Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 45 שנה XII יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

א גֶעלֶעכְטֶער הֶערְט מֶען וַוייטֶער וִי א גֶעוֵויין

 - צחוק שומעים רחוק יותר מבכי -
פתגם יידי

 

 

   
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
26/12/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.56 ₪

500GB

0.36 ₪

1TB

0.23 ₪

2TB

0.23 ₪

3TB

0.35 ₪

4TB

מחירי SSD ל 1GB

4.99 ₪

60GB

3.53 ₪

120GB

3.19 ₪

240GB

3.95 ₪

300GB

3.52

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה


כופר


בשבועות האחרונים פורסם כי במחשבי בית הספר הקהילתי ביירון ביי בחוף הצפוני של אוסטרליה, כל תיקיות המידע על התלמידים הפכו בלתי נגישות. האקרים שפרצו למערכות בית הספר הצפינו את התיקיות ומבקשים כופר בגובה 4,000 דולר כדי לספק את המפתח לפענוח. המשטרה חושדת שמקור ההאקרים ברוסיה, והמליצה לבית הספר שלא לשלם את הכופר. הדיסקים הקשיחים של מחשבי בית הספר נלקחו לחקירה, ויחידת הפשע הקיברנטי של משטרת ניו-סאות-וויילס חוקרת כרגע את המצב.

גל הפריצות המקוונות ביבשת האוסטרלית מתגבר בחודשים האחרונים. המשטרה מדווחת כי במהלך השנה התרחשו יותר מ-11 מקרים דומים בקווינסלנד, ומקרה בית הספר הוא השני בשבועיים האחרונים. הפושעים מתמקדים כעת במרכזים רפואיים, במה שנראה כמגמה כלל עולמית של סחיטה מקוונת. ואכן, לפני כשבוע וחצי פורסם כי סכום כופר זהה לזה שנדרש מבית הספר, נדרש מהמרכז הרפואי הפרטי Miami Family בעיר גולד קוסט שבדרום מזרח אוסטרליה. לשם פרצו ההאקרים והצפינו את כל הרשומות הרפואיות של המטופלים.
במרכז הרפואי עסקו בו זמנית בלמצוא מקורות מימון לכופר ובאיתור מומחים שיפענחו את המידע. המרכז הרפואי נשאר בינתיים פתוח ושירת את המטופלים, אך בהעדר גישה למידע במערכות המחשוב, התמודד הצוות עם קשיים גדולים. דיוויד ווד, אחד מבעלי המרכז הרפואי אמר לתקשורת: "הגנו על מערכות המחשבים שלכם, ואל תשאירו את הגיבוי מחובר לשרתים". רמז גס למה שארע אצלם.

הפורץ מנצל נקודות טורפה באבטחת רשת המחשבים וחודר אותן כדי להצפין את מערכת הקבצים. לאחר מכן ובאמצעות חשבון דואל שלא משאיר עקבות, הוא מציע לשלוח קוד לפענוח המידע בתמורה לתשלום. כאשר הוא מקבל את הכסף, הוא בדרך כלל מכבד את העסקה.

מומחי אבטחה טוענים כי השערים לפריצה הן חולשות בתוכנות כגון קוראי Flash ו- Adobe. חקירה פורנזית יסודית מסוגלת לגלות את דרכי הפריצה. גם חקירה כזו יכולה להיות יקרה, ויתכן שהפורץ לקח זאת בחשבון כאשר קבע את גובה הכופר.

כונן גיבוי המחובר למערכת מקור מזוהה ככונן נוסף. במערכת שלא מוגנת היטב, מסוגל ההאקר לגשת אליו מרחוק ולהצפין, לשבש, להעתיק או למחוק את כל תכולתו.
זו כמובן לא הסיבה היחידה להרחיק את הגיבויים משרתי המקור. "אסון" מקומי, כגון פריצה פיזית לאתר עם הרס או גניבת הכונן יחד עם מחשבי המקור, שריפה או שיטפון, חבלה מקוונת על ידי עובד סורר, הן סיבות נוספות. גיבוי ישיר לכונן חיצוני מקומי המחובר באופן קבוע דינו כדין כונן פנימי והוא מסכן את המידע במקרה של שגיאה.
הגיבוי המקומי מומלץ בעיקר כאשר הוא משולב עם שכבה נוספת של גיבוי מרוחק, או כאשר מקיימים עמו נהלי גיבוי ואבטחה תקינים, הכוללים הגנה ואבטחה פיזית ומקוונת על פי הצרכים המיוחדים בכל מקרה.

