווית: פסלי נייר שאפשר "למתוח"
■  הצלת רכוש גנוב

 

 
       
 

פתרונות ירוקים להמשכיות מתח חשמלי


גלגל הינע במקום סוללות
לגלגלי תנופה (או גלגלי הינע) יתרונות רבים על מצברים (סוללות מסוג תאי עופרת-חומצה) בהתקני אל פסק.
גלגל התנופה היא טכנולוגיה המאפשרת אגירת אנרגיה בצורה קינטית במקום בצורה כימית כמו בסוללות. הגלגל משמר אנרגיה קינטית וממיר אותה לאנרגיה חשמלית. גלגלי התנופה משתמשים בכוח ההתמדה של מסה מסתובבת, כדי לאחסן ולחדש כוח. זה מאפשר בנייה של מתקנים חזקים, מהירים, קלים וקטנים יותר לאגירה של כמות זהה של אנרגיה.

עקרון פעולה מסוג זה, מאפשר עבודה ללא צורך בבנק מצברים, עבודה בתנאי סביבה של מעל 30 מעלות (חסכון אדיר בעלויות הקירור), יעילות גבוהה ביותר-מינימום 98%, טיפול וסינון רעשים הרבה מעבר ליכולת במערכות המקובלות כיום בשוק, תוך שמירה על אמינות גבוהה ביותר ומינימום תחזוקה.
מצברי ליתיום מסוגלים  לעבוד ללא הפסקה למשך תקופה מוגבלת של כ-36 חודשים. לגלגל הינע יש, פוטנציאלית, אפשרות לעבוד לזמן בלתי מוגבל. גלגלים שנבנו כחלק  ממנועי הקיטור של James Watt, המשיכו לעבוד בצורה מתמשכת במשך יותר מ-200 שנה. באפריקה, אסיה ואירופה קיימות דוגמאות נוספים של גלגלי הינע ישנים שממשיכים לעבוד בתחנות קמח ובקדרות.

אל פסק גלגל הינע (UPS רוטטיבי) פועל על עיקרון של סיבוב גלגל הינע המשמש כמקור חשמל בעת נפילת מתח, ללא צורך בבנק מצברים.
UPS מבוססים גלגלי התנופה הראשונים, הופיעו בתעשייה בשנות התשעים. הם השתמשו בדיסק פלדה מסיבי שהסתובב במהירות יחסית נמוכה. הם עדיין נמכרים עוד היום.
כיוון שאנרגיה קינטית = E_\text{k} =\tfrac{1}{2} mv^2 , האנרגיה הקינטית עומדת ביחס ישר למסת הגוף וביחס ריבועי למהירותו. הכפלת המסה מכפילה את האנרגיה הנאגרת, אך הכפלת מהירות הסיבוב מרבעת את האנרגיה שנאגרת.
אי לכך, במכשירים מבוססים אנרגיה קינטית אין טעם להשתמש במסה קטנה יותר, אלא שרצוי למקסם את צפיפות האנרגיה על ידי סיבוב מהיר יותר. לשם כך בונים את הגלגל עם חומרים חזקים ובטוחים יותר.
בגלגלי תנופה כבדים מפלדה יש להחליף מדי 2 - 3 שנים את המסבים. קיימות מערכות בהן המסה המסתובבת עשויה מסיבי פחמן ומוחזקת על ידי כוח אלקטרו- מגנטי. מערכות אלו חוסכות חיכוך, צורך בקירור, בזבוז אנרגיה ועלויות תחזוקה הקשורות למסבים.
גלגלי תנופה מסתובבים בריק כדי לצמצם את הגרר האווירודינמי. לשם השגת הריק, ניתן להפעיל משאבה מכאנית שתפעל באופן מתמיד, או אטימה שתשמור על הריק.

