צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

Coming together is a beginning,
keeping together is progress,
working together is success.

Henry Ford

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.29 לקבלת גרסת Beta

 
       
   

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.54

500GB

0.33

1TB

0.22 ₪

2TB

0.22

3TB

0.35 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.99 ₪

60GB

3.53 ₪

120GB

3.19 ₪

240GB

3.95 ₪

300GB

3.42 ₪

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה


נרטבתם?


‏לא נטעה אם נהמר שבמהלך השבוע הגשום שעברנו, יותר ממחשב אחד נרטב בישראל.
הרבה חושבים כי מוצרי אלקטרוניקה מתקלקלים מיד במגע עם מים או כל נוזל אחר,  אך זה לא נכון בכל מקרה.
טכנית, לא תמיד המים הם שגורמים את הבעיות באופן ישיר. הנזק האמיתי נגרם בדרך כלל על ידי החשמל העובר במערכת רטובה או על ידי החלודה הנוצרת במקום.
המכשירים האלקטרוניים מבוססים מעגלים, המוטמעים בלוחות אלקטרוניים. אפשר להשוות את הלוח לשדה ירוק עם ערוצים המובילים את החשמל בכיוון מסוים ומבוקר, עד לכל אחת מן הנקודות החיוניות בו, כדי לבצע כל מטלה אשר בשבילה הוא נבנה.
כאשר מעגל חשמלי של מחשב, של טלפון נייד, או אפילו של הרכב, נרטב מעט, זה לא חייב בהכרח להוות בעיה. אבל, כאשר מפעילים את המכשיר הרטוב, החשמל יזרום בו בתבניות ובעוצמות בלתי צפויות. וזה מה שגורם את הנזקים.
כאשר המים לא טהורים, כמו למשל מים המכילים מינרלים (דוגמת מי ים) או סוכרים (כמו בשתייה ממותקת) סיכון שיתוך המעגלים (קורוזיה) גדול אף יותר.

מה לעשות?

כאשר מבחינים ברטיבות במכשיר אלקטרוני, הדבר הראשון לעשות הוא לנתק אותו.
אם מדובר במחשב נישא או טלפון, ניתוק פירושו גם הוצאת הסוללה.
במידה וההצפה משמעותית והמים רבים, חשוב לנהוג בזהירות כדי לא לקבל מכת חשמל בתהליך.
השלב הבא הוא ייבוש החלקים. בהתאם לכמות המים, תחילה באמצעות מגבת או נייר סופג. לאחר מכן,
באמצעות אוויר חמים, כמו למשל מייבש שיער בחום נמוך, או זרם אוויר של מאוורר.
חשוב שהייבוש יהיה מוחלט, ולכן כדאי עוד להמתין מספר שעות, או יום שלם, גם אחרי שנראה לנו כי

מיצינו.
לאחר מכן, אם מדובר היה במים נקיים, אפשר לנסות ולהדליק את המכשיר מחדש.
אבל, אם הדלקה פירושה חיבור לרשת החשמל, וודאו כי  גם הרשת והקיר יבשים ולא חדרו בהם מים.

בימים אלו קיבלנו מחשבים שנרטבו ואנו מבצעים עבור לקוחותינו את עבודת השיקום (ויש מי שבטוח שפתחנו מספרה מחתרתית). אבל, עיקר הטיפול הוא בדיסקים שניזוקו עקב קצרים חשמליים.

כמובן שהדרך הטובה ביותר לצאת מהבעיות היא להכין מראש גיבויים עדכניים וזמינים באתר מרוחק, גם אם "מרוחק" אומר עבורכם חדר שכן, או בניין אחר. ורצוי מעל גובה פני השיטפונות.
 

 
       
 