נשמח להשתמש בידע והניסיון שצברנו בצ'יף במהלך 25 שנות עבודה, ולסייע לכם להחליט, לקבוע וליישם כלים ונהלים לשרידות המידע המתאימים לארגונכם.
צרו קשר עמנו בדואל או בטלפון 08-9400070

 
    
 

ללכת שבי


SaaS או Software as a Service ממשיך להיות להיט בעולם. הקונספט, למי שלא יודע, דוגל בהרצת אפליקציות על גבי תשתיות של נותן השירות, כאשר השימוש בהן נעשה דרך הרשת.
מבנה שירות זה מבטיח להנמיך את עלות הבעלות, להקל על השדרוג והתחזוקה. יתרון נוסף הוא מעבר האחריות לצד ג'. חיסרון ידוע הוא היבט האבטחה. אנשי אבטחה ארגוניים יגידו שעצם העובדה שהמידע שמור מחוץ לגבולות הארגון מהווה סיכון, וזה כמובן נכון.
הסיכון נובע מהגישה הניתנת לספק האפליקציה אל המידע הארגוני. סנגורי ה-SaaS טוענים שבאותה מידה הסיכון קיים לגבי אפליקציות הפועלות מקומית. הרי בתיאוריה כל ספק מסוגל להטמין תוכנה זדונית (או פרצה שידועה רק לו) בתוכנה, דרכה יזלוג מידע מעניין ברגע שיתחילו להשתמש בתוכנה. עד היכן יכולה להגיע הפרנויה?
בכל זאת, השכל הישר אומר שב-SaaS הסיכון גדול יותר. לאו דווקא בגלל הנזק האפשרי, אלה בעיקר בשל היעדר חסימת הביצוע/ההפעלה.
הסיכון הוא פועל יוצא הן של היקף הנזק האפשרי והן של התכנות (הסיכוי שזה באמת יקרה). ככל שהחדירה או השימוש ללא היתר במידע של הלקוח פשוטים יותר, כך עולה הסיכוי שזה ייקרה. קרי, ככל שמבצע הפעולה -גנב המידע- צריך להתאמץ פחות.
באחד מבלוגים האבטחה שאל פעם הבלוגר: עד כמה בטוחה היא גדר עשויה מזכוכית דקה, בהשוואה להעדר גדר?. התשובה הנכונה שהוא הציע הייתה: הרבה יותר בטוחה, לפחות נגד חלק מן הפשעים האפשריים. הגדר הדקה לא בטוחה כמו חומת בטון, אך היא קובעת גבול ואיסור מעבר. בכדי לשבור אותה, חייבים לכל הפחות לבצע ניסיון או מאמץ פריצה.
במקרה ההיפותטי של  יצרן אפליקציה שהיה רוצה לשים את ידו על המידע שהתוכנה מעבדת, יהיה עליו להקנות לתוכנה יכולות ריגול. בנוסף לעבודה המושקעת בכך, זה מעמיד את שם ועסקי היצרן במצב מסוכן - אם יכולת הריגול אי פעם תתגלה. בקיצור, אני לא מכיר אף בית תוכנה שהיה לוקח את הסיכון - אלא במקרה של עניין ספציפי במידע מסוים.
יש להודות כי בתנאי SaaS, ההגנות נגד פריצה נמוכות הרבה יותר - במונחים של מורכבות וגם בהקשר לסיכון שהפורץ לוקח. על מנת להגיע (להעתיק, לערוך, לשבש, לגנוב...) את המידע הארגוני, אין לו כאן צורך להשתיל קוד שמישהו יוכל אי פעם לגלות. כל מה שעל היצרן לעשות הוא לשלוח בקשה למסד הנתונים שהוא ממילא מארח, ולשמור לעצמו את התוצאה. עם מעט ידע פורנזי הוא יכול אפילו "לטפל" במטה-דטה ולמחוק את עקבותיו, כמעט ללא סיכון שאי פעם יידרש להתמודד עם ראיה כלשהי.
כיוון שפרצות נגד מידע של לקוח הופכות פשוטות כל כך, יש צורך להתמודד עם גורמים רבים אפשריים.
התקנת קוד זדוני בתוכנה דורש מיומנות. לעומת זאת, גניבת המידע ממסד נתונים קלה לכל אחד עם אישור גישה באתר הספק. כלומר, המידע לא רק חשוף לריגול מקצועי, אלא גם נגיש לכל מציצן, עובד אקראי העושה זאת בשל סיבות בנאליות.
זאת אחת הסיבות בגללן תמיד אמרנו שהמידע שייך ללקוח, לאדם או לארגון שיצר אותו, ואין זו זכות של אף אחד לשבות אותו. בהמשך לאמירה זו, לא הסכמנו לארח גיבויים של לקוחות והתעקשנו להתקין את היעדים לגיבוי עם BOS באתרים אסטרטגיים בבעלות הלקוח.
 