כנסת ירוקה
החל מ-1 בינואר ניתן היה לקרוא באתר הכנסת על השקת פרויקט "כנסת ירוקה", אשר יהפוך את הכנסת לפרלמנט הירוק ביותר בעולם. "כנסת ירוקה" הוא פרויקט הדגל של יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין. מטעם חברי הכנסת ניאותו להוליך את התהליך חברי הכנסת דב חנין, זבולון כלפה וניצן הורביץ. המיזם מרכז 13 מיזמים שהושקו בכנסת בתחום הסביבה, המרכזי מביניהם הוא בתחום החיסכון בחשמל - הקמת 4.5 דונם של תאים פוטוולטאיים על גגות הכנסת.
המיזמים דורשים השקעה של 7 מיליון ש"ח. לאחר 5 שנים של החזר ההשקעה, הם יחסכו מהוצאות הכנסת כ-125,000 ש"ח בחודש - עלות של שליש מהוצאות החשמל והגז שלה. החיסכון הכספי השנתי, לא יוחזר חלילה לתקציב המדינה או למשלם המיסים, תשכחו מזה. הוא יועבר ל"קרן ירוקה" שתיועד להמשך הפרויקט "כנסת ירוקה", ליצירת מיזמים נוספים.

בד בבד עם יישום חלק א' של הפרויקט "כנסת ירוקה" צוות המשימה של הפרויקט ממשיך לשקוד על תכנית עבודה רב-שנתית, וזו תצא אל הפועל בחלק ב' של הפרויקט. הנושאים שיידונו הם בין השאר הסביבה הגיאוגרפית של הכנסת, ובכלל זה תכנון פארק המבוסס על עקרונות קיימות ומשלב ניהול של מגוון המינים וגינה קהילתית, בשיתוף קק"ל והחברה להגנת הטבע; פרויקט "כנסת ירוקה" ובניין הכנסת כבניין מלמד, בשיתוף מרכז "השל" לקיימות והמועצה לישראל יפה; עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. יצוין כי כבר כיום מתנהלת פעילות סביבתית בכנסת. עובדי הכנסת ממחזרים נייר, ממעטים בהדפסה ומדפיסים בהדפסה דו-צדית, ובכנסת ממוחזרים בקבוקים המחויבים בפיקדון. כמו כן, מנכ"ל הכנסת החל לעודד את העובדים לחסוך בחשמל מיד עם כניסתו לתפקיד.
 

 
    
 

הודעה אחרונה

הרשמת בני נוער בגילאים 16-22
להשתתפות בתוכנית הבינלאומית של חילופי נוער ליונס בקיץ 2014

מפגש הסברים להורים
וראיונות אישיים למועמדים שהגישו בקשות
יתקיים ביום 20/01/2014

לפרטים רצוי לצור קשר במייל בהקדם האפשרי
 

 
      
 

הומור


כיצד שינו החתולים את תעשיית הפרסום

השבוע אושר חוק הקובע עונש של עד 5 שנות מאסר למפיצי תוכן מיני ברשת. על כן, אנו סבורים שמגיע עונש כזה בין היתר ל: בעלי אתר Arduino, אתר אפל ו-יצרן המכוניות מיני.

דו שיח ההומוריסטי הבא החל להתפרסם לקראת השליש האחרון של 2013 ופורסם בכל כך הרבה אתרים שקשה לנחש או לתת קרדיט למי כתב אותו במקור. קיבלנו אותו פעמים כה רבות מחברים, שנכנענו והנה משתפים אותו עמכם: שינוי סיסמא

Website: Sorry that password has expired - you must register a new one.
User: Can I use the old one and just re-register it?
Website: No, you must get a new one.
User: OK, roses
Website: Sorry you must use more letters.
User: OK, pretty roses
Website: Sorry you must use at least one number.
User: OK, 1 pretty rose
Website: Sorry, you cannot use blank spaces.
User: OK, 1prettyrose
Website: Sorry, you must use additional letters.
User: OK, 1fuckingprettyrose
Website: Sorry, you must use at least one capital letter.
User: OK, 1FUCKINGprettyrose
Website: Sorry, you cannot use more than one capital letter in a row.
User: OK, 1Fuckingprettyrose
Website: Sorry, you cannot use that password as you must use additional letters.
User: OK, 1FUCKINGprettyroseshovedupyourassifyoudontgivemeaccessrightfuckingnow.
Website
: Sorry, you cannot use that password as it is already being used.

 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין..

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2014