יצירתיות


Art Markman הוא פרופסור לפסיכולוגיה ושיווק באוניברסיטת טקסס, שם הוא מנהל את תוכנית המימדים ההומאניים של ארגונים. ספרו האחרון נקרא "חשיבה נבונה"  והשבוע יצא לנו לקרוא מאמר מעניין שלו על יתרונות הידע הכללי.
פעם חשבו שהמומחים הגדולים ביותר הם אלו שלמדו לעומק נושא אחד ספציפי. כמו שאמרו הארגנטינאים, המקיף הרבה, תופס מעט ("Quien mucho abarca, poco aprieta") ופתגם המקביל באנגלית מזהיר: Don't bite of more than you can chew* 
לעומת זאת, מרקמן מאמין שמה שמבדיל את החדשנים המצטיינים משאר האדם הוא כנראה שהם יודעים המון על מגוון רחב של נושאים. ושבסיס הידע הנרחב הוא זה המאפשר את היצירתיות.
אצל המומחים בידע כללי או expert generalists, ניתן לזהות שני מאפייני מפתח: הפתיחות לחוויה והצורך בידע והבנה.
הפתיחות לחוויה היא אחת מ-5 מאפייני האישיות שהפסיכולוגיים מזהים. אותם מאפיינים הם היוצרים את ההבדלים בהתנהגות בין אדם לאדם.
הפתיחות לחוויה היא הדרגה בה אדם מוכן לשקול רעיונות והזדמנויות חדשים. יש הנהנים מהציפייה לעשות משהו חדש ולחשוב על נושאים חדשים, ויש המעדיפים להיצמד לרעיונות ולפעילויות המוכרים. כצפוי, רמה גבוהה של פתיחות יכולה להיות קשורה ליצירתיות. כי על מנת להיות יצירתי נדרש לחשוב או לעשות משהו שלא נעשה בעבר. אבל היצירתיות דורשת גם ידע; על מנת לעשות דבר מה חדש בתחום מסוים, עליך לדעת הרבה על אותו תחום.
בה בעת, היצירתיות דורשת לקשור הקשרים בין מקורות ידע שונים. מרקמן מביא את הדוגמה של הצייר פבלו פיקאסו, אשר יצר את הקוביזם כתוצאה ממיזוג בין טכניקות אומנותיות מערביות ואפריקניות.
מדענים דגולים מסוגלים גם הם ליצור הקבלה בינתחומית המולידה רעיונות חדשים. והדוגמא של מרקמן היא כמובן המפגש בין חוקי האור והמגנטיות שעזרו לקפלר  להבין את הדינאמיקה של כוכבי הלכת מסביב לשמש.
אבל כדי להגיע לידע עמוק בדיסציפלינה מסוימת, כמו גם לבסיס ידע רחב שיאפשר הקשרים, חשוב שהאדם ייהנה לחשוב. מפני שלימוד נושאים חדשים יכול להיות קשה ומתסכל, ורק מי שנהנה לחשוב ידבק בנושא חדש עד אשר ישיג ידע עמוק בנושא.
 


 

פסיכולוגים שונים  זיהו את המאפיין של צורך בהכרה (cognition - ידע והבנה) כמדד המשקף עד כמה אנשים אוהבים לחשוב. יש מי נמשך לחשוב עמוקות על נושאים מסוימים, בעוד אחרים מתחמקים או נמנעים ממצבים הדורשים מחשבה. רק תביטו במעגל הסובב אתכם בסיטואציה של תקופת טרום בחירות, ותזהו פחות או יותר את הטיפוסים השונים. בעלי צורך גבוה בהכרה משקיעים זמן ומאמץ כדי ללמוד דברים חדשים, פשוט כי הם נהנים מתהליך הלמידה.
השילוב שבין פתיחות לחוויה והצורך בהכרה, חזק מאוד. ומי שנושא אותו מפתח הרגל של למידה ממגוון תחומים רחב. הם מעמיקים ומקורות מידע ומשוחחים על נושאים חדשים תוך כדי שהם שואלים שאלות רבות כדי להבטיח שהבינו. התוצאה היא שהם יוכלו להשתמש בידע כדי להציע דרכים חדשות להסתכל על בעיות. הם גם טובים בהבנת הקשרים בין תחומי מומחיות.

כמובן שמי שלא נמצא ברמה גבוהה של פתיחות וצורך בהכרה, יכול גם הוא לפתח הרגלים כדי להגביר את היצירתיות. מי שנוטה להתנגד לרעיונות חדשים יכול להתחיל בקבלת הערך של חוויות חדשות ולעבוד על עצמו כדי להיפתח להזדמנויות חדשות. מי שבדרך כלל נמנע מלקבל פעילויות חדשות, יכול להקדיש מעט יותר זמן בסדר היום שלו, כדי ללמוד דבר מה חדש.
ככל שנפתחים ומרחיבים את בסיס הידע, כך ירבו ההזדמנויות להיות יצירתי.