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 

‏‏סיכום השנה


כאשר התבקשנו בשנות השמונים למסור לרשם החברות, בעברית ובאנגלית, את שם חברת האם שביקשנו לפתוח, כתבנו במשבצות המתאימות: "צ'יף יישומים ישראל בע"מ" ו-"Chief Applications Israel Ltd". ידענו כבר אז שחלק חשוב בייעודינו יהיה לכתוב קוד למטרות שונות. לא שיערנו ש"תוכנות" או "יישומים" דאז, יהפכו עם הזמן ל-"אפליקציות".
אבל השפה דינמית, כמו גם תחום המחשוב. ואכן, האפליקציות שגורות היום בפי כל. השימוש במחשבים ובהתקני תקשורת ממוחשבים הפך לתנאי הכרחי בחיים המודרניים, וכפועל יוצא מכך, ריבוי משתמשים הוביל לריבוי תקלות. בשילוב עם אחד ממאפייני האופי הלאומי הישראלי, התושייה, חל גם ריבוי בניסיונות טיפול עצמי/עצמאי בכשלים.
בשונה משנים קודמות, ב-2012 כ-45% מכל המקרים (לקוחות ארגוניים ופרטיים) המגיעים למעבדה להצלת נתונים, עברו מראש ניסיון אחד או יותר של תיקון או שחזור

על ידי הבעלים, טכנאי המחשבים, או חובבים.
בכ-80% מהמקרים, ניסיונות טיפול קודמים החמירו את המצב, סבכו או ייקרו את תהליך השחזור במעבדה.

בשנת 2012 מספר הלקוחות מעט הצטמצם, אך ניכר כי היקף העבודה בצ'יף דווקא גדל. תופעה זו נובעת מעבודות שחזור נתונים ומטלות מתוך פרויקטים המתקבלים באמצעות סוכנים.
כך, מבוצעות עבודות בעבור לקוחות קצה אשר מסרו את מערכותיהם לטיפול אצל חנויות מחשבים או למציעי שירות אחרים, ולא ישירות בצ'יף. לקוחות הקצה נדרשים ללא ידיעתם לשלם הן בעבור העבודה והן בעבור פערי התיווך. מול חיסרון זה, עומדים האשליה של ריבוי האפשרויות לבחירת הלקוח, והיכולת לפרנס גורמים נוספים בשרשרת השיווקית.

שותפים לעסקים של העבר הפכו ללקוחות ההווה. מספר פעמים השנה שמענו משפטים דומים לזה: "מסתבר שבסוף צדקתם כאשר הייתם אומרים לנו שהעולם מתחלק לבין אלה שחוו אובדן מידע לבין אלה שעוד יחוו אובדן מידע".

גם לקוחות העבר חזרו אלינו לאחר שניסו

בסקר הוצאות משק הבית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2010 התגלה כי ההוצאות החודשיות במשפחה בתחום המחשוב היו בממוצע 61.7 ש"ח לאדם. וכי בין 5.2 ל-8.8 ש"ח מתוכם הוקדשו לשדרוגים ותיקונים. אנו משערים כי כניסת הטלפונים החכמים הרחיבה את הקטגוריה ומיזגה אותה עם הוצאות התקשורת והאינטרנט (שהיו אז 562 ש"ח בממוצע) ועם הוצאות מוצרי תרבות ובידור בני קיימה (טלוויזיה, צילום, וידיאו וכו')

במגזר העסקי, קשה יותר לקבל  מידע מהימן. מסקר
IDC של 2011 למדנו שבישראל שוק שירותי ה-IT בלבד עמד על 8.1 מיליון ש"ח וצפוי היה להעלות עד ל-8.36 בשנה החולפת. השוק הזה כולל במקרים רבים גם מכירת חומרה ותוכנות, כולל שדרוגים ותיקונים, מפני שחברות האינטגרציה מספקות, היכן שניתן, חבילה של אספקת תשתיות של חומרה ותוכנה.
על כן, חברות אלה לא תמיד יציעו את הפתרון הטוב ביותר לארגון, אלא זה המניב עבורן את הרווח המרבי.