איינשטיין אמר שהסוד ליצירתיות היא לדעת כיצד לצמצם את מקורותיך. היום, ההיפך הוא הנכון
 

*לקטע זה התקבלה הארה מאת מר יצחק לוינסון:

"אני מבקש להפנות את תשומת לבכם למקורו של פתגם זה - בעברית: "תפסת מרובה לא תפסת - תפסת מועט תפסת".
מקור הביטוי במספר מקומות בתלמוד, בהם הוא מבאר מדוע דרשת חז"ל מהפסוק לימדה כמות קטנה ולא כמות גדולה. למשל, במסכת ראש השנה (דף ד ע"א) מבארת הגמרא, שאת קרבן הראיה של חג השבועות אפשר להביא במשך ששת הימים שלאחר החג, בדומה לחג הפסח, ולא במשך שבעת הימים שלאחר החג, כפי הדין בחג הסוכות.
במסכת יומא (דף פ ע"א) הגמרא אומרת שניתן להשתמש בכלל זה, כדי להסיק שהגודל המזערי של אוכל המקבל טומאה הוא בגודל ביצת תרנגולת דווקא ולא ביצה יותר גדולה."
 

 
      
 

 

קישורים


● לאורך השנים היו בהיסטוריה כ-200 חברות שיצרו דיסקים קשיחים. רובן נרכשו על ידי חברות אחרות או פשטו את הרגל. בעמוד זה  תמצאו רשימה מלאה ומפת המיזוגים והרכישות בין השנים 1988 ו-2012 .

● בטוח הקדשתם פעם (אולי אפילו לקראת ה-21.12.12) מחשבה, קצרה ככל שתהיה, לנושא ההישרדות אחרי אסון עולמי. אבל, מה יהיה אם אותו אסון יהיה פלישה של זומביים?
אתר חדש וחלקו עדיין בבנייה מתייחס לנושא ולכל מה שעלינו לדעת כדי לשרוד אחר יום ה-Z

● כיצד לבנות פעמוני רוח מדיסקים קשיחים
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

נגישות


סקר מיוחד של עמותת נגישות ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי קבע כי אתרי האינטרנט של המפלגות המתמודדות לכנסת נמצאו לא נגישים לגולשים עם מוגבלות.
אתר אינטרנט נגיש הינו כזה המאפשר גלישה, קריאה והבנה של כל אזרח / אדם / גולש בכלל ובפרט של אנשים עם מוגבלות ואנשים המתקשים מסיבות שונות. כלומר, אתר נגיש המאפשר שימוש בטכנולוגיה מסייעת לדוגמא מסך ברייל לעיוורים,
הקראה בעזרת תוכנת המרת טקסט לדיבור - TTS, אפשרות להגדלת פונטים ושינוי צבעים, אפשרות לתפעול האתר בעזרת מקשים וללא עכבר ועוד.
לפיכך, כ 15% מתושבי מדינת ישראל שאינם יכולים לגלוש באתרי האינטרנט של המפלגות לא ייחשף לתוכן שלהם.
בעת הגלישה באתרי המפלגות, גולשים עם מוגבלות התקשו בביצוע פעולות מסוימות. בין היתר, קושי בהתמצאות וניווט באתר באמצעות מקשי קיצור של המקלדת
,קריאת התכנים, מילוי טפסים ליצירת קשר,ועוד.
האתרים שנבדקו היו של מפלגות העבודה, חד"ש, יש עתיד, מר"צ, הבית היהודי, ש"ס, ומפלגת הירוקים. בכל אתר נבדקו עמוד הבית, דף המצע ודף יצירת הקשר.
מי שבדק את העמודים היו בעלי מוגבלויות שונות, כגון לקויי ראייה, עיוורים, לקויי שמיעה וחרשים, מוגבלות מוטורית ונפשית.
במהלך הבדיקות נעשה שימוש בטכנולוגיה מסייעת לנגישות המשמשת אנשים עם מוגבלות בעת הגלישה ברשת האינטרנט.

אבל מה שמעניין במיוחד, הוא שבנוסף נבדק גם תוכן מצע המפלגות לעניין נגישות לאנשים עם מוגבלות.
אצל שלוש מפלגות נמצאה התייחסות סבירה לנושא: מר"צ, יש עתיד והעבודה.
שאר הממצאים הסתכמו בהתייחסות זניחה לנושא בהשוואה לפוטנציאל בוחרים: כ-18 אחוז.

ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור
 

 
      
 

יום שישי, את יודעת...


הכבישים החלקים הפכו השבוע למלכודות. היו עשרות תאונות ופציעות ברחבי הארץ, וכאשר נדרש עירוי להצלת חיים, אתם יכולים להפוך לגיבורים .
מחר יום שישי ה-11 בינואר, בין השעות 08:00 ו-14:00,
יחכו לכם ניידות בנק הדם של מגן דוד אדום ומתנדבים ממועדון ליונס נס ציונה -
בכל מזג אוויר
ברחבת הקניותר, רחוב האירוסים (מול "מגה בעיר" וכ-250 מטר ממעבדת צ'יף)
 

 
      
 


לואי פסטר





דת ומדע


דני ה. שלח לנו סיפור זה המסתובב במיילים. האנקדוטה, מסתבר, נלקחה מתוך ביוגרפיה ומתייחסת לאירוע שהתרחש בשנת  1892.

"איש כבן שבעים נסע ברכבת וקרא מתוך ספר עם כריכה שחורה. לצדו התיישב סטודנט צעיר שנשא ספר מדעים. הסטודנט הבחין שהספר השחור היה הברית החדשה ופתח בשיחה עם האדון המבוגר:
- אדוני, אתה עדיין מאמין לספר הזה, מלא הסיפורים והאגדות?
- כן, אבל הוא לא ספר סיפורים, הוא דברו של האל. האם אני טועה?
- בהחלט. אתה חייב ללמוד היסטוריה אוניברסאלית. היית מבין שהמהפכה הצרפתית שהתרחשה לפני יותר ממאה שנה, הוכיחה את קיצה ההרואי של הדת. רק אנשים חסרי השכלה עדיין מאמינים שאלוהים ברא את העולם ב-6 ימים. רצוי שתדע מה המדענים שלנו חושבים על כל זה.
- מממ..., האם זה גם מה שהמדענים שלנו אומרים על הברית החדשה?
- תראה, אני עומד לרדת בתחנה הבאה ואין לי זמן להסביר לך, אבל אם תיתן לי את כתובתך אני מבטיח לשלוח לך מידע בדואר בהקדם האפשרי.

הזקן, בסבלנות רבה, פתח את הכיס הימני בתיקו והוציא כרטיס ביקור, אותו הגיש לבחור. כאשר זה קרא את הכרטיס, יצא מהרכבת כפוף ראש, בהרגשה שהוא קטן יותר מאמבה.
בכרטיס הודפס:  פרופסור דוקטור לואי פסטר, מנכ"ל המכון למחקר מדעי, האוניברסיטה הלאומית הצרפתית"

פסטר כתב: "מעט מדע מרחיק אותנו מאלוהים. הרבה, מקרב אותנו"

הערה (כנראה של דני): הכיף הגדול ביותר של אדם אינטליגנטי הוא לשחק את האידיוט מול אידיוט המשחק אותה אינטליגנט
 

 
      
 

חצבת


המסע הראשון בתוכנית החיסונים נגד חצבת של ליונס התחיל באוקטובר 2010 באתיופיה ובמדגסקר, שם חוסנו יותר מ-13 מיליון ילדים. בינואר ופברואר 2011 התקיימו שני מסעות נוספים בניגריה ובמאלי, בעזרת משרדי הבריאות באותן המדינות, ושותפים נוספים למאמץ. במאלי, 4,544,425 ילדים קיבלו חיסון.

באוקטובר 2011, קיבל ארגון הליונס מענק היסטורי ומאתגר של 5 מיליון דולר מ-Bill and Melinda Gates Foundation. בתמורה למענק זה התבקש הליונס הבינלאומי להרים תרומה תואמת של 10 מיליון דולר ולהצטרף בכך לגדול הפרויקטים הבינלאומיים למניעת חצבת. מטרת הפרויקט: יישום תוכנית חיסון רבת מימדים לילדים בכל העולם.

שנה אחרי, מדווח בכבוד וגאווה שארגון הליונס הבינלאומי עמד בהצלחה מרבית באתגרי יוזמת LCIF למניעת החצבת. וכך עשה גם ליונס ישראל במסגרתו הנציבותית, וכחלק ממנו, גם ליונס נס ציונה.

בכך הסתיים אחד הגיוסים הכי מיוחדים של קרן הליונס (LCIF) - התרומה של 10 מיליון דולר נעשתה רק על ידי חברי הליונס על המועדונים והמחוזות בכל העולם . הסיסמה One shot, one life (זריקה אחת מצילה חיי ילד אחד) הגבירה כנראה את המוטיבציה והבטיחה את ההצלחה.

לא היה קל לגייס את הכספים. נשיא הליונס הבינלאומי ,מר Wing-Kun Tam והנהלת קרן הליונס, העבירו תודותיהם לכל חברי הליונס בעולם על מאמציהם.
תודה מיוחדת בציון של נדיבות ליוניסטית יוצאת דופן, הועברה ל-3 ארצות אשר תרמו ביחד כ-6 מיליון דולר מתוך הסך של 10 מיליון: טייוון (2.9 מיליון), יפן (2 מיליון) וקוריאה (1 מיליון).
 

 
      
 

הומור


יצירתיות

יצירתיות וקושי

הדרך ליצירתיות
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2013