להטעות אותם אצל אחרים. נס ציונה אמנם קרובה מאוד לראשל"צ ולפלמחים, אבל גבולותיה המוניציפאליים ברורים ושטח עירנו מעולם לא היה כלול בזה של יישובים אלו.


למרות התמונה האופטימית, המיתון הכלכלי מורגש ורבים מלקוחותינו מתקשים תקציבית ו/או תזרימית. בהמשך להורדת מחירי מערכות BOS בשנת 2011, במהלך 2012 הורדנו גם מחירי העבודה בתחום שחזור מידע.

שנת 2012 הייתה שנה שבה ארגונים רבים התפכחו וחזרו להשתמש בפתרונות וותיקים שלנו שכבר היו ברשותם. לקוחות רבים חזרו אלינו גם בתחום השמדת המידע. הצרכים של השוק משתנים כל העת, רק פתרונות גמישים הבנויים מראש לשינויים בסביבת המחשוב שורדים במבחנים ארוכי טווח.
בשנה הקרובה צפוי המשך גידול בהיקף חדירת הענן ובעקבותיו גידול בצורך לשמירה מקומית על מידע קריטי. השנה המשכנו בפיתוח פתרונות להגנה על המידע מפני תקלות ענן, בהמשך לפתרונות קודמים שלנו המגנים על המידע מפני תהליכי הגיבוי.

מחירי הדיסקים הקשיחים אמנם ממשיכים בירידה רצופה מאז השיטפונות בתאילנד אך עדיין לא הגיעו לרמתם הקודמת. בצ'יף מעריכים כי מחירי הדיסקים ימשיכו לשמור על ירידה קלה עד לכניסת הדור הבא הצפויה בשנת 2013.


השנה ניסינו לתת מעט יותר את הדעת לרשתות החברתית, מפני שבסך הכול עיקר לקוחותינו אינם מגיעים אלינו בעקבות פרסום, אלא בעקבות המלצות "מפה לאוזן", של לקוחות מרוצים.
אנו מאחלים לכל ידידינו ולקוחותינו שנה אזרחית פורייה.

אלדד גלקר

 
    
 

SCSI Express

 

PCI, או Peripheral Component Interconnect, הוא תקן משנות התשעים, לאפיק מחשב המשמש להוספת התקנים היקפיים ללוח האם. עם אתחול המחשב, ה-BIOS של כרטיס ה-PCI מתקשר עם BIOS המחשב לתיאום המשאבים שכרטיס ה־PCI מבקש. תקן ה־PCI מגדיר את כל הפרמטרים של האפיק, החל מהגודל הפיזי ועד לפרוטוקולים. תקן ה-PCIe או פי

סי איי אקספרס, הוא תקן משופר משנות האלפיים
 

אחת הדרכים לשפר את ביצועי האחסון היא לקשר את התקן האחסון ישירות למעבד השרת באמצעות ערוצי PCIe מהירים. זאת, למרות ש-PCIe לא נועד תחילה לסביבת האחסון. לכן, נדרש פרוטוקול מתאים כדי להבטיח שמכונת האחסון תבין היטב את פקודות האחסון תוך שמירה על שלמות המידע.
אפשרות אחת הייתה לבנות פרוטוקול שלם חדש מאפס, שנועד לעבוד דרך PCIe. אבל זה היה לוקח שנים של פיתוח, בדיקה ובחינה. מצד שני, ניתן היה להתאים פרוטוקול קיים, מוכר וידוע, נפוץ בין ספקי ה- OEM ואהוב על הלקוחות. על כן, נפלה הבחירה על SCSI, פרוטוקול ותיק (בשוק מעל 30 שנה!)
איגוד מסחר ה-SCSI (או STA) היא התאחדות יצרני המוצרים המבוססים על אותה טכנולוגיה. ממשק ה-SCSI הוא למעשה תקן המאגד קבוצת תקנים לחיבור של מחשבים והעברת מידע ביניהם, בין רכיביהם ובינם לבין התקנים חיצוניים. השימוש הנפוץ ביותר ב-SCSI הוא בטייפים ובדיסקים קשיחים, אך ניתן באמצעותו לחבר גם כוננים אופטיים, סורקים ועוד. חשוב אבל לציין, שיש בקרים שונים לכל מטרה, סוג אחד לא יכול לשמש לכל המטרות.

SCSI Express היא טכנולוגיית ממשק אחסון חדשה המפעילה את פקודות ה-SCSI על גבי קישור PCI Express, תוך שילוב של פקודות ה-SCSI המועילות עם ה-PCIe המהיר, כדי להתאים ליכולות של האחסון בפלאש. השילוב נוצר כדי לתת מענה למערכות אחסון מבוססות פלאש כאשר התקן האחסון יתקשר ישירות למעבד בשרת, באמצעות ערוצי PCIe של חביון קצר.
הכלים לניהול התקני SCSI ידועים מאוד ומובנים לכל, ו-SCSI Express שומר על יתרונותיהם בשינויים קלים של כלי הניהול. היות וכונני SAS הן התקן הנוכחי הנפוץ ביותר לאחסון הארגוני, SCSI Express יכול לחיות בשלום לצד תשתיות אחסון SAS.
כבר זמן רב שפקודות SCSI עוברות על גבי PCIe באימפלמנטציות קנייניות מיוחדות. כעת, החתונה הזו נעשית ציבורית ונגישה לכל.

SCSI Express נועדה לתרגום בלוקים קטנים יותר מאשר הפרוטוקול הרגיל, לשימוש עם אפליקציות מסחר הפועלות בתדירות גבוהה, כמו במסדי נתונים, מסחר פיננסי, שרתים וירטואליים, טרנסקציות מקוונות ואפליקציות נוספות הדורשות מהירות (חביון נמוך מאוד) ממקורות אחסון המידע החיוני. ה-SCSI Express שואף לאינטגרציה חלקה במרכז המידע וחי בשלום עם אחסון SAS כמו גם עם SATA קיימים.
התקן החדש גם יקדם מַחְבָּר חדש ורב תחליטי המבוסס על ספציפיקציה SFF-8639. המחבר לא רק תומך בהתקני אחסון רבים הנמצאים היום בשימוש, אלא תוכנן בצורה גמישה על מנת שיוכל לתמוך בדגמים עתידיים.

בקרוב, התקני SCSI Express יתחברו למפרץ משותף בכונן, שעוצב כדי שיוכל לשרת פרוטוקולים רבים כמו SAS, SATA, ו-SCSI Express

חברות ה-STA פועלות במרץ יחד עם ועדה מיוחדת לשיפור פרוטוקול ה-SOP (שהוא  SCSI over PCIe) כמו גם ה- PCIe Queuing Interface או PQI כדי שהמוצרים החדשים עם SCSI Express יוכלו לצאת לשוק בשנת 2013.

מצגת מפורטת
 

 
    
 

 

קישורים


●  QR ו-RFID לא הצליחו עדיין לסיים את עידן הברקוד, שיטה שהמציא עוד בשנות ה-40 ג'וסף וודלנד (שנפטר בניו יורק בשבוע שעבר). הברקוד הוא חלק מחיי היום יום שלנו, אבל לא בטוח שכולם יודעים איך זה עובד. הנה לכם הסבר.

●  סוף עידן המחשבים כפי שהכרנו אותם

● חברות סקרים והשכנה ממול. ענן ומנמ"רים (פוסט קצת ישן אבל עדיין אקטואלי)

● ;אופנה חדשה - לשים את כל הביצים באותו סל ולתת את הסל למנהל תיק המידע שלך.

●  מדע המידע, תחום אינטגרטיבי.

●  לאוהבי החרוזים - חמשירים של אנשי מחשבים. תודה ללבנה.

● מסחר אלקטרוני: טיפים לייעול האתר. בזכות שי.
 

 
    
 

 

שיווק ומכירות

איש מכירות בכיר של מוצרי חשמל תעשייתיים וביתיים, פנוי לעבודה.
הוא מנוסה באיתור מפיצים להחדרת המוצרים, תכנון נקודות מכירה,
גיוס צוות עובדים, ועבודה מול מכון התקנים
צרו קשר בדואל או בטלפונים: 077-9525880 / 052-5472572
 
 

QA

בדיקות / פיתוח תוכנה לשירותכם. בחור צעיר המתגורר ברעננה
צרו קשר בדואל או בטלפון 054-6336956

 

איך אומרים את זה

מתרגם מקצועי בשפות עברית, אנגלית וסינית
של ממשקי תוכנה, טפסים, ועוד, כולל מאמרים אקדמיים בתחומי לימודיי השונים: גיאוגרפיה, לימודי מזרח אסיה ויחסים בינלאומיים, מחפש עבודה. מתגורר בהרצליה.
צרו קשר בדואל או בטלפונים: 077-3535388 / 0544206627

 

לשירותכם

בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה,
לימודי תעודה בהתמחות הדמיה ואנימציה,
ובוגר קורס Flash, Dreamweaver, Javascript, Action script
צרו קשר בדואל או בטלפון 052-8766548
 

 
    
 

 


www.lions.org.il     http://www.lionsclubs.org 
לפרטים נוספים והרשמה: צרו קשר עם מועדון ליונס נס ציונה

 
    
 



































































תנו לה שמש


גב' Maria Ángeles Durán מן העיר Vigo בספרד, התייצבה לפני כשנתיים אצל נוטריון מקומי וביקשה להירשם כבעלים היחידים והחוקיים של השמש. לאחר שהתייעץ עם האיגוד המקצועי שלו, הסכים הנוטריון לרשום את הצהרת הבעלות על פי בקשתה.
גב. דוראן התבססה על כך שקיים הסכם בינלאומי האוסר על המדינות לדרוש בעלות על כוכבי הלכת. לעומת זאת, יש בעל אזרחות אמריקנית שדרש בעלות על כמעט כל כוכבי הלכת ועל ירח של כדור הארץ - אבל לא על השמש.
כתב הבעלות של דוראן קובע כי "הרכשת הנכס מהווה תְּפִיסָה אלקטרומגנטית ורַדְיוֹ-אַקְטִיבִית, היות ולא היה ולא נודע מכל בעלים קודמים במשך חמישה מיליון שנה ועד לעצם היום הזה"... "לפיכך, מוכרזת בזאת אנחלס דוראן כבעלים על פי usucapión, בעלות שהיא מממשת תוך רצון טוב, בדרכי שלום וללא הפסקה במשך יותר מ-31 שנה".
Usucapion (או Acquisitive prescription בחוק הבריטי והאמריקני) היא שיטת הרכשה של נכסים על ידי החזקה מתמשכת בהתאם לתנאים הסטטוטוריים של כל מדינה. על מנת שהיא תהפוך לבעלות, ההחזקה חייבת להיות בתפקיד של בעלים, באופן ציבורי, בדרכי שלום וללא הפסקה.
על כן, בעלות על ידי קניין לגאלי בלבד - כמו למשל על ידי נאמן, אפוטרופוס, חוֹכֵר, סוכן או בעל התחייבות, שינו בתפקיד בעלים, לא יכולה להפוך לבעלות על ידי Usucapion  אלא אם היחסים הלגאליים מתבטלים תחילה, ומודיעים לצד שני בדבר הביטול.

לעיתון האזורי אמרה בזמנו גב. דוראן בת ה-49, שבמסמך אשר נחתם אצל הנוטריון נכתב "אני הבעלים של השמש, כוכב מסוג סְפֶּקְטְרָלִי G2 הממוקם במערכת השמש ובמרחק ממוצע מכדור הארץ של כ-149.600.000 קילומטר".
הבעלים של השמש מתכוונת לגבות בעבור השימוש של אנרגית הכוכב, ומראש החליטה שתחלק את הכנסותיה הללו בצורה הבאה: 50% לתקציבים הלאומיים הכלליים, 20% לפנסיות המזעריות, 10% למחקרי בריאות, 10% למלחמה ברעב העולמי, ו... רק 10% להוצאותיה האישיות.

זהו, רק חשבנו שכדאי לכם לדעת, למקרה ואתם מתכננים איזה שהוא סטארט-אפ מבוסס על אנרגית השמש.

 

סוף העולם - הגרסה המקומית


תקיפה מינית מכל סוג, מהטרדה ועד אונס, הוא דבר איום לעשות לבן אדם - לא משנה מה מגדרו. לקורבנות מגיע כל העזרה והתמיכה שהחברה מסוגלת לתת. הגופים, האגודות והעמותות המסייעים לקורבנות, עושים עבודת קודש.
המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב מחזיק קו חם למתן סיוע טלפוני: קו אחד לגברים וקו אחר לנשים שהותקפו ומתמודדים עם ההלם ותוצאותיו. כדי לממן את פעילויותיו, המרכז מקיים מדי שנה אירוע בגני התערוכה תל אביב: סוף שבוע של מכירת עודפי מעצבים במחירים נמוכים. המעצבים תורמים, הקהל קונה, המרכז מרוויח.
אבל האופרציה לא פשוטה. לבגדי כל מעצב או שניים מוקדש מתלה לקולבים. לכל פריט יש מדבקת צבע, ועל הקיר מקרא של צבעים/מחירים. האירוע פופולארי מאוד, גם בין אנשים מכל הארץ שבימים כתיקונם רוכשים את בגדיהם אצל מעצבים במחיר מלא. האירוע זוכה לאלפי מבקרים ובעיקר מבקרות, מפני שכ-90% מן ההיצע הם בגדי נשים.
מדי שנה גדל מספר המעצבים הנרתמים למטרה, וגם מספר הקונות המתעניינות הצולחות את התור הארוך של הכניסה לגן העדן של המציאות. באולם האירוע עמלות מתנדבות חרוצות של המרכז, מרימות ללא הפסקה בגדים שנפלו, אוספות קולבים מיותמים, מחזירות למתלים בגדים שננטשו הרחק מהם.
בסוף שבוע שעבר התקיימה המכירה השנתית, סוף שבוע שהיה גם סוף מחזור בלוח האבן של תרבות המאיה. בוקר שישי של "סוף העולם כפי שהכרנו" היה גשום, והוקדש לבילוי מועיל, עם מטרה נעלה, בסימן אחוות נשים. גם גברים מגיעים לאירוע, לזכות בהנחות על בגדי מעצבים לגברים, או ללוות בסולידאריות את בת הזוג, או לסחוב את השקיות, את סל-קל התינוק, אך הם כה מעטים שלא אתייחס אליהם הפעם. הם גם לא תורמים לפאנדמוניום הכללי. המילה פאנדמוניום פרושה "כל השדים", והיא מדויקת ואובייקטיבית לתיאור מה שמתרחש באולמות של בבניין 11 בגני התערוכה. לא ברור מאיזו סיבה, אך הנהלת המרכז מחליטה כל שנה מחדש להפעיל די-ג'י בפול ווליום. אולי כדי שהלקוחות יזרמו, ולא יעצרו לשוחח עם מכרים שפגשו שם במקרה?
עם כל הכבוד לז'רגון השואה, שחילולו אסור לא רק לכדורגלנים, היה קשה לכעוס על גברת עם פעוט בידיים שאמרה שהדי-ג'יית "נאצית", מאחר ולא הסכימה להנמיך. אישה שמדדה בגדים, הורידה לרגע את הבגד עמו היא באה מהבית והבגד נחטף ונעלם - מתנדבת חרוצה מדי מהרה להוסיף אותו להררי הבגדים שעמדו לסידור מחדש במתלים. אישה שאספה כמות נכבדת של בגדים לרכישה, רק הפנתה לרגע מבט ואחרות חטפו מסלסילתה מציאות. שתיים שעמדו בשני צדדיו של מתלה, משכו באותו בגד והתקוטטו עליו (שניים אוחזין?). אישה שנכנסה בין מתלים כדי לראות את הבגדים בחלקם האחורי, נלכדה ונדרסה תחת גלגלי המתלים. ילדה קטנה אחת הלכה לאיבוד. אישה איבדה את ארנקה. אישה אחרת קראה לחברותיה בצעקות רמות הישר לאוזן של סבתא לא חירשת... המולה וקרבות כמו שרק נשותינו יודעות לנהל: עם מבטים, טונים ושפת גוף שחודרות גם אפודים קראמיים ומצלקים לצמיתות.
נשותינו, נשות עם הספר. בנות רכות, עזרים כנגד, אמהות, נשות קריירה, עובדות ציבור, נשות חינוך... אילולי היה המחזה חוזר מדי שנה, הייתי מאמינה שכולן נשבו ברעיון סוף העולם, שהן בטוחות שהחיים יסתיימו היום והמעצבים הישראלים לעולם לא יחזרו לתפור. או יותר מעניין: שסרפאן בצבעי כתום ופוקסיה הוא פריט ההישרדות האולטימטיבי לעונה הפוסט-אפוקליפטית.

פ.ג.

 
    
 

הומור - HUMOR

רוצים ענן

Facebook

סוף העולם
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012